Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Anbefal en browser
Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-08 19:18

Jeg er ved at være rigtig irriteret over Firefox' evne til at glemme
alt om tastatur-input. Den gamle Mozilla blev forvirret over hvilken
tab der var synlig, så man sad og forsøgte at scrolle, men intet
sker, og så lidt senere skifter til en anden tab, som viser sig at
være scroll'et i stedet for. Om det stadig er samme bug der plager
Firefox, eller de har fundet på en ny, er jeg ikke sikker på, men
selvom der er mange versioner imellem, er fænomenet det samme -
tastaturet "virker ikke", og man må gribe til musen, skifte fokus
til et andet program og tilbage igen for derefter at clicke i
Firefox-vinduet, for at få den til at reagere på tastaturet igen
- og nogen gange hjælper det ikke engang, så må man genåbne tab'en,
eller genstarte Firefox.

Opera har jeg prøvet flere gange, den gamle var for ustabil, og
sidst jeg prøvede den, havde den fået en fancy ting der viser
samtlige tabs når man bruger ctrl-tab til at skifte tab - som
medførte at når man har *mange* tabs åbne, skal den swappe i flere
minutter for at skifte tab.

Galeon har jeg forsøgt at installere, sidst var det "moz-gtk-embed"
den ikke kunne finde - og det kunne Google heller ikke. Derudover
bruger den Gecko, så jeg kunne godt være bange for at den har en
del bugs tilfælles med Firefox Er der nogen der har prøvet den?
Er den bedre en Firefox? Og hvor downloader man den der "moz-gtk-embed"?

Er der andre browsere der er værd at forsøge?

OS'et er Linux/Gnome (ingen QT), og mus er noget fanden har skabt i et
raseri-anfald.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-07-08 19:41

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-08 22:31

Den Wed, 23 Jul 2008 20:41:00 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> N=E5r din Desktop er GNOME, kunne du jo pr=F8ve dens default browser
> Epiphany.

"No gecko found". Det er vist samme problem som Galeon.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 23-07-08 20:53

On 2008-07-23, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
> Er der andre browsere der er værd at forsøge?

Jeg er glad for konqueror og for arora.

/Sune

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-07-08 21:03

Kent Friis wrote:
> OS'et er Linux/Gnome (ingen QT),

Hvilken distro? Jeg bruger Debian, og har aldrig oplevet de problemer du omtaler (og jeg har brugt Firefox og hvad den ellers har heddet, siden dengang de begyndte at skille den fra email-/newsklienten).

> og mus er noget fanden har skabt i et raseri-anfald.

Det kan vi godt være enige om. Jeg gik over til trackball for ca. 8 år siden.
Jeg er ret sikker på at det har reddet mit håndled+hånd+arm fra at udvikle "museskader", for jeg havde tit ondt i dem lige inden.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-08 21:52

Den Wed, 23 Jul 2008 22:02:37 +0200 skrev Jens C. Hansen:

> Hvilken distro?

DIY / Linux From Scratch-agtig.

> Det kan vi godt være enige om. Jeg gik over til trackball for ca. 8 år siden.

Sådan en har jeg på arbejdet, men herhjemme har jeg en pen
(Wacom) som eneste pegeredskab. Det er ikke en man bare lige flytter
hånden over på, som med musen (hvis man er for hurtig, og ikke lige
får ordentligt fat, kan den nemt flyve igennem lokalet), så
enten bruger jeg pennnen eller tastataturet.

(Dvs. pennen til Gimp, kabaler og sådan noget, og tastaturet til
resten).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-07-08 00:53

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-08 09:28

Den Thu, 24 Jul 2008 01:53:26 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> Har du f=F8lgende pakker installeret:
> libxul0d
> libxul-common
>
> M=E5ske:
> xulrunner
> xulrunner-gnome-support

Hvor downloader man dem?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-08 12:44

Den Thu, 24 Jul 2008 01:53:26 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> Der findes ogs=E5 en udgave baseret p=E5 webkit.

Nu forsøger jeg med webkig, men...

../.libs/libJavaScriptCore.a(libJavaScriptCore_la-JSGlobalData.o): In
function KJS::JSGlobalData::JSGlobalData()':
JSGlobalData.cpp:(.text+0x249): undefined reference to KJS::arrayTable'
../.libs/libJavaScriptCore.a(libJavaScriptCore_la-JSGlobalData.o): In function KJS::JSGlobalData::JSGlobalData()':
JSGlobalData.cpp:(.text+0x3e9): undefined reference to KJS::arrayTable'
collect2: ld returned 1 exit status
make[1]: *** [Programs/jsc] Error 1
make[1]: Leaving directory /home/src/webkit-1.0.1'
make: *** [all] Error 2

Google ser ikke ud til at have hørt om problemet Nogen ideer?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-08 14:46

Den 24 Jul 2008 11:43:30 GMT skrev Kent Friis:

> [...]
> collect2: ld returned 1 exit status
> make[1]: *** [Programs/jsc] Error 1
> make[1]: Leaving directory /home/src/webkit-1.0.1'

Weird. Jeg nukede webkit-mappen, og startede forfra, og så virkede
det.

Og epiphany kører. Så må vi se om den er bedre end Firefox.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-08 22:06

Den 24 Jul 2008 13:45:34 GMT skrev Kent Friis:

> Weird. Jeg nukede webkit-mappen, og startede forfra, og så virkede
> det.
>
> Og epiphany kører. Så må vi se om den er bedre end Firefox.

Resultatet indtil videre:

- "Open in new tab" mangler i Epiphany/webkit (kendt fejl, åbenbart
en todo i webkit). Så på det punkt er den kasseret.

- Tastatur-input: Virker umiddelbart så godt at man skulle tro den
var single-threaded. I multi-threadede programmer er jeg vandt til at
hvis den ikke reagerer på input, skal jeg lige vente, og så begynde
forfra (fx med at indtaste en URL). De tegn der læses imens den laver
noget andet forsvinder. Der kræver webkit lige lidt tilvænning, for
der skal man ikke vente og begynde forfra hvis den laver noget
andet. Bare skrive videre, det man har skrevet ligger i tastatur-
bufferen, og dukker op på skærmen lige så snart den har tid.
Det er næsten kun i en xterm man oplever den slags nutildags.
Stort plus på trods af at det kræver tilvænning.

- Stabilitet: Kan jeg ikke vurdere før jeg har prøvet den med en masse
tabs åbne, og det bliver ikke sålænge "open in new tab" ikke virker.

- Websider: Enkelte problemer, primært Javascript-relateret. Ikke
nogen overraskelse, findes der overhovedet to browsere der er helt
enige på det punkt? Kan resultere i at jeg beholder Firefox som
backup, for den har så mange brugere at folk tester deres skod-kode
deri.

Alt ialt en browser med potentiale for at blive min foretrukne,
i hvert fald til billedgallerier, hvor Javascript ikke er vigtigt.

Jeg siger tak for forslagene, det var bedre resultat end jeg turde
håbe på (Epiphany har jeg før forsøgt at installere uden held, men
webkit kombinationen havde jeg ikke forsøgt).

Mvh
Kent

.... for katten.