Firefox scroll på Mac via pegefelt.
Fra : KentBM

Dato : 15-07-08 08:09

I FF 3 har jeg det problem, at FF har ketchup-effekt ved scroll via
pegefeltet. Som om der ikke længere er direkte forbindelse mellem
fingerbevægelsen og scroll af Firefox.

Problemet havde jeg ikke med version 2.x og har det ikke med Safari.

Jeg går ud fra, at det ikke er et Mac-problem siden det kun opstår i
Firefox.

En mulig løsning er selvfølgelig at undgå brug af Firefox, men det er
forhåbentlig bedre løsninger?
--

Kent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-08 09:26

KentBM skrev:
> I FF 3 har jeg det problem, at FF har ketchup-effekt ved scroll via
> pegefeltet. Som om der ikke længere er direkte forbindelse mellem
> fingerbevægelsen og scroll af Firefox.

Pegefeltet, er det det, vi andre kalder rullebjælker, eller
er der tale om et trykfølsomt felt på tastaturet som på
mange bærbare computere, en trykfølsom skærm eller noget
helt fjerde?

Uanset, så prøv at ændre denne indstilling - menuerne
afviger vist på en Mac:

Funktioner (Filer?) => Indstillinger (Præferencer?) =>
Avanceret => Anvend blød scrolling og prøv evt. også Anvend
autoscrolling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : KentBM

Dato : 15-07-08 11:56

Kim Ludvigsen skrev:
> Pegefeltet, er det det, vi andre kalder rullebjælker, eller er der tale
> om et trykfølsomt felt på tastaturet som på mange bærbare computere, en
> trykfølsom skærm eller noget helt fjerde?
Jeg skulle selvfølgelig bare have skrevet touchpad. Det er på en MacBook

> [...]
>
> Funktioner (Filer?) => Indstillinger (Præferencer?) => Avanceret =>
> Anvend blød scrolling og prøv evt. også Anvend autoscrolling.

Jeg har fjernet hakket i Anvend blød scrolling og det har fjernet
problemet. Tak for hjælpen

Jeg tror i øvrigt, at jeg tidligere har oplevet problemet på min Pc. Men
er usikker på, om det var i IE eller Firefox. Men på det tidspunkt
havde jeg ikke 2 maskiner og vidste derfor ikke, at det kunne være
anderledes.

--

Kent