Hvilken printer til printable DVD- medier?
Fra : Anders

Dato : 28-07-08 10:03

Ja, som emnet siger.

Hvilken printer (økonomisk ) kan bruges til at skrive på printable
DVD- medier? Printeren må meget gerne være udstyret med netværk også.

Anders

Fra : Kim

Dato : 28-07-08 10:46

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken printer (økonomisk ) kan bruges til at skrive på printable
> DVD- medier? Printeren må meget gerne være udstyret med netværk også.

Canons Pixma serie. Økonomisk ?? Tjae... hvis man bruger
uoriginale patroner, ellers ikke.

Mvh, Kim

Fra : Anders

Dato : 28-07-08 12:11

Kim skrev:
> Canons Pixma serie. Økonomisk ?? Tjae... hvis man bruger
> uoriginale patroner, ellers ikke.

Jeg bruger gerne uoriginale patroner. Så længe de virker, så er jeg
tilfreds

Men er det alle Pixma printere, der kan bruges til printable DVD-
medier? Jeg har prøvet at sammenligne to af dem på Canons hjemmeside
(2600 og 4000), men ingen af dem har nævnt DVD som printmedie.

Vil en alm. USB printer (ikke multifunktions) kunne bruges med en
printserver? Der er nemlig en printserver i min Maxtor Shared Storage II
NAS, men den virker ikke med multifunktionsprintere.

Anders

Fra : Max

Dato : 28-07-08 13:29

Hej Anders

> (2600 og 4000), men ingen af dem har nævnt DVD som printmedie.

Jeg kender 2600, men 4000 kan CD/DVD print.

--
Mvh Max

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 28-07-08 14:17

On Mon, 28 Jul 2008 13:10:48 +0200, Anders <nospam@nospam.dk> wrote:

>Men er det alle Pixma printere, der kan bruges til printable DVD-
>medier? Jeg har prøvet at sammenligne to af dem på Canons hjemmeside
>(2600 og 4000), men ingen af dem har nævnt DVD som printmedie.

Jeg har en Canon Pixma IP 4500, og den kan!

Den har den specielle indføring med tilhørende adapter, som kræves til
print direkte på printable CD-/DVD-medier.

IP 4500 laver flotte print, men har ikke netværkstilslutning.

>Vil en alm. USB printer (ikke multifunktions) kunne bruges med en
>printserver? Der er nemlig en printserver i min Maxtor Shared Storage II
>NAS, men den virker ikke med multifunktionsprintere.

Ovennævnte IP 4500 burde kunne bruges - den er ikke en
multifunktions-printer.
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : G123456

Dato : 28-07-08 14:33

Jeg har anskaffet en Canon MP970,
Dette er en multifunktions printer med mulighed for at printe på CD/DVDér
både 8cm og 12cm men også "creditkort cd".
Via den medfølgende software kan man scanne en CD/DVD pg printe dens image
på en ny CD/DVD.
Printeren er med netværk.
Selv om nogle påstår at netværksdelen ikke fungere i et netværk med routere
og FW, så har jeg ikke haft problemer endnu.

Mvh Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-07-08 21:23

G123456 wrote:

> Printeren er med netværk.
> Selv om nogle påstår at netværksdelen ikke fungere i et netværk med routere
> og FW, så har jeg ikke haft problemer endnu.

Hvorfor skulle den ikke fungere i et netværk med routere?

Jesper Poulsen

Fra : Anders

Dato : 28-07-08 15:18

Gert Søgaard Jensen skrev:
> Jeg har en Canon Pixma IP 4500, og den kan!

Ok. Den virker også overkommelig i pris. Den må kunne bruges med en
printserver, da det er en printer og ikke en 10-i-1 ting

Mht til farvepatroner til denne. Den skal bruge 5 forskellige. Er der
nogen man kan købe billigt (uoriginalt) nogen steder?

Anders

Fra : Mads

Dato : 28-07-08 15:43

On Mon, 28 Jul 2008 16:18:01 +0200, Anders <nospam@nospam.dk> wrote:

>Mht til farvepatroner til denne. Den skal bruge 5 forskellige. Er der
>nogen man kan købe billigt (uoriginalt) nogen steder?

Kik hos NordicInk.
Jeg bruger deres patroner til en Pixma 4000 og en Pixma 4200
og de er rigtigt gode. Især da de har uoriginale patroner med
chip til min 4200. Jeg tror nok det er samme patroner som
Pixma 4500 bruger.

Fra : EL-Trikker

Dato : 29-07-08 23:14

Jeg køber altid patroner i tyskland sammen med en kammerat.. så tager vi 20
af hver farve, sidst fandt vi dem på tilbub til 8kr. per patron. og de
virker perfekt.. dog skal man flytte chip.. men det gør jeg gerne til 8 kr.
Printer patron hedder iøvrigt "druckerpatrone" på tysk.. prøv google.. god
fornøjelse.. og ja det kan godt betale sig med fragt osv.

//EL-Trikker

Fra : EL-Trikker

Dato : 29-07-08 23:23

Eller kik på Bjergum.dk der er de faktisk til 8,50kr pr. stk..

//EL-Trikker

Fra : Mads

Dato : 30-07-08 15:36

On Wed, 30 Jul 2008 00:14:09 +0200, "EL-Trikker"
<eltrikker@REMOVEgmail.com> wrote:

> [...]
>virker perfekt.. dog skal man flytte chip.. men det gør jeg gerne til 8 kr.

Fint nok, men når du flytter chippen virker blækstandsmåleren
jo ikke, så du risikerer at brænde printerhovedet af og et nyt
koster kassen.
Så vil jeg sgu hellere nøjes med at købe patronerne til halv pris
og så vide hvornår de er tomme.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-07-08 16:10

"Mads" skrev i en meddelelse:
> Fint nok, men når du flytter chippen virker blækstandsmåleren
> jo ikke

Bare til info - den tid er også slut - der er kommet chip-resettere på
markedet, der gør at chippen kan genbruges og virke korrekt - kan f.x.
købes hos www.nordic-ink.dk

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-08 20:56

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> koster kassen.
> Så vil jeg sgu hellere nøjes med at købe patronerne til halv pris

Er der nogen der kan bekræfte, at man brænder printerhovedet af? Jeg er
løbet tør flere gange uden problemer. Så snart jeg ser et problem med en
farve skifter jeg, men ikke før. Jeg har set advarslen før men aldrig hørt
om nogen, som det rent faktisk er sket for.

Kurt

Fra : EL-Trikker

Dato : 31-07-08 17:54

Jeg gør det samme.. og har aldrig oplevet problemer..

//EL-Trikker

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-07-08 18:22

> [...]
>
> Hvilken printer (økonomisk ) kan bruges til at skrive på printable
> DVD- medier? Printeren må meget gerne være udstyret med netværk også.

Jeg har en Canon Pixma ip5200r med indbygget netværk (trådløst), det
fungerer perfekt.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Peter

Dato : 28-07-08 23:35

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, som emnet siger.
>
> Hvilken printer (økonomisk ) kan bruges til at skrive på printable
> DVD- medier? Printeren må meget gerne være udstyret med netværk også.
>
> Anders

Jeg kan anbefale en Canon MP600R.
Den er yders økonomisk, selv med originale blækpatroner.
Den bruger 5 blækpatroner, hvor prisen for originale er kr. 89,00/stk. hos
MCS Data i Esbjerg. En af de sorte er lidt dyrere ca. kr. 110.
Den kan printe direkte på cd/dvd
Den har direkte netværk
Ydermere kan den printe på begge sider af papiret, uden at papiret skal ud
og vendes.
Den kan printe A5 folder, med rigtige side udskydning, lige til at folde og
hæfte.
Jeg har gennem tiderne haft adskillige printer, både HP og Epson, men denne
er til dato absolut den bedste, mest økonomiske og den der "kan" mest..

PeterB

Fra : Anders

Dato : 29-07-08 08:22

Peter skrev:
> Jeg kan anbefale en Canon MP600R.

Den lyder da ret fin. Hvor kan man købe den? Jeg kan ikke rigtig finde
den på edbpriser.dk

Anders

Fra : Anders

Dato : 29-07-08 08:23

Sorry, fandt den via google.

anders

Fra : Max

Dato : 29-07-08 08:27

Hej Anders

> Sorry, fandt den via google.

Ja husk at det ikke kun er en printer, det er en såkaldt
mulitfunktionsmaskine :)

--
Mvh Max

Fra : Peter.P

Dato : 31-07-08 07:46

On 28 Jul., 11:03, Anders <nos...@nospam.dk> wrote:
> Ja, som emnet siger.
>
> Hvilken printer (økonomisk ) kan bruges til at skrive på printable
> DVD- medier? Printeren må meget gerne være udstyret med netværk også.
>
> Anders

Helt rigtig køb en Canon Pixma, jeg tror Photocare.dk har noget på
tilbud. køb genfylds patroner her, der er superbilligt: http://www.trykspar.dk/zc135/

Fra : Wraith

Dato : 03-08-08 15:52

Anders <nospam@nospam.dk> wrote in news:488d8b61$0$90263$14726298
@news.sunsite.dk:

> Ja, som emnet siger.
>
> Hvilken printer (økonomisk ) kan bruges til at skrive på printable
> DVD- medier? Printeren må meget gerne være udstyret med netværk også.

Jeg er glad for min Epson R200, og de patroner jeg køber i england koster
lige lidt over 2 kroner stk når de er på tilbud.
Jeg kværner alt ud i foto opløsning, og det bruger egentlig ikke synderligt
meget på dvd'er. Men den sluger godt hvis man udskriver i høj kvalitet på
foto papir (Full size).

Inden jeg fik laser printer, blev der osse lavet en del dvd covers i
almindelig opløsning, og det hele har alt i alt ikke brugt det store blæk.