El-spare-skinne og Medion
Fra : KS

Dato : 25-07-08 21:48

Kan nogen af jer få en el-spare-skinne til at virke med en Medion pc ?

Jeg kan ikke engang få den slukkede pc til at slukke lyset i musen ...

Hva' er der galt ?

Mvh KS

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 25-07-08 22:06

On Fri, 25 Jul 2008 22:47:53 +0200, KS wrote:
> Kan nogen af jer få en el-spare-skinne til at virke med en Medion pc ?
>
> Hva' er der galt ?

Der er permanent power på maskinens USB stik.
Jeg havde samme problem. Fandt ikke nogen løsning med bios/jumpers.
Endte med at lave et pseudo USBstik, hvor power er taget fra en 5v der bliver slukket.
/hjj

Fra : KS

Dato : 26-07-08 07:01

"Hans Jørgen Jakobsen" <hjj@wheel.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg havde samme problem. Fandt ikke nogen løsning med bios/jumpers.
> Endte med at lave et pseudo USBstik, hvor power er taget fra en 5v der

Thanks HJJ - øv !

Mvh KS

Fra : Janus

Dato : 26-07-08 07:10

KS <keld. den 26-07-2008 08:00:
> "Hans Jørgen Jakobsen" <hjj@wheel.dk> skrev i meddelelsen

> Thanks HJJ - øv !
>
> Mvh KS

Du kan evt købe et billigt pci-kort med et par usb udgange på og
tilslutte din skinne til et af dem.

pci bliver der nemlig slukket for

Fra : Joeb

Dato : 26-07-08 09:46

"Janus" <janus@tekstfyldcontumacious.net> skrev i meddelelsen
> KS <keld. den 26-07-2008 08:00:

> Du kan evt købe et billigt pci-kort med et par usb udgange på og tilslutte
> din skinne til et af dem.
>
> pci bliver der nemlig slukket for

eller du kan prøve at sætte en adapter på til Ps2 stikket(mus). Det har jeg
gjort på alle vores kontor PC og det virker

Fra : KS

Dato : 26-07-08 15:57

"Joeb" <Joeb@hot.dk> skrev i meddelelsen

> "Janus" <janus@tekstfyldcontumacious.net> skrev i meddelelsen

> eller du kan prøve at sætte en adapter på til Ps2 stikket(mus). Det har
> jeg gjort på alle vores kontor PC og det virker
Jamen det ska' da prøves !

Fra : MooreHojer

Dato : 26-07-08 17:28

> Kan nogen af jer få en el-spare-skinne til at virke med en Medion pc ?
>
> Jeg kan ikke engang få den slukkede pc til at slukke lyset i musen ...
>
> Hva' er der galt ?

Kører du Vista på den?

--
MooreHojer

Fra : KS

Dato : 26-07-08 18:44

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen

> Kører du Vista på den?
>
> --
> MooreHojer
Ja, det gør jeg ..... og det ER indstillet efter vejledningen i skinnen !

Fra : MooreHojer

Dato : 26-07-08 19:21

> Ja, det gør jeg ..... og det ER indstillet efter vejledningen i skinnen !

ok...
havde nemlig samme problem, men der var det fordi jeg ikke havde fået slået
'selektiv usb-afbrydelse' til... men det har du jo så ordnet..

--
MooreHojer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-07-08 19:59

"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen

Her står flere løsningsmodeller for tilslutning

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/elspareudstyr/elspareskinner

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-07-08 13:23

> Kan nogen af jer få en el-spare-skinne til at virke med en Medion pc ?
> Jeg kan ikke engang få den slukkede pc til at slukke lyset i musen ...
> Hva' er der galt ?

Du skal bare slukke på maskinens afbryder bagpå, hvis der er een. Min medion
har bl.a.

Ellers skal man have en sådanne: www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg

Mange nye bundkort har altid strøm på usbportne.

Claus