Ny printer... men hvilken?
Fra : Troels B

Dato : 25-07-08 17:33

Hej med jer,

Kort fortalt, jeg er på udkig efter en ny printer. Udover at udskrive skal
den kunne kopiere, scanne, og kunne printe direkte på cd'er.

Hvilket mærke anbefaler I? (Jeg er selv blevet skuffet over HP og Epson.
Epson holdte kun et halvt år, og HP'en 3 år.)

Fra : Hagar

Dato : 25-07-08 17:49

"Troels B" <barreth@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket mærke anbefaler I? (Jeg er selv blevet skuffet over HP og Epson.
> Epson holdte kun et halvt år, og HP'en 3 år.)

Kig på Canon

Hagar

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-07-08 18:43

"Troels B" <barreth@tdcadsl.dk> wrote in

> Kort fortalt, jeg er på udkig efter en ny printer. Udover at udskrive
> skal den kunne kopiere, scanne, og kunne printe direkte på cd'er.

Canon Pixma MP610. Set til omkring 1000,- kr. Alternativt er der en Pixma
IP5000 (udgået, men mere avanceret model) til salg i
dk.marked.privat.edb.intern.

Fra : Troels B

Dato : 25-07-08 21:35

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Troels B" <barreth@tdcadsl.dk> wrote in

> Canon Pixma MP610. Set til omkring 1000,- kr. Alternativt er der en Pixma
> IP5000 (udgået, men mere avanceret model) til salg i
> dk.marked.privat.edb.intern.

Tak for bud. Synes også Canon ser ud som om det er mit kommende mærke. Har
faktisk selv kigget på MP610'ren. Jeg må ud og finde sådan en

/Troels

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-07-08 00:37

"Troels B" <> skrev i meddelelsen ...

> Tak for bud. Synes også Canon ser ud som om det er mit kommende mærke. Har
> faktisk selv kigget på MP610'ren. Jeg må ud og finde sådan en

Stop. Før du forkøber dig på sådan et bæst, så overvej lige at Canons
orginal
blækpatroner koster en formue og hvis man bruger uorginale er der ting
omkring
blækovervågningen der ikke virker.

Mit råd find ud af hvad de forskellige printere koster at fylde op med blæk
før du
køber. Den IP5000 der omtales koster omkring 600,-kr at fylde op med blæk.

mvh
Henning

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-07-08 07:39

On Sat, 26 Jul 2008 01:36:34 +0200, Henning Præstegaard
<onkelhenning@not.vallid> wrote:

> [...]
>før du
>køber. Den IP5000 der omtales koster omkring 600,-kr at fylde op med blæk.

Der er kommet uoriginale patroner med chip, så det virker. Bl.a.
http://www.nordic-ink.dk/
har dem.
f.eks. http://www.nordic-ink.dk/product_info.php?products_id=247

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Finn Toftlund

Dato : 27-07-08 22:26

ang ip5000. Ja eller også koster den 4x 15 kr hos www.blaekkongen.dk. Ganske
vist konbatible patroner som måske varer lidt kortere end de orignale

Vh Finn

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 23:24

> Canon Pixma MP610. Set til omkring 1000,- kr. Alternativt er der en Pixma
> IP5000 (udgået, men mere avanceret model) til salg i
> dk.marked.privat.edb.intern.

IP5000 kan ikke scanne og så selvfølgelig heller ikke kopiere.

kimila

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 23:22

> [...]
>
> Hvilket mærke anbefaler I? (Jeg er selv blevet skuffet over HP og Epson.
> Epson holdte kun et halvt år, og HP'en 3 år.)

Ingen tvivl, det skal være en Canon.

Kik efter dem der hedder MP og herefter et nummer, der er jo forskel på
prisen.

kimila

Fra : Troels B

Dato : 26-07-08 09:54

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Ingen tvivl, det skal være en Canon.
>
> Kik efter dem der hedder MP og herefter et nummer, der er jo forskel på
> [...]

Er MP'erne billigere at købe patroner til? Eller er canon generelt bare
dyrere i patroner?

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 11:11

> Er MP'erne billigere at købe patroner til? Eller er canon generelt bare
> dyrere i patroner?

Jeg syntes HP patroner er dem der er dyrest.

Min gamle IP4000 brugte samme patroner som en MP som jeg ikke kan huske
nummer på, men prisen for de patroner var ca 90 kr stk.

kimila

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-07-08 11:33

> [...]
>
> Min gamle IP4000 brugte samme patroner som en MP som jeg ikke kan
> huske nummer på, men prisen for de patroner var ca 90 kr stk.

Hp patroner nr 363 koster 79 kr stykket og bruges i bl.a. photosmart
D6160 og så får man et nyt printerhoved hver gang der skiftes patron
så de er da ikke dyre men skal alle 6 styk skiftes på en gang koster det
jo.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-07-08 11:50

kimila wrote:

> Jeg syntes HP patroner er dem der er dyrest.

Som Paul Østerby Sørensen også skriver, så får man et nyt printerhoved
med en HP-patron. Det er især en fordel når dyserne stopper til

I det lange løb er blækprintere dog _alt_ for dyre i drift.

Jesper Poulsen

Fra : skibber

Dato : 26-07-08 10:57

On 25-07-2008 18:32:32, "Troels B" wrote:
> [...]
>
> Hvilket mærke anbefaler I? (Jeg er selv blevet skuffet over HP og Epson.
> Epson holdte kun et halvt år, og HP'en 3 år.)

Jeg har en Canon MP800R der kan det hele
og jeg bruger lige nu og indtil de er tomme
et Tuningsæt jeg købte fra http://www.nordic-ink.dk/
uden nogle problemer,men det sæt er vist udgået så jeg har
nu et sæt af disse http://www.nordic-ink.dk/product_info.php?products_id=247
liggende og skal afprøve,og jeg regner ikke med nogle problemer der.

Canon er gode maskiner men deres blæk
er meget dyrt.

/skibber

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-07-08 20:06

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> http://www.nordic-ink.dk/product_info.php?products_id=247
> liggende og skal afprøve,og jeg regner ikke med nogle problemer der.

Tja - jeg så en test for nylig hvor man bl.a. testede prisen pr. print. Der
var Canon billigst, selv om testen var med de originale patroner. Det var en
printer som brugte samme som mp610 (jeg kan ikke huske, om det faktisk ikke
var den, som blev testet og heller ikke hvor jeg læste testen).
Jeg har selv en 4200 og bruger de billigste patroner og skifter så selv
chippen. Jeg kan godt undvære, at få at vide, når patronen er tom. Det kan
man faktisk se Der har været rygter om, at så brændte printhovedet sammen
osv., men min kører stadig i bedste velgående.

Kurt

Fra : Troels B

Dato : 27-07-08 18:30

Tak for alle inputs.

Nu stiller jeg så lige et sidste spørgsmål i denne tråd... Er der nogen der
har erfaring med Brother printere? Er de bedre eller dårligere end
Canon'erne?

Mvh Troels

Fra : Jens G

Dato : 27-07-08 19:30

On Sun, 27 Jul 2008 19:29:35 +0200, "Troels B" <barreth@tdcadsl.dk>
wrote:

>Tak for alle inputs.
>
>Nu stiller jeg så lige et sidste spørgsmål i denne tråd... Er der nogen der
>har erfaring med Brother printere? Er de bedre eller dårligere end
>Canon'erne?

Jeg har en Brother DCP-310CN. Den er ikke specielt hurtig, men da jeg
købte den, var den en af de få billige printere der kunne gå på
netværk.
Originalblæøk koster omkring 300kr for alle fire patroner.
Det skal dog siges at den lige er gået i stykker, så den ikke kan se
at jeg har skiftet den sorte patron. Derfor følger jeg også lidt med i
denne tråd.

Hvordan den er i forhold til Canon kan jeg ikke svare på, da jeg
aldrig har haft en Canon at sammenligne med.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-07-08 22:05

"Troels B" <barreth@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nu stiller jeg så lige et sidste spørgsmål i denne tråd... Er der nogen
> der har erfaring med Brother printere? Er de bedre eller dårligere end

Nu fandt jeg så det sted, hvor jeg læste en test. Det var i datatid.
Konklusionen kan læses her:
http://www.datatid.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=30&pid=45
For at læse hele testen skal man købe bladet eller låne det på biblioteket.

Kurt

Fra : Finn Toftlund

Dato : 27-07-08 22:33

Inden du køber skulle du måske studere denne side med billige
blækpatroner(ikke fup eller svindel) og se hvilke maskiner, du kan få
billige patroner til:

http://www.blaekkongen.dk/index.php?cat=KAT10

VH Finn