RAM designet til ASUS motherbort i en Dell~
Fra : MooreHojer

Dato : 24-07-08 00:59

Hej

Er på jegt efter lidt flere RAM til min maskine og baseret på kravene til
rammene har jeg fundet følgende:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KVR800D2E5K2%2F1G

Der står at de er designet til ASUS Motherboard... betyder det at de kun vil
virke i disse eller kan jeg sagtens smække dem i min Dell?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-07-08 04:27

MooreHojer wrote:

> Er på jegt efter lidt flere RAM til min maskine og baseret på kravene til
> rammene har jeg fundet følgende:

Hvad er kravene da?

> http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=KVR800D2E5K2%2F1G

Kan din Dell håndtere ECC?

> Der står at de er designet til ASUS Motherboard... betyder det at de kun vil
> virke i disse eller kan jeg sagtens smække dem i min Dell?

Det afhænger af din Dell.

Jesper Poulsen

Fra : MooreHojer

Dato : 24-07-08 07:20

> Hvad er kravene da?
> Kan din Dell håndtere ECC?

Her er et udklip fra manualen til maskinen:
------------
The system is upgradable to 8 GB by installing combinations of 512-MB,
1-GB, and 2-GB 667-MHz or 800-MHz unbuffered ECC DDR II single or
dual-rank memory modules. You can purchase memory upgrade kits from
Dell.
------------

de RAM de sælger til maskinen på deres hjemmeside har følgende spec
------------
Memory Speed : 667 MHz
Data intigrity check : ECC
Package Type : 240-pin, SDRAM-DDR2
Ram features : Dual rank , unbuffered
------------

Hvad skal jeg kigge efter?

--
MooreHojer

Fra : NewsGroups

Dato : 24-07-08 16:56

"MooreHojer" <sier.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er på jegt efter lidt flere RAM til min maskine og baseret på kravene til
> rammene har jeg fundet følgende:

Husk lige at checke hvad Dell vil have for dem inden du køber andetsteds -
jeg har lige bestillt til min Latitude D505 hvor de var næsten ½ pris af et
andet sted der annoncerer med Ram til bærbare -

Blot info -

Fra : Peter \(7000\)

Dato : 24-07-08 18:27

her er en liste over ram specielt til Dell:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-spe/

Fra : Esben

Dato : 24-07-08 20:11

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der står at de er designet til ASUS Motherboard... betyder det at de kun
> vil virke i disse eller kan jeg sagtens smække dem i min Dell?

Prøv at slå din Dell maskine op hos Kingston, og gå efter de varenumre der
kommer frem.

--
Esben

Fra : MooreHojer

Dato : 25-07-08 13:37

> Prøv at slå din Dell maskine op hos Kingston, og gå efter de varenumre der
> kommer frem.

Kanon feature....