Hauppauge TV-kort
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 20:41

Hej.

Jeg har et Hauppauge TV-tuner kort i min PC. Det har virket fint. Er omkring
et halvt år gammelt. Så sent som i går eftermiddags så jeg Tour'en på
kortet.

I dag, da jeg åbnede det medfølgende program WinTV2000 til at se TV, var der
kun "Hauppauge-logoet" på skærmen. Altså ingen TV. Går jeg ind i settings og
vil se kanalopsætningen mv. er muligheden for at vælge mellem antenne eller
kabel disabled. Det tegner jo ikke godt. Jeg har prøvet at afinstallere det
hele inkl. drivere, hardware og alt der er registreret mv. uden held.
Ligeledes har systemgendannelse ikke hjulpet.

Samtidig kommer en klassisk Windows fejl, når jeg lukker WinTV2000, der jo
ikke virker.

WinTV2000 Application har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager
ulejligheden.

Nogen forslag?

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-07-08 08:16

Michael Sørensen laid this down on his screen :

> [...]
> hele inkl. drivere, hardware og alt der er registreret mv. uden held.
> Ligeledes har systemgendannelse ikke hjulpet.

Hvis du alligevel har fjernet det gamle program, så prøv et andet:
http://www.chris-tv.com/

Chris-TV kræver en WDM-driver til kortet, og hvis det er et internt
Hauppauge med det almindelige BT848-chipset, vil jeg anbefale en anden
driver end Hauppauge's egen:
http://btwincap.sourceforge.net/

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 09:37

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Michael Sørensen laid this down on his screen :

> Hvis du alligevel har fjernet det gamle program, så prøv et andet:
> http://www.chris-tv.com/

Hvorfor betale for noget, når jeg allerede har et program? (Dette er sagt,
idet jeg kun kan finde betalingsløsninger. Selv Lite-udgaven krævede, at jeg
købte noget andet for at få Chris-TV gratis (synes jeg))

Fra : fix

Dato : 24-07-08 10:05

Michael Sørensen wrote:
> "Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor betale for noget, når jeg allerede har et program? .

.... enig

Det er sikkert en win-opdatering der driller! -prøv et tidligere
gendannelses punkt

ellers hen de seneste drivere apps. il di kort på Hauppauge - incl.
programmet til at fjerne alle hauppaugemoduler, og kør det først inden du
geninstallerer.

finn

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-08 10:18

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:g69gkd$3t8$1@aioe.org...

> [...]
>
> ellers hen de seneste drivere apps. il di kort på Hauppauge - incl.
> programmet til at fjerne alle hauppaugemoduler, og kør det først inden du

Som jeg skrev tidligere, så virker det ikke med systemgendannelse...Den
sidste systemgendannelsespunkt løser ikke problemet og samtlige forrige
punkter går ikke igennem. Den melder tilbage, at dne ikke kan gendanne
systemet og ingen rettelser er foretaget, så jeg ved ikke, om det kunne have
hjulpet.

Jeg har ligeledes forsøgt at fjerne alle drivere, nøgler i reg.databasen mv.
via det medfølgende cleantool til kortet. Stadig uden held.

Men kan nu konstatere, at jeg heller ikke kan hør musik eller have lyd på
video klip, idet der også er problemer med lydenheden.

Jeg tror bare, jeg laver endnu en formatering - :(

Ellers tak for jeres hjælp.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-07-08 13:54

Michael Sørensen used his keyboard to write :
> Hvorfor betale for noget, når jeg allerede har et program? (Dette er sagt,
> idet jeg kun kan finde betalingsløsninger. Selv Lite-udgaven krævede, at jeg
> købte noget andet for at få Chris-TV gratis (synes jeg))

Jeg kan godt se at det ser lidt underligt ud, men når man klikker
"Download trial", henter den da Lite-versionen.

Jeg har købeversionen da den er væsentlig bedre end det både Pinnacle
og Hauppauge kunne præstere på daværende tidspunkt.

Men når du nu har problemer med lyd også, kan det da godt være at en
reinstallation kunne være en god ide.