Fjerne bogstaver på taster
Fra : Peter T.

Dato : 21-07-08 22:19

Min laptop har et tastatur, der er tilpasset hele Skandinavien. Så bla.
tasterne med æøå kan blive lidt forvirrende at se på pga. de mange tegnsæt.
Udover at kratte tegnene væk med en kniv, hvad vil I så gøre hvis I var i
mit sted?

--
Peter T.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-07-08 22:25

Hej!

Peter T. wrote:

> [...]
> Udover at kratte tegnene væk med en kniv, hvad vil I så gøre hvis I var i

Lære blindskrift

Alternativt kunne du skifte det indbyggede tastatur ud med et dansk.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tonni Madsen

Dato : 22-07-08 08:42

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegnsæt.
> Udover at kratte tegnene væk med en kniv, hvad vil I så gøre hvis I var i

Tja... det er nok ikke sansynligt at det vil virke, men på nogen
mobiltelefoner og lignende hvor der er printet med silketryk kan man nogen
gange "slibe" skriften væk med en sukkerknald, den er krads nok til at ridse
skriften men ikke overfladen...
Men som sagt om det vil virke på taster ved jeg ikke... Kunne godt ha
trykket mistænkt for at være noget mere hårdfør, netop så det ikke slides...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-07-08 18:06

Tonni Madsen wrote:

> gange "slibe" skriften væk med en sukkerknald, den er krads nok til at ridse

Vådslibning?

Jesper Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 22-07-08 13:47

Peter T. wrote:
> [...]
> Udover at kratte tegnene væk med en kniv, hvad vil I så gøre hvis I var i

Bruge en (ikke nødvendigvis Dremel) multisliber.

Fra : fix

Dato : 23-07-08 12:15

Peter T. wrote:
> [...]
> bla. tasterne med æøå kan blive lidt forvirrende at se på pga. de
> mange tegnsæt. Udover at kratte tegnene væk med en kniv, hvad vil I
Hvis det tilfældigvis er en Apple, så bare vent er par måneder

finn

Fra : Peter T.

Dato : 25-07-08 10:11

In article <g673rj$lec$1@aioe.org>, fix@faxe.dk says...

> Hvis det tilfældigvis er en Apple, så bare vent er par måneder

Desværre. :)

--
Peter T.

Fra : Ivan

Dato : 23-07-08 19:52

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
> [...]
> tegnsæt.
> Udover at kratte tegnene væk med en kniv, hvad vil I så gøre hvis I var i

I stedet for at kradse med en kniv kunne du jo overmale de overflødige tegn.
(Find selv egnede materialer)

Mvh. Ivan

Fra : Peter T.

Dato : 25-07-08 10:13

In article <48877de7$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan@flight.dk says...

> I stedet for at kradse med en kniv kunne du jo overmale de overflødige tegn.
> (Find selv egnede materialer)

Det er rigtigt. Men den slags vil nok blive slidt af ret hurtigt.

Jeg tænker på, at prøve med en vatpind dyppet i acetone.

Tak for alle forslag.

--
Peter T.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-07-08 14:45

Peter T. wrote:

> Jeg tænker på, at prøve med en vatpind dyppet i acetone.

Det ødelægger overfladen fuldstændigt.

Jesper Poulsen

Fra : skibber

Dato : 26-07-08 10:41

On 25-07-2008 11:12:54, Peter T. wrote:
> [...]
>
> Det er rigtigt. Men den slags vil nok blive slidt af ret hurtigt.
>
> Jeg tænker på, at prøve med en vatpind dyppet i acetone.

Pas så lidt på da acetone opløser plastic

/skibber

Fra : Peter T.

Dato : 27-07-08 08:21

In article <488af11c$0$25430$ec3e2dad@news.usenetmonster.com>,
fredibau@gmail.com says...

> Pas så lidt på da acetone opløser plastic

Det er hermed noteret. :)

--
Peter T.