Fejl på 16Gb memory Stick
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 21-07-08 17:11

Jeg har købt et HP-memory Stick. Jeg kan godt se hvad der ligger på
drevet,men kan ikke downloade programmerne der er på. Findes der et program
så man reetablere en sådan nøgle.
Jeg har prøvet at formatere nøglen i Windows, men ak den melder fejl hver
gang.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-07-08 19:26

Nils Boesgaard skrev:
> [...]
> så man reetablere en sådan nøgle.
> Jeg har prøvet at formatere nøglen i Windows, men ak den melder fejl hver

Der findes flere forskellige; Pci Inspector (tror jeg det hedder) skulle
kunne. Er såvidt jeg ved gratis. Du skal bare huske at gemme indholdet
på din harddisk. Og sørge for at der IKKE bliver skrevet noget på
USB-nøglen indtil da.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-07-08 19:44

Nils Boesgaard skrev:
> [...]
> så man reetablere en sådan nøgle.
> Jeg har prøvet at formatere nøglen i Windows, men ak den melder fejl hver

Jeg glemte lige at spørge: Hvornår købte du den stick, der var en del
problemer med forfalskede USB Sticks med forkerte tal om deres kapacitet
for et ½-1 år siden.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : fix

Dato : 21-07-08 20:15

Rasmus Bertelsen wrote:

> Jeg glemte lige at spørge: Hvornår købte du den stick, der var en del
> problemer med forfalskede USB Sticks med forkerte tal om deres
> kapacitet for et ½-1 år siden.

er der kommer 16Gb i handelen? jeg har ikke set over 8G
- hvor ligger prislaget?
finn

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-07-08 20:49

Nils Boesgaard presented the following explanation :
> Jeg har købt et HP-memory Stick. Jeg kan godt se hvad der ligger på
> drevet,men kan ikke downloade programmerne der er på.

Noget kunne tyde på at der er fejl på RAM'en, så vent lige med at smide
vigtige ting på den.

Med H2testw kan du hurtigt undersøge om alle 16 GB hukommelse kan
skrives og læses.
http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539

> Findes der et program så man reetablere en sådan nøgle.

Har du filer liggende der skal reddes, så prøv med Recuva.
http://www.recuva.com/

> Jeg har prøvet at formatere nøglen i Windows, men ak den melder fejl hver
> gang.

Prøv at slette dens partition og oprette en ny.
Formater den som FAT32. Mon det giver resultat?

Ellers må du nok reklamere til sælger.

--

Lars Jørgensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-07-08 19:50

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> program så man reetablere en sådan nøgle.
> Jeg har prøvet at formatere nøglen i Windows, men ak den melder fejl hver

Det er noget modsatrettet, det du prøver på. Du vil gerne redde programmerne
der er på den, og samtidig sukker du over, at du ikke kan få slettet dem
(formateret) inden du får reddet dem. Det er ikke logik for burhøns!
Har du prøvet den i en anden port/en anden pc?

Kurt

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 23-07-08 15:16

Hej Kurt
Måske dårligt input.
Men jeg har prøvet alt mht. at redde filerne på nøglen.Jeg har prøvet på 3
nye computere en med windows XP pro., og andere med Wista pro.
Jeg har prøvet at formatere nøglen, men ak, alt umuligt.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-07-08 19:17

> [...]
> nye computere en med windows XP pro., og andere med Wista pro.
> Jeg har prøvet at formatere nøglen, men ak, alt umuligt.

Jeg forstår det således, at den aldrig har virket - så må det være retur med
den.
Men ellers er det som foreslået af andre måske muligt at hente data ud fra
den via pcinspector, som er gratis og på dansk.

Kurt