måske forkert gruppe? ny pc
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-08 15:10

Hej

med fare for at det er en forkert gruppe :0)

Jeg skal have ny pc til billedbehandling..
jeg bruger photoshop..

Hvad bør man gå efter?
jeg er totalt dumie hvad angår selve samling af pc osv, så gerne foreslag
til en samlet pc.
Pris maks 10K

på forhånd tak

Mvh Torben

Fra : Hagar

Dato : 21-07-08 15:32

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:488498c6$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvad bør man gå efter?
> jeg er totalt dumie hvad angår selve samling af pc osv, så gerne foreslag

Du kan få en total løsning her
http://www.topdata.dk/product.asp?product=5261&sub=137&page=1

Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-08 15:51

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du kan få en total løsning her
> http://www.topdata.dk/product.asp?product=5261&sub=137&page=1

Hej Kim

har set på disse maskine, ser vilde ud må man sige..

Har set mig lun på denne:
http://topdata.dk/product.asp?product=5197&sub=326
Men er jo totalt mongol hvad det her angår :0)
på disse maskiner er der ikke noget software såsom styre system mm?

mvh torben

Fra : Hagar

Dato : 21-07-08 15:59

> [...]
> Men er jo totalt mongol hvad det her angår :0)
> på disse maskiner er der ikke noget software såsom styre system mm?

Det er den samme jeg har linket til, hvor den du har fundet ikke har skærm
og andet "løst" til, så en ganske fin maskine

Hagar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-08 16:15

Torben og Marie-louise Ager skrev bl.a. følgende:

> på disse maskiner er der ikke noget software såsom styre system mm?

Nej, alt det skal lægges til prisen og du skal bruge tid på selv at
installere OG teste!

Samtidig skal man spørge sig selv, hvilket testcenter har sammensat og
langtidstestet disse konfigurationer?

Ingen! De er samlet af forskellige forhåndenværende stumper, og du har
således ingen ordentlig garanti for, at hardwaren spiller problemløst sammen
med drivere, styresystem osv. Den garanti har man kun, når man køber en
færdig mærkevaremaskine, der er konfigureret af et anerkendt testcenter.

Har du et problem med maskinen fra topdata med f.eks. windows, så er de
ligeglade, fordi de ikke har solgt dig en færdigleveret konfiguration. Du
skal således selv løse problemet. En maskine der leveres med installeret og
aktiveret windows, leverer man bare tilbage, så er det producentens problem
at få den til at køre i og med, at de har solgt et samlet produkt.

Der er i dag ingen som helst fornuftige og saglige argumenter for at købe
bambus kontra færdig mærkevare. Det er korrekt, at indmaden ofte er den
samme, men de er sammensat ud fra vidt forskellige kriterier.

Claus

Fra : Hagar

Dato : 21-07-08 16:48

> [...]
> bambus kontra færdig mærkevare. Det er korrekt, at indmaden ofte er den
> samme, men de er sammensat ud fra vidt forskellige kriterier.

Hvordan pokker kan du sidde og skrive dette, og samtidig anbefale en Aldi
maskine ??

Hagar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-07-08 01:31

Hagar skrev bl.a. følgende:

> Hvordan pokker kan du sidde og skrive dette, og samtidig anbefale en
> Aldi maskine ??

Tredive års erfaring med edb, tidligere succesfuld egnen forretning, der
har gjort mig økonomisk uafhængig resten af livet samt et mangeårigt
solidt kendskab til Medions produkter NAVNLIG fra Aldi!

Medion er et af verdens største *Handelshuse* med en årsomsætning på 19
*NITTEN* MILLIARDER!

Topdata er en LATTERLIG lille bolchebutik i den sammenligning!

Medion sender ikke noget på gaden, som ikke er i orden, har du overhovedet
nogen ide om, hvor ubegribeligt kostbart det kan være for en producent der
yder tre års ubetingen garanti og support i 40+ lande?

Nej, det har du ikke, fordi du som resten af de colapattende teenagere, der
huserer her i gruppen tro, at du ved alt, fordi du kan samle en pc

I har *MEGET* at lære...

Claus

Fra : Hagar

Dato : 22-07-08 07:23

> [...]
>
> Nej, det har du ikke, fordi du som resten af de colapattende teenagere,
> der huserer her i gruppen tro, at du ved alt, fordi du kan samle en pc

Bare dit svar, og måden du skriver det på gør mig absolut ikke mere
overbevist om at det skulle være et bedre køb, tvært i mod, så lyder du som
en "frelst" stakkel det har haft en eller anden lille positiv oplevelse én
gang.

Jeg har selv en oplevelse med disse STOOORE selskaber som tjener så og så
meget på noget de sælger, men når det kommer til garanti, så er det en anden
sag.
Jeg har to LG skærme, hvor der på den ene røg en strømforsyning, tænk sig,
det tog kun en "bagatel" af 6 måneder før jeg havde en skærm her igen, jo
jo, der er 3 års garanti på, men de forstår så sandelig også at bruge tiden.

Hagar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-07-08 02:15

Hagar skrev bl.a. følgende:

> Hvordan pokker kan du sidde og skrive dette, og samtidig anbefale en
> Aldi maskine ??

Glem ALT om, at det er Aldi, der er sælger!

Det er fløjtende ligegyldigt, hvem detailsælgeren er..

Medion support yder tre års ubetinget garanti og gratis hotline på maskinen.
Er der noget galt med den, så sender de en *gratis* forsendelseslabel og
maskinen skal så bare indleveres til post danmark. Mange af medions andre
produkter er der endda gratis ON Site reparation eller afhentning, bl.a
skærme fra fona o. lign.

Jeg ved godt, at der er nogle fjolser, som vil insistere på, at de vil
aflevere maskinen til en Aldibutik frodi det siger købeloven, men det er jo
det rene vanvid, når firmaet yder en endnu bedre service direkte fra
værkstedet. De to fjolser, som har været omtalt i ekstrabladet og som folk
herinde gentagende gange henviser til, er det rene pladder, når man tænker
på, hvor mange 100 tusinder maskiner, der bliver solgt. Man vil ALTID finde
kvæulanter, men de er på ingen måde repræsentative for Medions produkters
beskaffenhed.

Sluttelig vil jeg gerne se en tilsvarende maskine med *samme*
specifikationer og samme sofware og samme service/garanti til samme pris
nogen andre steder?

På det punkt fejler I igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen
og
ige.........................................................................................

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-07-08 19:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:4884a249$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Men er jo totalt mongol hvad det her angår :0)
> på disse maskiner er der ikke noget software såsom styre system mm?

Jeg har været mellemmand er par gange på pc.er fra Topdata og har været godt
tilfreds. Nu skriver du, at det er til photoshop, at du primært vil bruge
den, og så mener jeg ikke, at den du peger på er optimal. Det er en pc som
er optimeret til spil, hvorfor grafikkortet som er noget af det sidste nye,
tager en forholdsmæssig stor del af prisen.
Hvis ikke den skal bruges til spil, er det stort set alt andet en
grafikkortet, som du skal koncentrere dig om. Med den prisramme du har er
mulighederne nærmest ubegrænsede.

Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-08 15:40

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Hvad bør man gå efter?
> jeg er totalt dumie hvad angår selve samling af pc osv, så gerne
> foreslag til en samlet pc.
> Pris maks 10K

Køb denne, du få *IKKE* noget billigere eller bedre, når alt er regnet med!

Husk dernæst, at der er *tre* års garanti..

http://www.medion.de/ms/aldi/md8393/dk/flash.html

Ring til kontoret for at høre, hvilken butik der har den hjemme. Så får du
bare een til at knalde noget mere ram i.

Claus

Fra : _

Dato : 21-07-08 16:08

> [...]
>
> Ring til kontoret for at høre, hvilken butik der har den hjemme. Så får du
> bare een til at knalde noget mere ram i.

Og ikke for at starte 'the never ending story', men 3 GB RAM er vel sådan
set nok til Vista 32 bit...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-08 16:19

_ skrev bl.a. følgende:

> Og ikke for at starte 'the never ending story', men 3 GB RAM er vel
> sådan set nok til Vista 32 bit...

Jeg aner det ikke, jeg er vistahader af et godt hjerte

Men jeg har lavet mange og adskillige praktiske test med min egen Medion 3,4
HT XP home i forskellige programmer, og forskellen fra 2Gb kontra 4Gb
dualchannel ram er så ubetydelig, at det reelt er ligegyldigt. Det er både i
Sony Vegas, Adobe Aftereffect, Photoshop samt andre praktiske test.

Men en gb ram koster jo intet i dag, når man alligevel skal købe ny maskine.

Claus

Fra : _

Dato : 21-07-08 16:29

> [...]
> i Sony Vegas, Adobe Aftereffect, Photoshop samt andre praktiske test.
>
> Men en gb ram koster jo intet i dag, når man alligevel skal købe ny

Enig. Men som du sikkert ved fra grupperne hér, har Windows XP/Vista 32 bit
lidt svært ved at gå over 3 GB. Og hvis man, som spørgeren selv skriver, er
en dummy mht. computersamling, så er det måske at skyde gråspurve med
kanoner at skille en ny maskine ad, måske kassere 1 GB og sætte 2 GB i og så
få en ydelsesfremgang på 0%...

Der er nu noget lækkert ved en jomfruelig maskine - har/har haft ½ dusin
Medioner gennem tiderne. Det bedste er næsten, at der er en rigtig Windows
installations-cd med, så man kan lave en pæn installation, hvis man ikke
ønsker Medions startinstallation. Der kunne Acer, Fujitsu-Siemens og andre
lære en hel del.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-07-08 16:38

_ skrev bl.a. følgende:

> installation, hvis man ikke ønsker Medions startinstallation. Der
> kunne Acer, Fujitsu-Siemens og andre lære en hel del.

Tjaa, jeg har en Acer aspire, og der har jeg en en genvej på skrivebordet.
Klikker jeg på den, så er der en 100% frisk windows installeret med alt på
kun 8 minutter!

Uden at jeg skal gøre NOGET. Det hele sker fra den skjulte partition. Det er
simpelthen genialt!...

Bagefter kan jeg så sætte min usb disk til, og så klikke på et andet ikon,
så alle mine programmer kommer over. Det tgaer bare noget længere tid...

Så nemt kan du ikke installere en windows med en normal diskette...

Claus

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-07-08 18:17

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kun 8 minutter!
>
> Uden at jeg skal gøre NOGET. Det hele sker fra den skjulte partition. Det

Det er en god løsning. Hvis så de kunne holde installationen på et minimum,
så man ikke fik hældt prøveversioner og pis og lort ned af nakken, ville det
være perfekt. :)

- Martin

Fra : fix

Dato : 21-07-08 16:45

> [...]
> skyde gråspurve med kanoner at skille en ny maskine ad, måske kassere
> 1 GB og sætte 2 GB i og så få en ydelsesfremgang på 0%...
Jeg forlanger altid nye maskiner med 1 rambrik, så man har en chance for at
fordoble uden at kassere!

ENIG!

finn
- iøvrigt også Vistahader!

Fra : Henning

Dato : 21-07-08 18:06

www.dell.dk - 3 års onsite garanti og kompetent telefonsupport.

Konfigurer f.eks. ud fra deres XPS på
http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/xpsdt?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

For 10.000,- kommer du langt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-07-08 01:33

Henning skrev bl.a. følgende:

> www.dell.dk - 3 års onsite garanti og kompetent telefonsupport.

Eller HP, Acer eller et andet mærkevare. Bare du køber et samlet og testet
produkt, som et konfigureret af fagfolk.

Alt det andet samlselv er ris til egen røv og der er ingen argumenter
længere. Det er et TI år gammelt argument..

(og windows bliver skutte simplere med tiden)

Claus

Fra : Frandsen

Dato : 22-07-08 09:43

> Alt det andet samlselv er ris til egen røv og der er ingen argumenter
> længere. Det er et TI år gammelt argument..

Sludder. Argumentet kan være, at man får hvad man vil have ligesom man vil
have det. Og hvis man vil have en virkelig high performance gamer setup, så
er det billigste at bygge den selv. Jeg bygger mine computere selv - primært
fordi jeg godt kan lide det, og fordi der ikke findes noget færdigt setup,
der opfylder mine krav, og jeg har aldrig haft problemer med hardware, der
ikke kunne spille sammen med windows. Der findes rigtig mange, der bygger
deres egne computere, og ikke ret mange af dem har problemer - i hvert fald
ikke i de forum jeg kommer i.

Mange færdigsamlede computere er rigtig godt bestykket i dag, og der fleste
mennesker ville have rigeligt i sådan én, men at påstå, at samlselv er ris
til egen røv, og der er ingen argumenter længere - det er jeg altså ikke
enig i. Vi er mange, der har behov for selv at samle. Det betyder dog ikke,
at jeg anbefaler alle andre selv at gøre - tvært imod, da det som regel er
mig, der så kommer til at gøre det

I følge din logik, er det vel også ris til egen røv, at købe ekstraudstyr
til en færdigsamlet så som f.eks. switche, hub, routere, eksterne harddiske,
NAS, kortlæse, USB-nøgler, Bluetooth, printere, web-cam osv. osv., for det
er i virkeligheden ikke anderledes end stumperne inde i computeren - de skal
også spille sammen med windows. Det er "bare" nogle stumper ekstra til gør
det selv manden.