er Intel E8400 CPU bedste køb ang. ydelse ~
Fra : Blur T

Dato : 18-07-08 10:49

Hej gruppen,

Hvad synes I om, at Intel E8400 CPU er bedste køb ang. ydelse og pris pt?

Mvh,
Blur

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-07-08 11:21

On Fri, 18 Jul 2008 11:49:05 +0200, Blur T wrote:

> Hvad synes I om, at Intel E8400 CPU er bedste køb ang. ydelse og pris
> pt?

Arstechnica er enig med dig:

http://arstechnica.com/guides/buyer/guide-200805.ars/3

Fra : Georg

Dato : 18-07-08 14:42

Hvis det passer ind i helheden er det sikkert et godt køb.
45nm Intel dual core er sikkert noget af det mest
fornuftige i dag.

Et interessant alternativ er AMD's 45W serie af dual
core CPU'er, specielt 4850e, som tilbyder lav
varmeudvikling, mulighed for støjsvag køling, lavt
energiforbrug, en fornuftig pris og god hastighed.
Desuden er der mulighed for at kombinere denne CPU med
et af de bedste chipsets: AMD 780G der har den bedste
indbyggede grafik man kan få og som kan sfspille full
HDTV med moderat belastning af CPU.

Generelt synes jeg at laptop teknologi er god men for
dyr og normal PC teknologi er for varm og støjende.
Derfor er foretrækker jeg hardware som tilbyder en
kombination af lavt energiforbrug, lav varmeudvikling,
lavt støjniveau med er lavt prisniveau hvis jeg kan
finde det:
AMD 4850e 2.5 Ghz 45 W.
WD "green power" harddiske.
(og i en vis udatrækning AMD 780 G chipset og Intels
45nm dualcore processorer)

Mit seneste projekt er at gå seriøst over til Linux,
der er noget hurtigere og mindre ressource krævende end
Windows (p.t. kører jeg en XP pro og en Vista maskine).

George

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-07-08 16:10

Georg wrote:

> Mit seneste projekt er at gå seriøst over til Linux,
> der er noget hurtigere og mindre ressource krævende end
> Windows (p.t. kører jeg en XP pro og en Vista maskine).

Jeg har en halvgammel Athlon64 med 2Gib RAM og et GF7600GT. I Linux har
jeg _alt_ 3D-lir slået til (så meget at Vista kun kan drømme) og
alligevel er den hurtigere i Linux end i min skrabede gamer-XP (som ikke
har firewall, antivirus og programmer - udover spil).

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-07-08 21:34

Jesper Poulsen skrev bl.a.:

> [...]
> alligevel er den hurtigere i Linux end i min skrabede gamer-XP (som
> ikke har firewall, antivirus og programmer - udover spil).

Så venter vi bare forgæves på, at brugeren bli'r lige så hurtig............

Claus