Viser forkert site??
Fra : per f andersen

Dato : 17-07-08 19:28

En underlig sag:
Jeg har lige flyttet mit site, http://www.pfa-profil.dk til gigahost.dk. Det
er uploadet og opdateret.
Lige da det var uploadet fik jeg i mine browsere, Firefox og IE, præsenteret
den ikke opdaterde udgave.
Nu er det så underligt, at alle der har prøvet at gå derind ser det rigtige,
men ikke jeg!! Jeg får guderne må vide hvorfor (eller måske dig?) en ikke
opdateret udgave af et af mine andre sites!!!
Og dette med begge browsere og både min stationære og min trådløse bærbare.

Kan det være routeren, Linksys wrt54g, eller hur? ISP?
Een er forvirret.

mvh per

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-07-08 20:06

per f andersen wrote:

> Nu er det så underligt, at alle der har prøvet at gå derind ser det
> rigtige, men ikke jeg!!

DNS caching. Hvis du bruger Windows, starter du en CMD prompt og skriver

   ipconfig /flushdns

--
Jesper Lund

Fra : per f andersen

Dato : 17-07-08 20:24

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev
> DNS caching. Hvis du bruger Windows, starter du en CMD prompt og skriver
>
> ipconfig /flushdns

Leg har kørt ipconfig/flushdns uden effekt!
Jeg har haft afbrudt strømmen til alle enheder.
Jeg har reloadet, ctr F5 - alt sammen uden effekt - jeg ser stadig en helt
forkert site!

mvh per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-08 20:38

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-07-08 20:41

per f andersen wrote:

> Leg har kørt ipconfig/flushdns uden effekt! Jeg har haft afbrudt
> strømmen til alle enheder. Jeg har reloadet, ctr F5 - alt sammen uden
> effekt - jeg ser stadig en helt forkert site!

Hvad siger "nslookup pfa-profil.dk" hos dig? Jeg får en Gigahost IP.

Hvis din router cacher DNS, kan det være nødvendigt at reboote den (sluk
og tænd igen).

Hvis problemet er at din ISP er langsommere om at opdatere DNS end alle
andre, er der ikke ret meget andet at gøre end at vente (eller modificere
din hosts fil).

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-08 20:46

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-07-08 21:06

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-07-08 21:08

per f andersen wrote:

> Og alle andre end jeg kan læse den korrekte pfa-profil.dk, så den er jo
> opdateret.

Ja bare ikke på din ISP's DNS server. Du har vel ikke samme ISP som nogle
af dine venner som ser den rigtige/nye side?

> nslookup pfa-profil.dk siger 81.89.9.200dns, som næppe er Gigahost
> (217.116.232.207)

Nope, så du må vente...

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-07-08 21:10

Michael Rasmussen wrote:

> Per kunne jo prøve med IP i stedet for hostname.

Gigahost har garanteret mere end et domæne per server/IP.

--
Jesper Lund

Fra : per f andersen

Dato : 17-07-08 21:17