RAM
Fra : Carsten Ottosen

Dato : 17-07-08 10:48

Jeg har et bundkort der hedder ASRock 775Twins-HDTV.
I manualen står der " This motherboard is equipped with two 184-pin DDR DIMM
slots and two DDRII DIMM slots" og
" It is not alowed to install both DDR and DDRII to this motherboard at the
same time; otherwise, this motherboard and DIMM may be damaged"

Jeg har været ude og købe en DDR2 667 mhz blok med 2GB og en DDR2 667 mhz
blok med 1GB og jeg har som sagt ovenfor 2 slots til DDR2

Mit problem er at computeren kan se hver RAM blok enkeltvis i båse slot 1 og
2, men at hvis jeg sætter dem begge i på en gang, så kan den kun se den
store blok. Og jeg har prøvet at bytte rundt på dem.

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Kim

Dato : 17-07-08 11:09

"Carsten Ottosen" <cottosen@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og 2, men at hvis jeg sætter dem begge i på en gang, så kan den kun se den
> store blok. Og jeg har prøvet at bytte rundt på dem.

Et gæt kunne være, at de skal være parvis ens...

Mvh, Kim

Fra : Carsten Ottosen

Dato : 17-07-08 11:40

Ja det er da et glimrende gæt, men det står ikke i manualen, og sælgeren hos
Computercity mente heller ikke at det var nødvendigt. I øvrigt kan jeg
tilføje, for nye læsere /gættere, Max capacity: 4GB, så her skulle heller
ikke være noget problem .
Med venlig hilsen
Carsten

Fra : PA

Dato : 17-07-08 13:59

"Carsten Ottosen" <cottosen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilføje, for nye læsere /gættere, Max capacity: 4GB, så her skulle heller

Kim svar var faktisk rigtig godt.

Parvis ens rammoduler er næsten et must for nye
motherboard.
Glem det med 4 GB hvis de ikke er ens.
Du vil sikkert finde hundredevis af internetsider
om det problem du har.

MVH Per

Fra : Carsten Ottosen

Dato : 17-07-08 16:37

Ja men pænt tak til Kim og Per.
Hvis nogen har andre forslag er de selvfølgelig velkomne, og ellers har jeg
en 1GB ramklods i overskud - øv!
Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-08 21:13

Carsten Ottosen wrote:

> Hvis nogen har andre forslag er de selvfølgelig velkomne, og ellers har jeg
> en 1GB ramklods i overskud - øv!

Du skal have to ens moduler, ellers kører bundkortet kun single channel.

Jesper Poulsen