Trådløst headset til PC og telefon
Fra : Rainman

Dato : 16-07-08 15:44

Hvor ville det være dejligt om man kunne finde sådan en sag, men jeg har
hidtil søgt forgæves

Skulle gerne have en ordentlig lyd samt mikrofon selvfølgelig.

Det med telefonen tror jeg nok ikke meget på, så i første omgang hører
jeg gerne om trådløse muligheder til PC.

Fra : Autocadster

Dato : 16-07-08 16:08

Rainman:
> [...]
>
> Skulle gerne have en ordentlig lyd samt mikrofon selvfølgelig.
>
> Det med telefonen tror jeg nok ikke meget på, så i første omgang hører jeg

Kig efter noget med bluetooth

Autocadster / 2620

Fra : Stephan[Frb]

Dato : 16-07-08 18:50

Autocadster wrote:
> Rainman:

> Kig efter noget med bluetooth

Eller denne her - blot sæt modtageren i USB-porten og så virker det, så
ingen bøvl med Bluetooth-indstillinger ;)

Logitech ClearChat PC Wireless
http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/internet_headsets_phones/devices/4226&cl=roeu,en

Hilsen Stephan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-07-08 20:00

Stephan[Frb] wrote:

> Eller denne her - blot sæt modtageren i USB-porten og så virker det, så
> ingen bøvl med Bluetooth-indstillinger ;)

Til gengæld virker det ikke med telefoner.

Jesper Poulsen

Fra : Stephan[Frb]

Dato : 16-07-08 20:20

Jesper Poulsen wrote:

> Til gengæld virker det ikke med telefoner.

Yes - der kunne Bluetooth nok være mere praktisk. Men han var nu mest
interesseret i noget til PC, så derfor mit forslag. Har selv prøvet
Bluetooth-forbindelse med div. PC'er, og altid haft vanskeligheder.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-07-08 20:37

Stephan[Frb] wrote:

> Bluetooth-forbindelse med div. PC'er, og altid haft vanskeligheder.

Du har haft en for billig dongle. Har selv prøvet det.

Jesper Poulsen

Fra : Rainman

Dato : 17-07-08 07:32

Jesper Poulsen wrote:

> Du har haft en for billig dongle. Har selv prøvet det.

Bluetooth tiltaler mig nu også mere, bl.a. af hensyn til rækkevidden.
Men kender I noget grej der virker, d.v.s. ideelt et stereo headset der
både kan virke i forhold til PC'en, og som kan bruges til telefoni op
mod en base tilsluttet fastnet (IP-telefoni)?

Hvis opkald samtidig kunne foretages via en dialer-funktion på PC'en var
det super, så man ikke skal have fingre i baseenheden hver gang man skal
foretage et opkald, og heller ikke skal bøvle med at overføre kaldet fra
basen til head-set'et.