Søgeord optimering æ ø å osv...
Fra : LHGC

Dato : 25-07-08 08:11

Jeg overvejer at købe nogle domæner med æ-ø-å. Er det en fordel så
længe at jeg vil være synlig og komme frem som nr. 1 på google.dk???
Eller skal jeg købe domæner med ae-oe-aa istedet.

Mvh.
LHGC

Fra : Gert Krabsen

Dato : 25-07-08 16:37

LHGC skrev:
> Jeg overvejer at købe nogle domæner med æ-ø-å. Er det en fordel så
> længe at jeg vil være synlig og komme frem som nr. 1 på google.dk???
> Eller skal jeg købe domæner med ae-oe-aa istedet.

Køb alle tre varianter, så er du dækket ind.

Et ekstra domæne via gratisDns koster 50 kr. om året...

Tre varianter? Ja:

www.bananboerge.dk
www.bananborge.dk
www.bananbørge.dk

alle tre kan en potentiel besøgende finde på at prøve med...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-07-08 17:06

Gert Krabsen skrev:

> Køb alle tre varianter, så er du dækket ind.

Helt enig. Og det vil desuden have den fordel, at man får en
brugbar mail-adresse, eftersom mailadresser med æ, ø eller å
ikke virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-08 18:22

Kim Ludvigsen skrev:

> Helt enig. Og det vil desuden have den fordel, at man får en
> brugbar mail-adresse, eftersom mailadresser med æ, ø eller å
> ikke virker.

Jeg vill vælge banaborge som det primære domæne og lade de andre
pege dertil. Det virker med oldnordisk udstyr.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 19-08-08 19:08

Kim Ludvigsen skrev:

> Helt enig. Og det vil desuden have den fordel, at man får en brugbar
> mail-adresse, eftersom mailadresser med æ, ø eller å ikke virker.

Desuden, så slipper du for besværet med at klage, når konkurrenten tager
en af de adresser, du ikke har valgt.

For en sikkerheds skyld, så tag også .com-versionen. (Eller .dk, hvis du
har .com)

Jeg har en bekendt, der har <firmanavn>.com, og konkurrenten tog
<firmanavn>.dk

Det blev heldigvis klaret i løbet af en dag eller to, ved en opringning
fra advokat...

Leif