hjælp til spil side
Fra : jonas linderoth

Dato : 25-07-08 11:11

er der nogen måde jeg kan få billederne til at være vanrat i
stedetfor lodrat på min side

www.jo.wep.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-07-08 06:53

jonas linderoth wrote:
> er der nogen måde jeg kan få billederne til at være vanrat i
> stedetfor lodrat på min side

Du kan starte her:

Lad være med at have al din kode på en lang linje, det gør
det vanskeligt at fejlsøge.

Lav en rigtig html-side og ikke bare lidt indhold uden hverken
html-tags, header-tags eller body-tags.

Du har selv med din kode dikteret, at næste billede skal lægge sig under
forrige - du har indsat <br> imellem, det giver linjeskift.

Erik Ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-07-08 11:55

Hej Jonas!
"jonas linderoth" <jonaslinderoth@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> er der nogen måde jeg kan få billederne til at være vanrat i
> stedetfor lodrat på min side
>
> www.jo.wep.dk

Jeg giver Erik Ginnerskov m.h.t. koden - det er meget uoverskueligt, når den
står i én lang linje!

Nu ved jeg ikke, om du har ændret noget siden Eriks indlæg - hvis ikke, så
er jeg ikke enig med ham der...
Du har rigtig nok indsat <br> efter hvert billede, men det er for at få
titlen under billedet...

Men igen - det kan man nemt overse, når koden står så rodet - jeg har ryddet
lidt op:
http://munding-webdesign.dk/jowep.html

Jeg har desuden lavet det sådan, at billederne tilpasser sig sidens bredde -
det gøres med float-egenskaben i dit stylesheet.

Den smule styling jeg har brugt, kan du se i sidens <head>-sektion imellem

Jeg vil sætte pris på en tilbagemelding, når du har set siden og er færdig
med den, så jeg kan få den fjernet igen.

Dennis Munding
http://as-transport.dk/ -Sikker møbeltransport til tiden!
http://pe-vagtservice.dk/ -Når du vil passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! Ganske enkelt...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-08 22:29

Dennis Munding wrote:

> Men igen - det kan man nemt overse, når koden står så rodet

Ved nærmere eftersyn, du har ret Dennis. men det er såmænd stadig Jonas'
egen skyld, at billederne står under hinanden.Jonas har lagt billeder +
undertekster ind i hver sin div, som han har givet class="thumb". Men han
har ikke ulejliget sig med at definere den class i css.

Ved at kigge på din kode kan jeg se, at du har set det samme.

Erik Ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-07-08 14:58

Hej Erik!
"Erik Ginnerskov" skrev:

> [...]
> har ikke ulejliget sig med at definere den class i css.
>
> Ved at kigge på din kode kan jeg se, at du har set det samme.

Ahem...
Må nok indrømme, at det havde jeg ikke set... (rødme!)

Så jeg var også lidt for hurtig med mit svar...

Fra : jonas linderoth

Dato : 06-08-08 11:37

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Jeg vil sætte pris på en tilbagemelding, når du har set siden og er færdig
> med den, så jeg kan få den fjernet igen.

så er jeg ferdig med siden og mange tak for hjælpen jeg svare først nu fordi jeg
har været på ferie

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-08-08 16:55

Hej Jonas!

"jonas linderoth" skrev:

> så er jeg ferdig med siden og mange tak for hjælpen jeg svare først nu
> fordi jeg
> har været på ferie

Helt iorden - ferie er vigtig!

Pssst... (Du må gerne klippe i dine svar...).

Dennis Munding
http://smu-transport.dk/ -Køletransport og kurérkørsel.