Mærklig login
Fra : Nederbasse

Dato : 14-07-08 19:45

Hejsa

Jeg har lavet noget login med en mysql db og en .htaccess fil
Det virker fint nok men brugernavn og password skal skrives 2-3 gange før
man bliver logget ind og jeg har checket det ikke er mig der skriver forkert
Hvad kan det skyldes?

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-07-08 21:02

Nederbasse wrote:
> [...]
> Det virker fint nok men brugernavn og password skal skrives 2-3 gange
> før man bliver logget ind og jeg har checket det ikke er mig der

Svært at sige noget om ud fra de foreliggende oplysninger.

Kode?
MySql opsætning?
Action (i form)?

Erik Ginnerskov

Fra : Nederbasse

Dato : 15-07-08 09:57

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Svært at sige noget om ud fra de foreliggende oplysninger.
>
> Kode?
> MySql opsætning?
> Action (i form)?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://vestfynswebdesign.dk - http://html-faq.dk

ja ja nu kommer jeg

htaccess:
AuthMySQLEnable on
AuthMySQLDB xxxxxx
AuthMySQLUser xx
AuthMySQLPassword xxxxxxxx
AuthMySQLUserTable bruger
AuthMySQLNameField usernavn
AuthMySQLPasswordField pass
AuthName "Beskyt"
AuthType basic
require valid-user

Tabel struktur:
CREATE TABLE `bruger` (
`sted` varchar(50) NOT NULL default '',
`usernavn` varchar(25) NOT NULL default '',
`pass` varchar(30) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`usernavn`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Der er ingen form, htaccess filen er i den beskyttede mappe

Der er andre beskyttede sites på samme server der ikke har den fejl og som
er lavet på samme måde

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-08 19:46

Nederbasse wrote:

> [...]
> PRIMARY KEY (`usernavn`)
> ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
>
> Der er ingen form, htaccess filen er i den beskyttede mappe

Hvis du benytter .htaccess til adgangskontrol, kan jeg ikke se hvad du vil
med en tabel i MySql. Du skal have dine logindata i en .htpasswd :

http://hjemmesideskolen.net/password/index.php

Erik Ginnerskov

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-07-08 21:08

On Tue, 15 Jul 2008 20:45:56 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

>Hvis du benytter .htaccess til adgangskontrol, kan jeg ikke se hvad du vil
>med en tabel i MySql. Du skal have dine logindata i en .htpasswd :
>
> http://hjemmesideskolen.net/password/index.php

Ikke hvis man har sine logindata i en mysql-tabel og bruger
mod_auth_mysql. Det kan være mere hensigtsmæssigt på den måde, hvis man fx
skal have applikationer til at tilføje og fjerne brugere, i stedet for at
man skal fedte med (endnu) en decentral brugerfil.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : hans

Dato : 15-07-08 22:56

> [...]
> skal have applikationer til at tilføje og fjerne brugere, i stedet for at
> man skal fedte med (endnu) en decentral brugerfil.

Jeg synes nu ikke helt, at jeg kan få min til at fungere. Har lige prøvet
det nu her, da det ville være smart:

..htaccess
AuthName "MySQL Authenticated"
AuthType Basic
AuthUserFile /dev/null
AuthMySQLEnable On
AuthMySQLHost localhost
AuthMySQLDB mydb
AuthMySQLUser myusr
AuthMySQLPassword mypsw
AuthMySQLUserTable auth_mysql
AuthMySQLNameField user
AuthMySQLPasswordField psw
AuthMySQLPwEncryption sha1
require valid-user

Min MySQL db (auth_mysql tabel under mydb):
id int(10)
user varchar(20)
psw varchar(20)

Det er en RHEL5 og på min phpinfo side kan jeg se, at den har loadet
mod_auth_mysql modulet.
Min logfile siger bare:

[Tue Jul 15 23:52:39 2008] [error] [client 192.168.1.2] user hansh not
found: /auth_mysql/

Nogen der ved hvad det kan være? Mit password er naturligvis SHA1 krypteret
men har også prøvet i klartekst m.v..

Fra : Nederbasse

Dato : 16-07-08 15:14

SNIP

> Hvis du benytter .htaccess til adgangskontrol, kan jeg ikke se hvad du vil
> med en tabel i MySql. Du skal have dine logindata i en .htpasswd :

> [...]
Lige i dette tilfælde skal jeg brugerdate i en tabel

Lars

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-07-08 21:09

On Tue, 15 Jul 2008 10:57:13 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Der er ingen form, htaccess filen er i den beskyttede mappe
>
>Der er andre beskyttede sites på samme server der ikke har den fejl og som
>er lavet på samme måde

Fortæller Apaches errorlog noget?

Det er ikke blot noget med at brugeren bliver viderestillet mellem
forskellige domæner ved korrekt login, og så skal logge ind igen?

Er siden tilgængelig online, med et brugernavn og kodeord, vi kan teste
med? Så kan vi selv se, hvad der bliver sendt frem og tilbage af data.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Nederbasse

Dato : 16-07-08 15:23

> [...]
>
> Er siden tilgængelig online, med et brugernavn og kodeord, vi kan teste
> med? Så kan vi selv se, hvad der bliver sendt frem og tilbage af data.

Jeg har desværre ikke adgang til systemet hjemmedra og jeg er lige gået på
ferie

Men jeg har lagt mærke til at det er forskelligt hvor mange gange man skal
skrive brugerdataene, hjemme virker det første gang jeg prøver

Kan det være proxy serveren på jobbet?
hvis jeg ikke kan finde fejlen laver jeg en test account i kan prøve med

Lars