Harware Program.
Fra : Pingadk

Dato : 14-07-08 03:36

Hej alle,

Jeg vil spørge efter et program som kan fortælle informationer omkring
hardware - gerne i deltaljer og så skal det kunne fortælle hvor
hurtigt kører min cpu og ram.. altså hvad hastighed kører det med lige
nu. Ved f.eks at jeg har en 2.0 Mhz Cpu, men vil gerne vide hvad
hastighed den kører med i det sekund jeg kigger, det samme med ram,
harddisk osv..

Hvis programmet så også kan komme med detaljer omkring producent,
versionnummer osv.. så vil det være godt.

Lyder måske til at være nemt, men synes ikke jeg selv kan finde et
program som kan det jeg søger.

Med venlig hilsen

Pinga

Fra : fix

Dato : 14-07-08 10:47

Pingadk wrote:
> [...]
> versionnummer osv.. så vil det være godt.
>
> Lyder måske til at være nemt, men synes ikke jeg selv kan finde et

Sandra:
http://www.sisoftware.net/

Fra : Bo Andersen

Dato : 14-07-08 11:41

Bruger selv dette:
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Men er specifik beregnet på:
RAM
CPU
Mobo
-Bo Andersen-

Fra : Pingadk

Dato : 14-07-08 05:22

On 14 Jul., 12:40, "Bo Andersen" <nyhedsgrup...@gmail.com> wrote:
> [...]
> versionnummer osv.. så vil det være godt.
>
> Lyder måske til at være nemt, men synes ikke jeg selv kan finde et

Måske skulle jeg være ærlig :)

Har testet to programmet nemlig CPUID og fresh diagnose og detsværre
fortæller begge programmer mig to forskellige tal omkring mine ram, så
jeg søger et tredie eller fjerde program som kan verificere i hvilket
tal som kan være korrekt.

Fra : Ole C

Dato : 14-07-08 13:06

Pingadk skrev blandt andet:

> [...]
> fortæller begge programmer mig to forskellige tal omkring mine ram, så
> jeg søger et tredie eller fjerde program som kan verificere i hvilket

Mon ikke der er tale om den sædvanlige forskel på bit og byte
http://da.wikipedia.org/wiki/Byte

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-07-08 13:16

"Pingadk" skrev i en meddelelse
> Lyder måske til at være nemt, men synes ikke jeg selv kan finde et
> program som kan det jeg søger.

Everest

Aida

er også gode bud - der er vist flere, men det var lige de første, der
fald mig ind.

Søg selv efter dem på Google....

Mht RAM i selve PC'en - så burde de alle kunne vise det korrekt.

RAM på grafikkort kan derimod godt drille lidt.

Jan

Fra : Blur T

Dato : 14-07-08 13:13

En af de bedste programmer er Everest
http://www.lavalys.com/

Mvh,
Blur

Fra : Jubii

Dato : 14-07-08 13:20

"Blur T" <blurtenderlySP@Mhotmail.com> skrev i meddelelsen
> En af de bedste programmer er Everest
> http://www.lavalys.com/
>
> Mvh,
> Blur

Til $35+forsendelse, er det overkill til de simple ting der efterlyses.

Fra : Jubii

Dato : 14-07-08 13:15

"Pingadk" <Pinga.msn@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Kik f.eks. i "kontrolpanel/system"

For cpu og ram monitor kan det sikkert fås i et sidepanel som gadget. Både
for xp og vista.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-07-08 14:54

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kik f.eks. i "kontrolpanel/system"
>
> For cpu og ram monitor kan det sikkert fås i et sidepanel som gadget.

Det eneste rigtige program til oplysninger om system er følgende SIW
(System Information for Windows)
http://www.gtopala.com/siw-download.html
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Pingadk

Dato : 14-07-08 06:40

On 14 Jul., 14:19, "Jubii" <ju...@msn.com> wrote:

> Til $35+forsendelse, er det overkill til de simple ting der efterlyses.

> - Vis tekst i anførselstegn -

vil prøve at kigge på Everest når jeg kommer hjem... Jeg takker for
jeres hjælp

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-07-08 13:54

Pingadk wrote:

> vil prøve at kigge på Everest når jeg kommer hjem... Jeg takker for
> jeres hjælp

Du kan evt. hente den ældre gratis version hér:
http://www.filehippo.com/download_everest_home/

PC > Overclock viser actuel clock på cpu og setting på ram lige nu.
Motherboard > SPD viser fabrikantens anbefalede (konservative) settings på
rammene, samt hvad type det er.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-07-08 14:42

On ma, 14 jul 2008 09:35:41 GMT, Pingadk <Pinga.msn@gmail.com> wrote in
dk.edb.hardware:

<snip>

> Lyder måske til at være nemt, men synes ikke jeg selv kan finde et
> program som kan det jeg søger.

Sådan noget kan som regel downloades fra producenten af dit motherboards
hjemmesider.

--
Oops! I did it again.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 16:16

Axel Hammerschmidt wrote:

> Sådan noget kan som regel downloades fra producenten af dit motherboards
> hjemmesider.

Og ofte er det noget hø. MB-producenternes små værktøjer er oftest til
at lukke op og sk*de i. Det gælder ihvertfald for MSI, Asus, Abit,
AsRock og ECS.

Jesper Poulsen