Printer til ca. 400 kr.?
Fra : Martin Ploug

Dato : 14-07-08 09:43

Hej

Jeg overvejer at give min far en ny farveprinter
i fødselsdagsgave. Budgettet er ca. 400 kr., og
jeg vil høre, om det overhovedet er muligt at få
en rimelig godt printer til den pris?
Min far skriver nogle gange billeder ud, så den
skal kunne lave nogle ok billeder.

Jeg har kigget på nettet hos www.midtdata.dk,
www.fona.dk og www.merlin.dk.

Jeg kan se, at i hvertfald Fona og Merlin har
nogle, som ligger inden for de 400 kr.
Spørgsmålet er så bare, om man får noget
fornuftigt for de penge?

Nogen, der har kommentarer og eller bud
på en god printer i prislejet?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Max

Dato : 14-07-08 11:48

Hej Martin

> Jeg kan se, at i hvertfald Fona og Merlin har
> nogle, som ligger inden for de 400 kr.
> Spørgsmålet er så bare, om man får noget
> fornuftigt for de penge?

Du får særdeles gode printere til den pris, udskrifterne er
virkelig gode og de kan printe fotokvalitet. Men en ting skal
man kikke på, og det er hvad det koster at bruge dem,
altså "hvad koster toner ?".

--
Mvh Max

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-07-08 11:59

> [...]
> virkelig gode og de kan printe fotokvalitet. Men en ting skal
> man kikke på, og det er hvad det koster at bruge dem,

Hej Max

Ok tak, men hvad skal jeg gå efter (mærke)?
Jeg har hørt godt om Canon, men har selv gode erfaringer
med HP. HP er måske noget dyrere mht. til toner?

/Martin

Fra : Max

Dato : 14-07-08 14:58

Hej Martin

> Jeg har hørt godt om Canon, men har selv gode erfaringer
> med HP. HP er måske noget dyrere mht. til toner?

Jeg tror faktisk at HP er den billigste af de to med hensyn
til toner sålænge vi snakker originaltoner, det ser sikkert
anderledes ud hvis man kikker på kopimarkedet. Jeg tror
at kvaliteten er nogenlunde det samme for de to mærker,
så valget kan være svær. Jeg har en Canon, den kan printe
direkte på CD og DVD medier, en feature jeg er vældig
glad for, men det er jo ikke sikkert at man har brug for det.

--
Mvh Max

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-07-08 15:51

> [...]
> direkte på CD og DVD medier, en feature jeg er vældig
> glad for, men det er jo ikke sikkert at man har brug for det.

Hej igen Max

Jeg har været i byen at kigge lidt og har også
kigget lidt på www.midtdata.dk igen.

Jeg blev lige mindet om at jeg også skal tænke
på det med, om det er seperate toner der sidder
i - altså sådan, at man kan nøjes med at skifte
en farve ad gangen.

Jeg tror det kunne blive en af nedenstående
printere. Det kan så godt være, at den kommer
til at koste 500 kr., men det går nok også.

HP Deskjet D2460 (set i Fona og Elgiganten til 400 kr. - ved dog ikke,
om den har seperate toner)
Canon Pixma IP 3500 (450 kr. hos www.midtdata.dk)
Canon Pixma IP 2500 (500 kr. hos www.midtdata.dk)

Mvh. Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 16:44

Martin Ploug wrote:

> HP Deskjet D2460 (set i Fona og Elgiganten til 400 kr. - ved dog ikke,
> om den har seperate toner)
> Canon Pixma IP 3500 (450 kr. hos www.midtdata.dk)
> Canon Pixma IP 2500 (500 kr. hos www.midtdata.dk)

Pixma-printerne for gode anmeldelser overalt. Til gengæld sidder
printhovedet ikke i blækpatronen og derfor får man ikke et nyt hovede
når man skifte patron.

Det er en stooor ulempe hvis man ikke bruger printeren jævnligt. En
blækprinter skal motioneres tit og ofte ellers størkner blækket i dyserne.

Jeg vil nok anbefale HP'en når ikke jeg kender udskriftsmønsteret.

Husk også på at farvelasere fås for omkring 1500,- og er langt billigere
i brug. Der er heller ingen "forældelsesfrist" på farverne.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-07-08 22:54

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til at koste 500 kr., men det går nok også.
>
> HP Deskjet D2460 (set i Fona og Elgiganten til 400 kr. - ved dog ikke,

Jeg har flere Pixma printere og er vældig godt tilfreds. Hvis du f.eks.
vælger 3500, kan du få uoriginale patroner for ca. 20 Kr. pr. stk. (hvor man
selv skal skifte chip) og til ca. 55 kr. stykket for uoriginal med chip. Så
den vil være meget billig i drift. Det skal bemærkes, at jeg ikke har nogen
af ovenstående modeller. Jeg har en gammel 4000 og en 4200 (den som nu
svarer til 4500). De er lidt dyrere, men har en ekstra sort patron til at
optimere billedkvaliteten.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 05:37

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]

Jeg ved godt at det ikke er relevant for Martin, men til IP4000 kan du få
uoriginale patroner til 8,50- pr. stk. _Det_ er billigt, og grunden til at
IP4000 sælges til sindssyge priser indimellem som brugt.

Mvh Ebbe

Fra : lars

Dato : 15-07-08 10:46

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uoriginale patroner til 8,50- pr. stk. _Det_ er billigt, og grunden til at
> IP4000 sælges til sindssyge priser indimellem som brugt.

hvis du skal udskrive endel så kig efter Scorpio Inking System det er
billigt på længere sigt. check hvilke printere de understytter

http://www.trykspar.dk/zc135/index.php?main_page=index&cPath=1_83&zenid=347af469ed7601adf147cd18d8241730

hilsen lars

Fra : Mads

Dato : 15-07-08 11:39

On Tue, 15 Jul 2008 11:46:26 +0200, "lars"
<levithannSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>hvis du skal udskrive endel så kig efter Scorpio Inking System

Nu var printeren jo en gave. Så begynder man sgu ikke at rode
med fuskersystemer som Scorpio. ( som forøvrigt er noget elendig
bras der ikke virker og i værste fald ødelægger printeren totalt )

Fra : Viktor Andersen

Dato : 14-07-08 20:14

> [...]
>
> Jeg kan se, at i hvertfald Fona og Merlin har
> nogle, som ligger inden for de 400 kr.
> Spørgsmålet er så bare, om man får noget

Prøv evt. at se her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=34&Parent=27&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=400&Soegeord=&Check29592=156796&Check169=836&True2351=&Trueval2351=31005&True6143=&Trueval6143=42110&True8863=&Trueval8863=62082&True2297=&Trueval2297=30932&True25557=&Trueval25557=96170&Direction180=2&Sorted180=&Direction65=2&Sorted65=&Direction66=2&Sorted66=&Direction67=2&Sorted67=&Direction68=2&Sorted68=&Direction179=2&Sorted179=&Direction313=2&Sorted313=&Equal9578=&True25561=&Trueval25561=96184&True27014=&Trueval27014=102201&True26885=&Trueval26885=111658&True26886=&Trueval26886=249736&True26883=&Trueval26883=162639&True26888=&Trueval26888=101571&True26889=&Trueval26889=101616&True26890=&Trueval26890=111683&True26896=&Trueval26896=101639&True26893=&Trueval26893=215939&True26887=&Trueval26887=101533&True26892=&Trueval26892=101621&Submit.x=27&Submit.y=11

Hilsen
Viktor

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-07-08 03:16