Angive parametre til et kernemodul
Fra : Tomas Pedersen

Dato : 13-07-08 17:32

PÃ¥ en debian etch vil jeg angive en parameter til modulet bttv, hvordan
gøres det? Der er hverken en /etc/modules.conf eller en
/etc/modprobe.d/bttv at rette i og det hjælper ikke at oprette nævnte
filer og tilføje "bttv tuner=23". Dmesg melder stadig "tuner not set".

modprobe "bttv tuner=23" burde virke, men rmmod fejler fordi modulet er i
brug.

Nogen der har et bedre forslag?

Tomas

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 13-07-08 18:56

On 13 Jul 2008 16:31:41 GMT
Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> wrote:

> [...]
> filer og tilføje "bttv tuner=23". Dmesg melder stadig "tuner not set".
>
> modprobe "bttv tuner=23" burde virke, men rmmod fejler fordi modulet er i

echo "options bttv tuner=23" >> /etc/modprobe.d/00local

/etc/modprobe.d/00local vil ikke blíve ændret af opdaterede pakker

du kan også lave dig en /etc/modprobe.d/bttv og skrive

"options bttv tuner=23" i den

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 13-07-08 19:17

On Sun, 13 Jul 2008 19:55:45 +0200, Jacob Gaarde wrote:

> du kan også lave dig en /etc/modprobe.d/bttv og skrive
>
> "options bttv tuner=23" i den

Ja da, "options" var det jeg manglede.

Tomas

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 14-07-08 15:31

On Mon, 14 Jul 2008 13:23:51 +0200, Tom Jakobsen wrote:

> Har du fået hul igennem? Jeg har selv et bttv kort som jeg i arrigskab
> rev ud af maskinen efter flere dage hvor jeg aldrig fandt en løsning..
Ja, det virker, dog ikke særligt godt. En del støj på billedet
sammenlignet med et andet kort på samme antenne.

> På daværende tidspunkt var v4l (video for linux) vist under en større
> omkodning så af alle de sider jeg rodede rundt i på nettet var der intet
> som endte med at fungere..
>
> Måske det igen er blevet tid til et forsøg?

Det er ganske ligetil, det er dog vigtigt at indstille til den rette tuner
hvis ikke den bliver genkendt automatisk, ellers er der bare "no signal".
Der er en liste her: http://www.mythtv.org/wiki/index.php/Bttv
Jeg endte med at bruge nummer 37.

Tomas