Ludkort USB. Findes det?
Fra : Kurt G

Dato : 13-07-08 08:17

Jeg vil gerne have overført alle mine plader og bånd til CD-er.

Da jeg indtil nu har haft uendeligt bøvl med det indbyggede lydkort, vil jeg
gerne købe et lydkort, der er indeholdt i et USB-kort. Selvfølgelig med
tilhørende software.
Frem for alt skal det være enkelt at bruge, da det skal bruges af flere
personer efter behov!

Findes der et sådant 'kort'?

Mvh Kurt

Fra : Max

Dato : 13-07-08 08:24

Hej Kurt

> Jeg vil gerne have overført alle mine plader og bånd til CD-er.

Pokkers arbejde :)

> Findes der et sådant 'kort'?

Ja, men prøv at spørge i dk.teknik.lyd gruppen, så får du
svar af eksperterne på området.

--
Mvh Max

Fra : Kurt G

Dato : 13-07-08 10:42

> Hej Kurt

> Pokkers arbejde :)

> Ja, men prøv at spørge i dk.teknik.lyd gruppen, så får du
> [...]
Tak, Max.
Jeg futter til omtalte gruppe!
Kurt

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-07-08 10:51

"Kurt G" skrev i meddelelsen

> [...]
> med tilhørende software.
> Frem for alt skal det være enkelt at bruge, da det skal bruges af flere

Ja jeg har selv brugt en til en bærbar med defekt lydkort.
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=126994
udvalget er ret stort så prøv selv med en googlesøgning på usb lydkort.
Mvh Knud

Fra : Kurt G

Dato : 13-07-08 14:11

"Knud Iversen" <nospam@kfo2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=126994
> udvalget er ret stort så prøv selv med en googlesøgning på usb lydkort.

Tak for linket, men jeg fandt ikke noget med lydkort på det! Hvad skal je se
efter på deres side?
Mvh Kurt

Fra : Hauge

Dato : 13-07-08 14:13

Hej
Kurt G wrote:
> Tak for linket, men jeg fandt ikke noget med lydkort på det! Hvad
> skal je se efter på deres side?

Creative Sound Blaster Connect - USB <- er det der blev linket til, det er
et lydkort til USB.

Mvh Hauge

Fra : Kurt G

Dato : 13-07-08 16:03

> Hej
>
> Creative Sound Blaster Connect - USB <- er det der blev linket til, det er
> et lydkort til USB.
>
> Mvh Hauge
Denne gang virkede linket OK og gik direkte til produktet!
Tak
Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-07-08 17:21

Knud Iversen wrote:

> http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=126994

Creative er legetøj og har intet med lyd at gøre - det var derfor Max
foreslog dk.teknik.lyd.

Jesper Poulsen

Fra : Knud Iversen

Dato : 13-07-08 23:50

"Jesper Poulsen" skrev i meddelelsen

> Creative er legetøj

en påstand der kan være flere meninger om. Så jeg lader Kurt afgøre hvad han
ønsker.
Mvh Knud

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 15:20

Knud Iversen wrote:

> en påstand der kan være flere meninger om. Så jeg lader Kurt afgøre hvad han

En påstand der holder vand i lyd-gruppen. Det er kun lamer-gamere der
køber Creative og tror at de kan bruge det til noget seriøst.

Jeg har selv Creative i min maskine, men jeg har det end ikke koblet ud
over anlægget - dertil er det simpelthen for ringe. Til gaming er det
dog helt ok.

Jesper Poulsen

Fra : Knud Iversen

Dato : 14-07-08 17:29

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har selv Creative i min maskine, men jeg har det end ikke koblet ud
> over anlægget - dertil er det simpelthen for ringe. Til gaming er det

Jo men nu er vi i hardwarwgruppen. jegbruger mit anlæg til musik, så jeg er
nok ikke så kræsen med lydkort. Men hvor meget betyder det når vi taler om
at overspille bånd og lp plader.
mvh Knud

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 20:38

Knud Iversen wrote:

> nok ikke så kræsen med lydkort. Men hvor meget betyder det når vi taler om
> at overspille bånd og lp plader.

Det betyder _meget_...

Husk på at dine LP'er er et overlegent medie rent lydmæssigt. Det skal
overføres perfekt i ét hug.

Jesper Poulsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-07-08 14:27

Kurt G wrote:
> [...]
> tilhørende software.
> Frem for alt skal det være enkelt at bruge, da det skal bruges af flere

Jeg har en lille box, der hedder Terratec Phono PreAmp studion. Den gør
det rigtigt fint

Der er sikkert kommet nye versioner, siden jeg anskaffede den for et par
år siden.

edbpriser.dk, søg med terratec

Bo //

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-07-08 14:36

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=16988

>Jeg vil gerne have overført alle mine plader og bånd til CD-er.

Riaa købes særskilt fx
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/nad_pp2_riaa_forforstaerker.htm

>Selvfølgelig med tilhørende software.

Drivere følger selvfølgelig med