MS Windows
briani 27239
Vista: brug af backspace i stifinder
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 13-07-08 20:38

Der er en ting (ah, der er faktisk flere) i Vista der irriterer mig
grænseløst. Når man står i en given mappe og trykker på backspace kommer man
tilbage til de mapper man tidligere har været i, i stedet for at kommet et
niveau tættere på roden. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at
ændre dette? Jeg synes ikke jeg kan findet noget sted hvor man kan ændre
det.

På forhånd tak!

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-07-08 22:15

Det tror jeg ikke.
I browsere kommer du jo også tilbage til foregående side du var på med
backspace (svarer til at gå tilbage til tidligere folder) så hvorfor
forventer du at det skulle gøre noget andet i Explorer(stifinder)?
Vista bruger "Breadcrumbs" klik på det navn lige før din nuværerende
folder for at gå en level op.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 13-07-08 22:34

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> I browsere kommer du jo også tilbage til foregående side du var på med
> backspace (svarer til at gå tilbage til tidligere folder) så hvorfor
> forventer du at det skulle gøre noget andet i Explorer(stifinder)?

Tja, fordi jeg gerne vil arbejde med filer og mapper på en anden måde end
den måde en webbrowser gør det på. Desuden virker det ikke på samme måde i
f.eks. Windows XP, hvorfor jeg tænkte at det måske kunne ændres i Vista.

> Vista bruger "Breadcrumbs" klik på det navn lige før din nuværerende
> folder for at gå en level op.

Ja det er selvfølgelig en mulighed, men grunden til mit spørgsmål bunder i
et ønske om at minimere brugen af den "langsomme" mus og i stedet bruge
tastaturet.

--
Mvh. Christian Jakobsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-07-08 06:00

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev

> Vista bruger "Breadcrumbs" klik på det navn lige før din nuværerende
> folder for at gå en level op.

Disse "brødkrummer" er nok det eneste der irriterer mig ved Vista.
Jeg kunne bedre lide den gamle måde, hvor stien stod direkte som noget a la
"c:\\mappe\undermappe\underundermappe".
Og jeg savner knappen for "et niveau op", når man skal gemme noget
Tit fylder navnet på den aktuelle mappe jo så meget at der ikke står andet i
adresselinjen, og så skal man klikke 2 gange på pilen foran før man kan
komme et niveau op.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-07-08 14:43

"Philip Nunnegaard" skrev

> Disse "brødkrummer" er nok det eneste der irriterer mig ved Vista.
> Jeg kunne bedre lide den gamle måde, hvor stien stod direkte som noget a
> la "c:\\mappe\undermappe\underundermappe".

F4 + Esc så kan du rette stien manuelt
Eller klik med musen ved af stinavnet

Den manglende mulighed for at flytte markøren fra fil til fil ved at taste
de første bogstaver er imo det værste tilbageskridt

- Peter

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 16-07-08 15:56

> F4 + Esc så kan du rette stien manuelt