MS Windows
briani 27239
Min fætter har problemer med Vista!
Fra : Peter Jensen

Dato : 13-07-08 12:13

Min fætter som bor i den anden ende af landet sidder med sin svigermors nye
Acer Pc med Vista og den kan ikke komme på Internettet. Pc'en har DHCP
aktiveret, har fundet en ipadresse, en subnet adresse, en default gateway,
en DHCP server og et par DNS servere. Man kan pinge gatewayen uden problemer
(når disse ting er i orden mener jeg at der burde være hul i gennen til
Internettet). Disse øvelser foregår via det almindelige netkort. Når man
starter browseren "kan siden ikke vises" og der er prøvet med flere
adresser. Det er også forsøgt med firewall'en slået fra uden held.

Jeg ved ikke noget om Vista og det gør min fætter slet ikke. Er der nogle
sikkerheds ting som kan blokere for browseren?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : poul.b.hansen

Dato : 13-07-08 20:05

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved ikke noget om Vista og det gør min fætter slet ikke. Er der nogle
> sikkerheds ting som kan blokere for browseren?

hej
prøv velkomst når comp. starter ,opret forbindelse til internettet.
(det er hvad ms. skriver)
mvh.
poul.

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-07-08 22:39

> hej
> prøv velkomst når comp. starter ,opret forbindelse til internettet.
> (det er hvad ms. skriver)
> mvh.
> poul.

Hej

Det vil jeg prøve om jeg kan lokke min fætter til i morgen.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-07-08 21:19

> Hej
>
> Det vil jeg prøve om jeg kan lokke min fætter til i morgen.
>
> --
> Venlig hilsen
> Peter Jensen

Man havde på en Højskole hvor svigermoreren havde været på kursus
installeret Avast antivirus på Pc'en selvom der var Norton Antivirus på i
forvejen. Så snart Avast var afinstalleret var der forbindelse til
Internettet igen. Altid en dårlig idé med to antivirusprogrammer på een gang
og nu bliver Norton også fjernet og erstattet med et andet program. Der lå
vist også Norton Internet Security på. Disse tre programmer kan jo i
fællesskab kvæle selv den bedste Pc.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen