Hastighed af FTP contra sFTP
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 09:15

Hej,

Jeg er ved at lave mig lidt fil synkronisering via internettet.
Jeg har testet hastigheder med henholdsvis alm. FTP og sFTP/SSH.
Jeg har en 15/1 Mbit/s forbindelse. OS er Windows Vista Home Premium SP1.

Upload på alm FTP (port 21) er ca 120 KByte/s og download er ca 550 KByte/s

På SSH (port 22) er upload ca. 100 KByte/s og download er ca. 270 KByte/s.

Alm FTP er konsekvent 2-3 gange hurtigere end SSH på download, medens upload
er næsten det samme, dog konsekvent noget ringere på SSH.

Er de anførte forskelle noget man bør forvente, eller er det værd at prøve
forskellige SSH klienter?
Jeg har forsøgt mig med 3 forskellige SSH klienter.

En SSH i explorer programmet OPUS 9. Klart den ringeste.
Et virtuelt drev program sftpdrive http://www.sftpdrive.com/
Samt WinSCp http://winscp.net/eng/index.php.

På forhånd tak
Sven

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 13:00

Sven Lindhardt skrev:
> [...]
> prøve forskellige SSH klienter?
> Jeg har forsøgt mig med 3 forskellige SSH klienter.
>
> En SSH i explorer programmet OPUS 9. Klart den ringeste.

Jeg har samme problem, på mit lokale netværk.
Når jeg henter fra min lille VIA-maskine (1,5 GHz), via ssh, har jeg kun
2 MBytes/sek hvorimod jeg har næsten 11 MBytes/sek via FTP/FTPES (FTP SSL)

Kan det virkelig være rigtigt, at SSH ikke kan levere filoverførsler
hurtigere?

/Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 16:32

> [...]
> MBytes/sek hvorimod jeg har næsten 11 MBytes/sek via FTP/FTPES (FTP SSL)
>
> Kan det virkelig være rigtigt, at SSH ikke kan levere filoverførsler

Jeg har nu også prøvet "webdrive" http://www.webdrive.com/index.html (jeg
havde en gammel version som jeg kunne opgradere)
Hastighederne med denne klient er helt på højde med almindelig FTP.
Det ser ud til at hastigheden er temmelig afhængig af klient programmet.

Mvh Sven

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-07-08 16:37

Jacob Fich <jacob_duvednok_brafi.dk> wrote:

> [...]
> 2 MBytes/sek hvorimod jeg har næsten 11 MBytes/sek via FTP/FTPES (FTP SSL)
>
> Kan det virkelig være rigtigt, at SSH ikke kan levere filoverførsler

Du skal have in mente, at SSH benytter en noget stærkere kryptering end SSL,
og er derfor noget mere CPU hungrende.

Stig Johansen

Fra : Svend

Dato : 14-07-08 18:51

Jacob Fich wrote:

> [...]
> 2 MBytes/sek hvorimod jeg har næsten 11 MBytes/sek via FTP/FTPES (FTP SSL)
>
> Kan det virkelig være rigtigt, at SSH ikke kan levere filoverførsler

har du aes-128 accell i din cpu ? og slået det til i din openssh/ssl ?

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 20:32

> har du aes-128 accell i din cpu ? og slået det til i din openssh/ssl ?

Har ingen anelse. Vil det øge overførslen?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 20:40

Jacob Fich wrote:

> Har ingen anelse. Vil det øge overførslen?

Hardware-ssl kontra software-ssl?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-07-08 21:16

Jacob Fich wrote:

> Har ingen anelse. Vil det øge overførslen?

Er din VIA CPU 100% belastet ved SSH overførsel?

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-07-08 08:03

Jacob Fich wrote:

> Nej. den er belastet med ca. 50% iflg "top"...

Så tvivler jeg på at flaskehalsen er CPU speed. Jeg har i øvrigt samme
erfaring som dig og OP med SSH hastigheder.

--
Jesper Lund