KDE-baserede Distros?
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-07-08 20:39

Hej, jeg vil høre om i kan anbefale en eller flere KDE-baserede linux
distributioner? Jeg kører pt. Ubuntu men er blevet enig med mig selv i
at siden jeg mest bruger KDE applikationer er det lidt tåbeligt at bruge
Gnome :)

Jeg vil helst have noget der kører så smertefrit så muligt uden for
meget bøvl med at få det til at virke. Som Ubuntu bruger har jeg
naturligvis prøvet Kubuntu, men det var ikke mit indtryk at den var så
"poleret" som Ubuntu er.

Skal bruges som ren desktop system. Email, web, RSS (akregator), musik
(amarok) samt lidt spil via wine.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-08 20:49

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 12-07-08 20:52

lør, 12 07 2008 kl. 21:39 +0200, skrev Thomas Jespersen:
> [...]
> "poleret" som Ubuntu er.
>
> Skal bruges som ren desktop system. Email, web, RSS (akregator), musik

Jeg vile nok anbefale kubuntu, alene pga du i forvejen kører ubuntu og
kender den.
Du kan med apt-get install kubuntu-desktop smertefrit skifte til kde.
Dermed har du muligheden for at bruge begge systemer, eller du kan
afinstalere gnome (ubuntu-desktop) og kun fortsætte med kde'en.

Men hvis du vil væk fra ubuntu så ville jeg anbefale opensuse

/Andreas

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-07-08 21:13

Andreas Lorensen wrote:

> Men hvis du vil væk fra ubuntu så ville jeg anbefale opensuse

Tak for begge svar jeg har set foreløbig. Jeg er faktisk i gang med at
hente OpenSUSE KDE-live CD'en. SÃ¥ den tror jeg at jeg vil starte med.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 12-07-08 21:21

On 2008-07-12, Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:
> Hej, jeg vil høre om i kan anbefale en eller flere KDE-baserede linux
> distributioner? Jeg kører pt. Ubuntu men er blevet enig med mig selv i

Debian sæføli.

/Sune
- en af dem der laver debians kde pakker.

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 14-07-08 11:32

Sune Vuorela wrote:
> - en af dem der laver debians kde pakker.

Og TAK for det!