Hvor kan denne CPU købes??
Fra : Mie T

Dato : 12-07-08 09:04

Hej!

Hvor kan denne her CPU købes.....? Ny eller brugt.
Socket 939 - Athlon 64 X2 4600+

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 09:31

Mie T wrote:

> Hvor kan denne her CPU købes.....? Ny eller brugt.
> Socket 939 - Athlon 64 X2 4600+

Overvej et AM2-bundkort og så skift til et mere energibesparende setup.

Jesper Poulsen

Fra : Mie T

Dato : 12-07-08 10:12

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Overvej et AM2-bundkort og så skift til et mere energibesparende setup.

Det er fordi jeg ikke har de største penge lige nu, så derfor overvejede jeg
kun at købe dette

CPU
RAM
Harddisk

Det havde jeg fundet til ca. 1300 kr.

Men kan du anbefale CPU + motherboard + de 2 andre ting som som kun kommer
op på ca. 2000 kr.

Harddisken er ATA 500gb til ca 500 kr
Og ram er min. 2x1gb

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 11:56

Mie T wrote:

> Men kan du anbefale CPU + motherboard + de 2 andre ting som som kun kommer
> op på ca. 2000 kr.

CPU:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=443103

Så er der 1600,- tilbage.

> Harddisken er ATA 500gb til ca 500 kr

ATA eller SATA?
SATA er jo fremtiden.

Men 1100,- tilbage.

> Og ram er min. 2x1gb

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104429

830,- tilbage.

Bundkort (har selv 2 af dem - fordelt på 2 maskiner):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239499

430,- tilbage.

Så er der faktisk plads til en hurtigere CPU eller en bedre harddisk.

Her er den bedste disk jeg kan anbefale (anvender den selv):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399604

Desuden er jeg indehaver at sådan en CPU her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398300

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 12-07-08 12:09

Jesper Poulsen forklarede:

> CPU:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=443103
....klip

Hvad med GFXkort?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 12:19

Mr.Larsen wrote:

> Hvad med GFXkort?

Det stod ikke på ønskelisten, så det har hun nok i forvejen, mon ikke?

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 12-07-08 12:21

Følgende er skrevet af Jesper Poulsen:

> Det stod ikke på ønskelisten, så det har hun nok i forvejen, mon ikke?

Jo, men det var for at sætte spot på at det måske er et AGP kort, bare
så hun er opmærksom på det.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 12:34

Mr.Larsen wrote:

> Jo, men det var for at sætte spot på at det måske er et AGP kort, bare
> så hun er opmærksom på det.

Det er det næppe til Socket 939.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 12-07-08 12:37

Jesper Poulsen kom med følgende:

> Det er det næppe til Socket 939.

OK, har aldrig haft sådan et bæst.

Fra : Mie T

Dato : 12-07-08 12:43

> [...]
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399604
>
> Desuden er jeg indehaver at sådan en CPU her:

Jeg har selv kigget lidt omkring og fundet dette som er alt for dyrt, så
samlet køb må bestemt ikke overstige dette!
Kan det gøres bedre??

Jeg har i forvejen dette grafikkort: 6600gt, kan det stadig klare de nyeste
spil??

AMD Athlon64 X2 5200+, AM2, EE / DO, BOX 538,00
Asus M2N-MX SE PLUS, nForce430, AM2 328,00
Kingston DDR2-800, 2x2048MB, CAS 5 606,00
WD Caviar SE16 3200AAKS, 320GB, SATAII 386,00
Seagate Barracuda ES.2 500 GB 688,00
Asus EN8800GT/G/HTDP/512M, PCI-E 1.175,00

Varebeløb inkl. moms: DKK 3.721,00

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 14:44

Mie T wrote:

> Jeg har i forvejen dette grafikkort: 6600gt, kan det stadig klare de nyeste
> spil??

Ja og nej. Det afhænger af hvilke spil der skal spilles.

> AMD Athlon64 X2 5200+, AM2, EE / DO, BOX 538,00

Den er ikke 100,- bedre end 5000+

> Asus M2N-MX SE PLUS, nForce430, AM2 328,00

Det bundkort kan jeg ikke lige finde. Men det er også et skrabekort ift.
det jeg har linket til. Jeg overvejde det selv da jeg skulle købe, men
jeg kunne simpelthen ikke leve med de features der var fjernet ift. det
rene M2N.

> Kingston DDR2-800, 2x2048MB, CAS 5 606,00

Hvad skal du bruge 4GiB RAM til?

Jeg har 2 GiB og har _rigeligt_.

> WD Caviar SE16 3200AAKS, 320GB, SATAII 386,00

Hvor kom den ind i billedet henne?

> Seagate Barracuda ES.2 500 GB 688,00

Det der er en server-disk, dvs. at den er beregnet til brug under mere
ekstreme forhold (feks 24/7-drift). Det er derfor jeg bruger den.

> Asus EN8800GT/G/HTDP/512M, PCI-E 1.175,00

En kammerat har GF8600GT og det virker ganske udmærket i alle nyere
spil. Det burde kunne købes brugt for 3-400,-

Jesper Poulsen

Fra : Mie T

Dato : 12-07-08 15:32

> [...]
>
> En kammerat har GF8600GT og det virker ganske udmærket i alle nyere
> spil. Det burde kunne købes brugt for 3-400,-

De 4 gb ram er fordi så har jeg rigeligt også lidt frem i tiden...
Den lille harddisk er til at køre C og den store er til D, men finden der en
tilsvarende mindre server harddisk?? Hvis ikke villedet så være bedre at
købe 2 af 500 gb'en?
Lige nu sidder jeg og kigger efter om jeg kan finde tilsvaredne eller bedre
til samme penge, man må jeg kigge på alle mulighederne :)
Manden har givet god for at vi bruger 4000 kr. på og ikke en rød reje mere!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 16:24

Mie T wrote:

> De 4 gb ram er fordi så har jeg rigeligt også lidt frem i tiden...

De 4GiB får I ikke brug for i den nærmeste fremtid. Brug pengene på en
ES.2 ekstra i stedet.

> Manden har givet god for at vi bruger 4000 kr. på og ikke en rød reje mere!

Køb en samlet maskine for de penge. Hardwarestumper er for de yderst
kræsende og for dem der blot skal lave en delvis opgradering. For 4000,-
kan man få en komplet maskine.

Jesper Poulsen

Fra : Mie T

Dato : 12-07-08 16:28

> [...]
>
> Køb en samlet maskine for de penge. Hardwarestumper er for de yderst
> kræsende og for dem der blot skal lave en delvis opgradering. For 4000,-

Jamen jeg er yderst kræsen! Så en samlet PC bliver det aldrig
Kan denne PSU trække ovenstående??
http://www.computerland.dk/product.asp?product=254&page=1

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 16:36

Mie T wrote:

> Jamen jeg er yderst kræsen! Så en samlet PC bliver det aldrig

Nu er beløbet blevet ændret 3 gange. Jeg gider ikke at bruge min tid på
at finde noget til 2000,- når budgetrammen siger 4000,-

Måske er der andre der hellere vil spilde deres tid på det.

> Kan denne PSU trække ovenstående??
> http://www.computerland.dk/product.asp?product=254&page=1

Kan ikke finde specifikationer på den, så nej.

Jeg har gode erfaringer med NorthQ NQ-4775-400. Den findes også som 500W
(NQ-4775-500).

Jesper Poulsen

Fra : Ole R

Dato : 12-07-08 11:02

Den Sat, 12 Jul 2008 10:03:58 +0200 skrev Mie T:

> Hej!
>
> Hvor kan denne her CPU købes.....? Ny eller brugt. Socket 939 - Athlon
> 64 X2 4600+

prøv og hør ad i news:dk.marked.privat.edb.intern der kunne nok være en,
ellers er der jo DBA og de andre steder.

/Ole

Fra : kjeld09

Dato : 12-07-08 14:03

On 12 Jul., 10:03, "Mie T" <in...@email.her.du......> wrote:
> Hej!
>
> Hvor kan denne her CPU købes.....? Ny eller brugt.
> Socket 939 - Athlon 64 X2 4600+

Hej
Deb er her http://www.imw.dk/templates/imw-detailedproductlist.asp?psmode=search&GroupGuid=3515&SelectedGroup=3515

m v h