Hvis psykose skal væk, så selvterapi(quote~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-07-08 20:20

Hvis psykose skal væk, så selvterapi(quotes fra lægeskeptikere)

En liste over din psykes fejl/sygdomme er en liste over dine
karakteregenskaber

Og det er ofte klogere at få det bedste ud af dem, snarere end at forsøge at
lave om på sin personlighed

Psykofarmaka berører næppe de dybtliggende årsager til smerter og
voldelighed i sjælen - de straffer med bivirkninger, så den stakkels patient
tvinges til at skuespille normal for at blive udskrevet og slippe ud af
bivirkningshelvede.

"Noble deeds and hot baths are the best cures for depression. Dodie Smith

"Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er paranoid nok Woody
Allen

The foolishness is a shrine of protection against the outside world Peter
Bamm

Look into the depth of your own soul and learn first to know yourself, then
you will understand why this illness was bound to come upon you and perhaps
you will thenceforth avoid falling ill. Sigmund Freud

To lie still and think little is the cheapest medicine for diseases of the
soul.Nietzsche

"Jeg har den lykke efter hele årtusinders vildfarelser og forvirringer at
have genfundet den vej, der fører til et ja og et nej. Jeg lærer et nej til
alt, hvad der svækker - alt hvad der udmatter. Nietzsche

Ofte indgår to idioter et fornuftægteskab. Wieslaw Brudzinski

A man should not strive to eliminate his complexes, but to get into accord
with them: they are legitimately what directs his conduct in the world.
Sigmund Freud

Det er ikke længere blot et spørgsmål om at være rask. I dag skal man finde
sig en sygdom, man kan lide. Jackie Mason

site Goethe: "Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er fornuftig.
Oh, filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit blik er
ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

site Hvis ikke du kan slippe af med familieskeletterne, så kan du lige så
godt få dem til at danse. George Bernhard Shaw

Site Hvor var Buddha og Muhammed eller Shakespeare dog lykkelige, at der
ikke var nogle gode slægtninge og læger, som helbredte dem for deres
ekstaser og inspiration. Hvis Muhammed havde taget ormepulver for sine
nerver, kun arbejdet to timer i døgnet og drukket mælk, så ville der ikke
være blevet mere tilbage af dette enestående menneske end hans hund.
Læger og gode slægtninge sørger i sidste instans for, at menneskeheden
bliver sløvet. Middelmådighed vil blive anset for genialitet, og
civilisationen vil gå til grunde. Tjekhov

site I have learned much from disease, which life could have never taught me
anywhere else.Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and
Scientist

site Jo tak, jeg har det nogenlunde. Dødsårsagerne holder hinanden i skak.
C.J. Hambro

site Man skal ikke søge at eliminere sine komplekser - man skal bringe sig i
overensstemmelse med dem: Det er dem der styrer vor opførsel her i verden.
Camus

site Much of your pain is self chosen. It is the bitter potion by which the
physician within you heals your sick self. Kahlil Gibran

site The strongest symptom of wisdom in man is his being sensible of his own
follies. Rochefoucauld (1613-1680)French Classical Writer

site There is a pleasure sure, in being mad, which none but madmen know,
John Dryden

siteEn meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større dyd, der
består i at afbalancere dem. Camus

sitepotsif"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for
Nietzsche -målet er at det fortrængte og problematiske kanaliseres over i
noget konstruktivt" Safranski

siteps En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er viljesakter og
er portaler til opdagelse. James Joyce

siTEPSib Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled. George Santayana

siterapiadselv Først har man møje med at emancipere sig fra sine lænker, og
sluttelig må man endog emancipere sig fra denne emancipation! Enhver af os
må, om også på meget forskellig vis, doktorere på sin lænke-syge
(Ketten-Krankheit), også efter at han har brudt lænkerne.Nietzsche

siterf Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil ikke aflede
det: det skal lære at arbejde for mig. Zarathustra/Nietzsche