Iphone sucks ?
Fra : Borge

Dato : 11-07-08 07:33

Hvorfor skulle jeg købe en mobiltelefon

1) som alle andre har
2) som er bundet til en udbyder
3) som ikke kan mere end alle de andre, endda mindre nogle steder
4) som producenten har sat en masse krav til, så der ikke frit kan laves
programmer
5) som er ret stor og uhandy iforhold til mange af dem der kan det samme
6) som er designet til poptøser og de fantastiske fem (jeg ved godt hvad jeg
ville tænke om en mand der havde en iphone)

Så jeg er lidt interesseret i at vide hvorfor den er så interessant at man
gider stå i kø for at købe den.

Er det bare ihphones reklameafdeling der er så effektiv at den får unge
mennesker til at være som en flok får ?

Mvh Borge

Fra : Max

Dato : 11-07-08 07:43

Hej Borge

> Så jeg er lidt interesseret i at vide hvorfor den er så interessant
> at man gider stå i kø for at købe den.

Hvad er det der får dig til at gide skrive om den ?

--
Mvh Max

Fra : Lars

Dato : 11-07-08 09:38

Borge skrev:
> Hvorfor skulle jeg købe en mobiltelefon

> 6) som er designet til poptøser og de fantastiske fem (jeg ved godt hvad jeg
> ville tænke om en mand der havde en iphone)

At han ville have hjerne ifht til dig?

> Så jeg er lidt interesseret i at vide hvorfor den er så interessant at man
> gider stå i kø for at købe den.

Er det ikke ligegylidgt, det ændrer jo næppe dine fordomme eller mangel
på viden.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-08 10:50

Borge skrev den 11-07-2008 08:32:
> Hvorfor skulle jeg købe en mobiltelefon
>
> 1) som alle andre har

alle andre?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-07-08 10:56

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg ville tænke om en mand der havde en iphone)
>
> Så jeg er lidt interesseret i at vide hvorfor den er så interessant at man

1) Det er en Apple telefon
2) Det er en Apple telefon
3) Det er en Apple telefon
4) Det er en Apple telefon
5) Det er en Apple telefon
6) Det er en Apple telefon

> Er det bare ihphones reklameafdeling der er så effektiv at den får unge
> mennesker til at være som en flok får ?

Den spiller da helt sikkert ind, men det der for mig også spiller ind, er
hele "scenariet". Emballagen er for fed, følelsen af telefonen i hånden er
fed - det er kort sagt bare gennemført.

Du kan købe mange andre telefoner med bedre specs, men jeg har endnu aldrig
set en telefon der giver samme følelse. Der er altså noget over at pakke et
Apple produkt op

Hvis det ikke siger dig noget, så er iPhone nok ikke noget for dig

--
MVH Thomas (som lige har fået sin iPhone, og ikke ligger under for du tænker
om mig

http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS
http://www.pageview.dk - online 3D PDF til kun USD 199,- for et år!
http://www.central-stoevsugere.dk - få bedre indeklima billigere end du tror

Fra : Anders

Dato : 11-07-08 11:02

Hvad skal man med en mobil, der ikke engang kan sende MMS'er, og når
batteriet går i stykker, så skal mobilen sendes ind - den er ikke de 4-5K
værd, efter min mening...

Fra : Erik Dan

Dato : 11-07-08 11:20

"Anders" <anders.forst@gmail.com> wrote in message
> Hvad skal man med en mobil, der ikke engang kan sende MMS'er, og når
> batteriet går i stykker, så skal mobilen sendes ind - den er ikke de 4-5K
> værd, efter min mening...
> ----------------------

I iPhone 3G, er batteriet ikke loddet/limet fast.
http://www.macrumors.com/2008/07/10/first-iphone-3gs-sold-and-disassembled/

/ Dan

Fra : Anders

Dato : 11-07-08 11:53

Vil ikke give så mange penge for en skod mobil der ikke engang kan MMS'se

Fra : Jonas Jalling

Dato : 11-07-08 12:30

Anders skrev:
> Vil ikke give så mange penge for en skod mobil der ikke engang kan MMS'se

Det må du sku ikke fortælle min iPhone! Bruger det dog aldrig.

Mvh. Jonas

Fra : Anders

Dato : 11-07-08 12:48

Det lader jeg så være med !

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-07-08 12:28

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad skal man med en mobil, der ikke engang kan sende MMS'er, og når
> batteriet går i stykker, så skal mobilen sendes ind - den er ikke de 4-5K
> værd, efter min mening...

Man køber vel mobil efter behov - personligt bruger jeg ikke MMS, så det gør
ikke mig det store. Hvis jeg endelig skulle få brug for MMS, så findes der
programmer til iPhone så den kan sende og modtage MMS:
http://www.swirlyspace.com/iphone/apps/mms/screenshots.html

Men havde jeg behov for MMS, så havde jeg nok valgt en anden telefon - det
er jo det fede ved, at der er mange forskellige telefoner at vælge mellem

--
MVH Thomas

Fra : Anders

Dato : 11-07-08 12:50

Kan kun være fuldstændig enig med dig !
- Man skal købe en mobil til ens behov, og ikke en skid andet !

Personligt har jeg brug for en mobil der kan ringe, sende SMS'er og høre MP3
musik.

Fra : KentBM

Dato : 11-07-08 20:27

Anders skrev:
> Personligt har jeg brug for en mobil der kan ringe, sende SMS'er og høre MP3
> musik.

Hvilket også er grunden til, at jeg får et års tid siden gave kr. 5.000
for en HTC Kaiser. Den skulle kunne MMS, men jeg har god nok ikke kunne
få det til at virke. Og har egentlig heller ikke brug for det.

PS. Bemærk i øvrigt, hvordan jeg svarer under det citerede og sletter
det i svaret, som jeg ikke har brug for at citere. Hvilket gør det noget
nemmere at læse et svar.

--

Kent

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-07-08 12:28

..°o.O Thomas O.o°. skrev den 11-07-2008 11:56:
> Den spiller da helt sikkert ind, men det der for mig også spiller ind,
> er hele "scenariet". Emballagen er for fed,

emballagen er for fed?

Sig mig lige engang: hvad er det nu lige emballagens hovedformål er?

At du skal slæbe den med dig rundt?

> [...]
>
> Du kan købe mange andre telefoner med bedre specs, men jeg har endnu
> aldrig set en telefon der giver samme følelse. Der er altså noget over

Er det? Det vel ligeså meget over apple-produkter som det er over
magnetlagner, hvor man giver en halv herregård for et produkt og man så
luller sig ind i en retorik om, at det bare er det fedeste på denne
jord.....og i bund og grund er man blevet buttfucked.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-07-08 12:59

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> emballagen er for fed?
>
> Sig mig lige engang: hvad er det nu lige emballagens hovedformål er?
>
> At du skal slæbe den med dig rundt?

Nej jeg har ikke planer om at slæbe den med mig rundt Men den er en del
af oplevelsen (for mig i hvert fald, og hvis det gør mig til et dårligere
menneske i dine øjne, så lever jeg fint videre med det

> [...]
> luller sig ind i en retorik om, at det bare er det fedeste på denne
> jord.....og i bund og grund er man blevet buttfucked.

Buttfucked ... tja hver sin smag ... jeg er åbenbart til at blive buttfucked

Magnetlagner ... det må jeg lige tjekke ud

I bund og grund er det jo ganske enkelt: smag og behag er forskellig,
heldigvis. Selvom jeg synes iPhone er fed, så er jeg ikke mere fantisk end
jeg fandt stor morskab i at fortælle en hardcore Apple fan at jeg ville
lægge Windows Mobile på den, da jeg købte den i Telia butikken

--
MVH Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-07-08 16:47

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> wrote in news:g57htu$qei$1@aioe.org:

> Selvom jeg synes iPhone er fed, så er jeg ikke mere fantisk end
> jeg fandt stor morskab i at fortælle en hardcore Apple fan at jeg ville
> lægge Windows Mobile på den, da jeg købte den i Telia butikken

Det er god humor :)

Kan det lade sig gøre?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-07-08 14:44

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> .°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> wrote in

> Det er god humor :)
>
> Kan det lade sig gøre?

Det har jeg ingen idé om, men synes lige det var på sin plads at snakke om
det - han kom helt op i det røde felt til stor morskab for de andre i
butikken

Der kan man snakke om religion

--
MVH Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-08 18:31

> Det har jeg ingen idé om, men synes lige det var på sin plads at
> snakke om det - han kom helt op i det røde felt til stor morskab for
> de andre i butikken

Sådan ska det være :)

Hvis man ku få Windows Mobile på iPhone ku jeg muligvis overtales til købe
en :)

> Der kan man snakke om religion

På en skræmmende måde ja! :s

Fra : Ralph Køster

Dato : 12-07-08 21:20

1) som alle andre har<<

Hvis alle andre har sådan een, hvorfor er der så nogle der ligger i kø for
at købe den??
Jeg har da ike en. Hvor får man dem udleveret?

Nej. Jeg vil heller ikke eje den. Ellers tak.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-08 09:52

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> wrote in

> Så jeg er lidt interesseret i at vide hvorfor den er så interessant at
> man gider stå i kø for at købe den.

Svaret ligger lige til højrebenet: Hvorfor er du så interesseret i et
tilsyneladende skodprodukt, at du både gider undre dig OG starte en tråd om
det?

Jeg synes den er flot. Brugerinterfjæset er unikt og meget intuitivt.
Desværre er der, som du også er inde på, ret mange begrænsninger knyttet
til en iPhone, så derfor har jeg ikke engang overvejet at anskaffe mig en.

Er utrolig glad for min SE P1i.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 20:46

Hej

Ja, egentlig sjovt at starte en tråd om noget man er helt forudindtaget om!

Jeg har haft den første iPhone og venter nu på at den nye kommer med posten,
men her er mine erfaringer og holdinger - i øvrigt i uprioriteret
rækkefølge.

1. Pris. Tja... 1.999 + 6 * 599 er ikke meget ved siden af andre
topmodeller, så telefonen er ikke "for dyr og fuldstændig forældet".
2. Telia. Har jeg ikke noget forhold til, men ser frem til bekendtskabet. I
øvrigt er telefon i DK inkl abo en af de billigste i verden.
3. Kamera. Elendigt, men jeg har mit DSLR til at tage billeder med!
4. Radio. Savner jeg!
5. Design. Selvfølgelig subjektivt, men imo noget af det lækreste, stilrene
og enkle!
6. Brugergrænseflade. Suværen - ingen over og ingen nærved!
7. Email-klient. Virker bare!
8. Web-browsser. Den bedste på noget mobile device.
9. WIFI. For cool ikke at skulle tænde computeren for at tjekke en side,
hente musik i apple-store, hente mails mv.
10. SMS. Svært at vænne sig til i forhold til taster på fx SE, men det går
da fint.
11. GPS. Glæder jeg mig til med den nye - specielt når rigtig onboard kort
og dør-til-dør navi kommer fra ekstern!
12. 3G. Gør det hurtigere udenfor WIFI-dækning, men interesserer mig ikke
det store.
13. Alt det andet - det holder 100%! Glem HTC Diamond, Nokia N95 og
lignende. De når den ikke 50%!

Så jo, den er dyrere en standard Nokia/SE-telefonen, der er nogle
kompromisser og du kan nok finde en anden telefon, der slår den på et enkelt
eller to punkter. Men det er den mest fuldendte multimediatelefonen pt -
måske kan SE Xperia komme tæt på, men den ser vi først om x måneder. Men den
har windows mobile og dermed et væsentligt ringere og mere ustabilt
styresystem.

Marrtin

Fra : Svenskeren

Dato : 14-07-08 07:08

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skulle jeg købe en mobiltelefon

Ja reklamens magt.

Se hellere det positive at der er masser af folk der tænker selv og ikke
bare køber en iphone fordi reklamen messer KØB KØB KØB.

Og se i ekstrabladet i dag hvor mange problemer der er med iphone.

Det er en ungdomsting, som disse modeting altid er. Unge er endnu engang
lettere påvirkelige end voksne.

Kh

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-07-08 10:58

"Svenskeren" <sannesug@sugerbanden.dk> skrev i meddelelsen
> Det er en ungdomsting, som disse modeting altid er. Unge er endnu engang
> lettere påvirkelige end voksne.

Tak - så blev jeg lige ung igen

--
MVH Thomas