|
| Dagens VENSTRESVING Fra : cr |
Dato : 10-07-08 02:52 |
|
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12949971.html
Overflødigt at sætte dato på, igår svingede en stor lastvogn med
anhænger, til venstre, jeg havde godt 50 m til at stoppe kinøjseren, jeg
var på hans højre side, så der var ingen mulighed for at afvige for
eller bag den, grundet midterrabat og de biler den trak med, men som dog
stoppede, ellers havde jeg nok ikke kunne skrive dette.
Idag i venstresvingsbåsen, kom kvinden i ligeudbåsen lige pludselig i
tanke om, at krydse fuldt optrukket linie, for at svinge til venstre,
man overvejede lige trangen til lidt hærværk, men undlod det.
mvh
0cr
| |
Thore Jensen (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Thore Jensen |
Dato : 12-07-08 09:50 |
|
cr skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12949971.html
>
> Overflødigt at sætte dato på, igår svingede en stor lastvogn med
> anhænger, til venstre, jeg havde godt 50 m til at stoppe kinøjseren, jeg
> var på hans højre side,
> mvh
> 0cr
?????
Hvad er problemet?
Bilen svinger til venstre og du er på højre side!
Thore
| |
Ole (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 12-07-08 11:29 |
|
Thore Jensen wrote:
> cr skrev:
>> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12949971.html
>>
>> Overflødigt at sætte dato på, igår svingede en stor lastvogn med
>> anhænger, til venstre, jeg havde godt 50 m til at stoppe kinøjseren,
>> jeg var på hans højre side, mvh
>> 0cr
> ?????
>
> Hvad er problemet?
> Bilen svinger til venstre og du er på højre side!
>
> Thore
Problemet er hvis bilen køre imod dig, drejer
til venstre og du så befinder på dens højre
side.
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
cr (12-07-2008)
| Kommentar Fra : cr |
Dato : 12-07-08 17:09 |
|
Ole skrev:
> Thore Jensen wrote:
>> cr skrev:
>>> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12949971.html
>>>
>>> Overflødigt at sætte dato på, igår svingede en stor lastvogn med
>>> anhænger, til venstre, jeg havde godt 50 m til at stoppe kinøjseren,
>>> jeg var på hans højre side, mvh
>>> 0cr
>> ?????
>>
>> Hvad er problemet?
>> Bilen svinger til venstre og du er på højre side!
>>
>> Thore
>
> Problemet er hvis bilen køre imod dig, drejer
> til venstre og du så befinder på dens højre
> side.
>
> Ole Mogensen
Lige akkurat, glemte lige at det var i lysreguleret kryds, hvor vi begge
havde grønt lys. Lastvognen havde lige holdt tilbage for et par personbiler.
I den kampange med lastvones højre svingsulykker mod cyklister, så
glemmes venstresvings problemerne mod MCerne.
mvh
0cr
| |
Thore Jensen (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Thore Jensen |
Dato : 12-07-08 19:48 |
|
Ole skrev:
>
> Problemet er hvis bilen køre imod dig, drejer
> til venstre og du så befinder på dens højre
> side.
>
Dens højre side er stadig den side som vender ind mod rabatten, uanset
hvilken retning du kommer fra.
Hvis du kom fra siden er højre side så front eller bagende?!
Hvordan forklarer/opfatter du begrebet "højrevigtpligt? Ændrer den
retning jeg har vigepligt til sig efter hvorfra de øvrige trafikanter er ?
Dette er ikke for være kværulantisk, men for at slå et slag for at vi
kan forstå hinandens indlæg. Det kunne f.eks. være grunden til at der
ikke var nogle svar på det oprindelige indlæg..
Thore
| |
Ole (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 12-07-08 23:09 |
|
Thore Jensen wrote:
> Ole skrev:
>>
>> Problemet er hvis bilen køre imod dig, drejer
>> til venstre og du så befinder på dens højre
>> side.
>>
> Dens højre side er stadig den side som vender ind mod rabatten, uanset
> hvilken retning du kommer fra.
> Hvis du kom fra siden er højre side så front eller bagende?!
>
> Hvordan forklarer/opfatter du begrebet "højrevigtpligt? Ændrer den
> retning jeg har vigepligt til sig efter hvorfra de øvrige trafikanter er ?
>
> Dette er ikke for være kværulantisk, men for at slå et slag for at vi
> kan forstå hinandens indlæg. Det kunne f.eks. være grunden til at der
> ikke var nogle svar på det oprindelige indlæg..
>
> Thore
>
>
Suk.
Hvis lastbilen drejer ind foran dig, til dens venstre side,
vil du have dens højre side foran dig.
Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/
| |
cr (12-07-2008)
| Kommentar Fra : cr |
Dato : 12-07-08 23:35 |
|
Thore Jensen skrev:
> Ole skrev:
>>
>> Problemet er hvis bilen køre imod dig, drejer
>> til venstre og du så befinder på dens højre
>> side.
>>
> Dens højre side er stadig den side som vender ind mod rabatten, uanset
> hvilken retning du kommer fra.
> Hvis du kom fra siden er højre side så front eller bagende?!
>
> Hvordan forklarer/opfatter du begrebet "højrevigtpligt? Ændrer den
> retning jeg har vigepligt til sig efter hvorfra de øvrige trafikanter er ?
>
> Dette er ikke for være kværulantisk, men for at slå et slag for at vi
> kan forstå hinandens indlæg. Det kunne f.eks. være grunden til at der
> ikke var nogle svar på det oprindelige indlæg..
>
> Thore
>
>
Ok, helt ned i detailer, et T-kryds med midterrabat og autoværn for alle
3 veje.
Jeg kom fra vest, lastbilen kom fra øst i 2' bane og venter på at
venstresvinge mod syd.
jeg skal mod øst, kører i 2' bane, da jeg skal til venstre i næstre
vejkryds.
Nogle biler foran mig i 1' bane passerer krydset, derefter starter
lastbilen sit venstresving og blokkerer min vej gennem krydset, får
derved ca. 50 m til at bremse op, herved er jeg på lastbilens højre side
og jeg har lastvognen kommende fra min venstre side.
Der er 80 km/t begrænsning og et forudgående lyskryds og da jeg ved at
der er bilister, der har svært ved at vente til der er fri bane, går jeg
ikke til det kryds med fuld skrue, kørte vel ca. 60 km/t.
mvh
0cr
| |
cr (13-07-2008)
| Kommentar Fra : cr |
Dato : 13-07-08 17:21 |
| | |
Ukendt (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-07-08 18:03 |
|
On Sun, 13 Jul 2008 18:20:55 +0200, cr <spam@oz4dik.dk> wrote:
>Det forekommer mig at der er flere venstresvings ulykker på MC, end
>højresvings ulykker med cyklister.
Enhver bilist med respekt for sig selv ved at motorcykler der kører
mere end 45 km/h er usynlige når man ser sig for, men hvis man keder
sig og tæller dem kører de allesammen 250 km/h og er pludselig synlige
igen.
Derfor.
| |
|
|