|
| Yamaha 250 mister trækkraft?? Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 09-07-08 08:05 |
|
En Yamaha 250 Twin fra først i firserne taber periodisk trækkraft.
Det fornemmes som om dysenålene/membranerne ikke bliver løftet.
Undskyld den primitive spørgemåde, men, jeg tænkte, inden jeg går videre,
at der her i panelet
blandt kompetente folk ville være viden at hente.
Benzintilførsel er OK, - og svømmerhusene bliver fyldt.
Bedste hilsen,
Palle
| |
Ukendt (10-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-07-08 11:21 |
|
On Wed, 9 Jul 2008 09:04:59 +0200, Palle Bugtrup wrote:
> En Yamaha 250 Twin fra først i firserne taber periodisk trækkraft.
> Det fornemmes som om dysenålene/membranerne ikke bliver løftet.
Joe, men så vil der være kulsort røg efter dig.... Revnede membraner giver
som regel også permanent fejl.
Hvis problemet kommer efter at lukke ned fra fuldgas, så kan det derimod
være CV-spjældene, (membranstyrede spjæld), der bliver hængende oppe.
Sansynligvis på grund af ir på spjældene.
Ud med membraner og spjæld, tjek membraner for revner, og poler spjældene.
> Benzintilførsel er OK, - og svømmerhusene bliver fyldt.
Tøm svømmerhuse for vand.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Palle Bugtrup (10-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 10-07-08 20:29 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1gvj8zesoyejh$.197xpogqvz36s$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 9 Jul 2008 09:04:59 +0200, Palle Bugtrup wrote:
>
>> En Yamaha 250 Twin fra først i firserne taber periodisk trækkraft.
>> Det fornemmes som om dysenålene/membranerne ikke bliver løftet.
>
> Joe, men så vil der være kulsort røg efter dig.... Revnede membraner giver
> som regel også permanent fejl.
>
> Hvis problemet kommer efter at lukke ned fra fuldgas, så kan det derimod
> være CV-spjældene, (membranstyrede spjæld), der bliver hængende oppe.
> Sansynligvis på grund af ir på spjældene.
>
> Ud med membraner og spjæld, tjek membraner for revner, og poler spjældene.
>
>> Benzintilførsel er OK, - og svømmerhusene bliver fyldt.
>
> Tøm svømmerhuse for vand.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08
Tak Orla
Har nu overhauled the Mikunis, - så får vi se.
Hilsen,
Palle
| |
Armand (10-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-07-08 21:37 |
|
Palle Bugtrup skrev:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:1gvj8zesoyejh$.197xpogqvz36s$.dlg@40tude.net...
>>
>>
>> Ud med membraner og spjæld, tjek membraner for revner, og poler spjældene.
>>
>>> Benzintilførsel er OK, - og svømmerhusene bliver fyldt.
>> Tøm svømmerhuse for vand.
>>
> Tak Orla
>
> Har nu overhauled the Mikunis, - så får vi se.
>
Hold da helt hundrede kæft!
Hvor har jeg dog oplevet mange der, her på gruppen, desperat søgte om
råd uden at få forfulgt det mindste diagnostiske tip og derved på en
måde udstråler forventning om at motorcyklen kunne diagnosticeres og
repareres on-line.
Men detteher slår sq alt, Palle: Samme dag, helt præcist 9timer og
8minutter, efter at Orla har budt ind er der fulgt op på tippet med et
ikke helt enkelt job
Point for det!!!
--
Armand.
| |
Steen Gruby (10-07-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 10-07-08 21:48 |
|
On Thu, 10 Jul 2008 22:37:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Palle.
>Men detteher slår sq alt, Palle: Samme dag, helt præcist 9timer og
>8minutter, efter at Orla har budt ind er der fulgt op på tippet med et
>ikke helt enkelt job
>
>Point for det!!!
Et til herfra
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Palle Bugtrup (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 11-07-08 07:53 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:8btc74dcopcvuuen2qfg7fqkmf6gcued9q@4ax.com...
> On Thu, 10 Jul 2008 22:37:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Palle.
>
>>Men detteher slår sq alt, Palle: Samme dag, helt præcist 9timer og
>>8minutter, efter at Orla har budt ind er der fulgt op på tippet med et
>>ikke helt enkelt job
>>
>>Point for det!!!
>
> Et til herfra
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
Moj'n!
Gud ved, hvordan jeg skal opfatte dette? - Skideballe? - så undskyld. -
Skulderklap? - så tak!
- Tilbage til Yamaha'en. Erfaring med Japanske cykler er ikke min stærke
side.
18,5 km - melder brugeren - kører den, for så at gå i stå, og først være
til at starte efter ca. et kvarters afkøling.
Jeg oplevede ikke helt samme forløb, men ved standsning efter en rask
tur reagerede den ikke på gashåndtaget, - kun tomgang.
Derfor var tanken, at den ikke kunne løfte membran/spjæld/nåle.
Disse dele var iøvrigt i fineste stand, blot var nålene en smule slidt.
- Men i svømmerhusene - og omkring dyserne var en del gammel snavs. Så
mon ikke dette har været årsagen.
Fin lille forenklet Bing kopi er Mikuni'en forøvrigt.
Bedste hilsen, - og god dag,
Palle
| |
Ukendt (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-07-08 08:20 |
|
On Fri, 11 Jul 2008 08:53:11 +0200, Palle Bugtrup wrote:
> Moj'n!
>
> Gud ved, hvordan jeg skal opfatte dette? - Skideballe? - så undskyld. -
> Skulderklap? - så tak!
Ros da
> Jeg oplevede ikke helt samme forløb, men ved standsning efter en rask
> tur reagerede den ikke på gashåndtaget, - kun tomgang.
Husk lige tankudluftningen også, det kunne godt tænkes....
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Armand (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-08 17:03 |
|
Palle Bugtrup skrev:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> news:8btc74dcopcvuuen2qfg7fqkmf6gcued9q@4ax.com...
>> On Thu, 10 Jul 2008 22:37:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>> Hej Palle.
>>
>>> Men detteher slår sq alt, Palle: Samme dag, helt præcist 9timer og
>>> 8minutter, efter at Orla har budt ind er der fulgt op på tippet med et
>>> ikke helt enkelt job
>>>
>>> Point for det!!!
>> Et til herfra
>>
>
>
> Gud ved, hvordan jeg skal opfatte dette? - Skideballe? - så undskyld. -
> Skulderklap? - så tak!
>
Skulderklap, så afgjort!
Der er ingen tvivl om at det er rarest at hjælpe en rimelig selvhjulpen
person, og at tips og tricks udnyttes så prompte som i dette tilfælde er
ganske overdådigt i det henseende !!!
> - Tilbage til Yamaha'en. Erfaring med Japanske cykler er ikke min stærke
> side.
> 18,5 km - melder brugeren - kører den, for så at gå i stå, og først være
> til at starte efter ca. et kvarters afkøling.
>
Det MÅ være manglende luftforsyning til tanken!
Prøv at testkøre: Når den går i stå så let på tankdækslet og bemærk om
ikke der kommer et hørbart *SVUP* - Og selvom der ikke gør, så se om
ikke at 2½'eren kan starte efter blot vanlig tid for bensin at løbe til
svømmerhuset efter åbning af tankdækslet!?
En anden diagnosicering er at sætte en spinkel strips i klemme under
tankdækslet hjemmefra: Hvis dét afhjælper fejlen for den efterfølgende
tankfuld, er det fordi at tanken derved har fået den "falske" luft ved
stripsen, som den manglede
--
Armand.
(Ikke altvidende og altid med plads til flere tricks: Ovennævnte er
tilkommet mig så sent som for kun et års tid siden)
| |
Palle Bugtrup (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 11-07-08 21:32 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4877842b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Palle Bugtrup skrev:
>> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
>> news:8btc74dcopcvuuen2qfg7fqkmf6gcued9q@4ax.com...
>>> On Thu, 10 Jul 2008 22:37:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>>> wrote:
>>>
>>> Hej Palle.
>>>
>>>> Men detteher slår sq alt, Palle: Samme dag, helt præcist 9timer og
>>>> 8minutter, efter at Orla har budt ind er der fulgt op på tippet med et
>>>> ikke helt enkelt job
>>>>
>>>> Point for det!!!
>>> Et til herfra
>>>
>>
>>
>> Gud ved, hvordan jeg skal opfatte dette? - Skideballe? - så
>> undskyld. - Skulderklap? - så tak!
>>
> Skulderklap, så afgjort!
>
> Der er ingen tvivl om at det er rarest at hjælpe en rimelig selvhjulpen
> person, og at tips og tricks udnyttes så prompte som i dette tilfælde er
> ganske overdådigt i det henseende !!!
>
>> - Tilbage til Yamaha'en. Erfaring med Japanske cykler er ikke min
>> stærke side.
>> 18,5 km - melder brugeren - kører den, for så at gå i stå, og først
>> være til at starte efter ca. et kvarters afkøling.
>>
> Det MÅ være manglende luftforsyning til tanken!
> Prøv at testkøre: Når den går i stå så let på tankdækslet og bemærk om
> ikke der kommer et hørbart *SVUP* - Og selvom der ikke gør, så se om ikke
> at 2½'eren kan starte efter blot vanlig tid for bensin at løbe til
> svømmerhuset efter åbning af tankdækslet!?
>
> En anden diagnosicering er at sætte en spinkel strips i klemme under
> tankdækslet hjemmefra: Hvis dét afhjælper fejlen for den efterfølgende
> tankfuld, er det fordi at tanken derved har fået den "falske" luft ved
> stripsen, som den manglede
>
> --
> Armand.
> (Ikke altvidende og altid med plads til flere tricks: Ovennævnte er
> tilkommet mig så sent som for kun et års tid siden)
Hallo igen.
Det var ikke godt nok.
Liggende over tanken kunne jeg køre 100-110 km/t på motortrafikvejen.
- Den havde mere effekt et gear lavere, og den sidste halvdel i
gashåndtaget var uden virkning.
På vejen tilbage langs stranden med 40 km fartgrænse var motorgangen
meget ujævn. Fra tomgang
reagerede den som før trægt, eller slet ikke, på gasgivning.
Jeg fjernede de to - ellers meget bløde - fjedre over vakuumspjældene,
sænkede dysenålene to
trin til nr. 2 hak fra oven. - Dette tiltag var åbenbart tæt på det
perfekte. Det blev en helt
anden maskine. Reagerer prompte på gasgivning, trækker helt rent
synkront med gashåndtag
fra lave til høje omdr. og triller stille fremad ved 3000 omdr., hvor
der er brug for dette.
Måske havde det været nok at sænke nålene. Sliddet på dem gav jo en
federe - for fed - blanding.
Men uden fjedrene - med stemplets vægt alene, er reaktionen på
gasgivning uden tøven.
- Og dette var da et plus oveni.
Hilsen,
Palle
| |
Ukendt (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-07-08 19:33 |
| | |
Palle Bugtrup (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 12-07-08 22:02 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1dnvh35ggxx0$.wxp2dhz39vo1$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 11 Jul 2008 22:31:37 +0200, Palle Bugtrup wrote:
>
>
>> Men uden fjedrene - med stemplets vægt alene, er reaktionen på
>> gasgivning uden tøven.
>
> Den går med garanti ikke i længden I med fjedrene !
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08
Hallo Orla
- Går ikke? - Hvad tænker du på?
Maskinen kører perfekt nu, det ændrer sig ikke - selv i længden.
Gamle SU karburatorer har samme virkemåde. Hvornår de blev fundet på?? -
De var i hvert fald fremme i 1930'erne.
- Så, - vi får se.
Bedste hilsen,
Palle
| |
Steen Gruby (12-07-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 12-07-08 22:10 |
|
On Sat, 12 Jul 2008 23:02:18 +0200, "Palle Bugtrup"
<pilgrim.cyclemotors@mail.dk> wrote:
Hej Palle.
>
> - Går ikke? - Hvad tænker du på?
> Maskinen kører perfekt nu, det ændrer sig ikke - selv i længden.
> Gamle SU karburatorer har samme virkemåde. Hvornår de blev fundet på?? -
>De var i hvert fald fremme i 1930'erne.
>
Jeg er enig med Orla.
At fjerne fjedrene er symtombehandling - Fejlen er ikke fundet.
Hvis det vacuum motoren produceret ikke er i stand til at hæve
stemplerne er der noget galt.
Der er mange muligheder:
Revnede indsugningsgummi.
Manglende komperssion.
Har du taget et kompressionscheck på den?
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Palle Bugtrup (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 13-07-08 13:03 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:n77i749b5airia0fhs6gttdqlkni3hfhs7@4ax.com...
> On Sat, 12 Jul 2008 23:02:18 +0200, "Palle Bugtrup"
> <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> wrote:
>
> Hej Palle.
>>
>> - Går ikke? - Hvad tænker du på?
>> Maskinen kører perfekt nu, det ændrer sig ikke - selv i længden.
>> Gamle SU karburatorer har samme virkemåde. Hvornår de blev fundet
>> på?? -
>>De var i hvert fald fremme i 1930'erne.
>>
> Jeg er enig med Orla.
> At fjerne fjedrene er symtombehandling - Fejlen er ikke fundet.
> Hvis det vacuum motoren produceret ikke er i stand til at hæve
> stemplerne er der noget galt.
>
> Der er mange muligheder:
> Revnede indsugningsgummi.
> Manglende komperssion.
> Har du taget et kompressionscheck på den?
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
Hallo Steen
Cyklen har kørt 58.000 lange kilometer - den tæller kun 900 mtr. pr. km.
Der er fuld kompression, kan ikke lige huske hvor mange BAR, men næsten
fuldt viserudslag på måler.
Indsugn.gummi ser lidt mørnet ud udefra, men virker solidt indvendigt
med en følende finger.
Der må være en måde at måle vakuum på?? - hmm!
Jeg er sådan set også enig i, at det er som at gi' medicin for smerter i
stedet for at behandle årsagen.
Men med en sådan lettere bedaget Japaner ser jeg ikke de store problemer
i at bruge en nødløsning, hvis en omkostningstung reparation trænger sig på.
Var maskinen min egen, så jeg ikke skulle skæve til tidsforbrug, var det
en anden sag.
- Og den kører faktisk så eminent, at den har en lillebitte chance for at
få mig til at fantasere om at køre japansk.
- Go' søndag,
Palle
| |
Ukendt (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-07-08 16:36 |
|
On Sun, 13 Jul 2008 14:02:37 +0200, Palle Bugtrup wrote:
> Der må være en måde at måle vakuum på?? - hmm!
Hjælper ikke at måle vacuum, for det er lufthastigheden, (under hullet i
spjældet), der hæver spjældene.....
> Jeg er sådan set også enig i, at det er som at gi' medicin for smerter i
> stedet for at behandle årsagen.
Jup, der er en luftkanal ind til blanderøret, der er stoppet, eller en
eller anden har sat alt for store dyser/strålerør i. Det som Du gør ved at
fjerne fjedrene, er at udmagre blandingen ved at sænke lufthastigheden i
venturien under spjældene.
> - Og den kører faktisk så eminent, at den har en lillebitte chance for at
> få mig til at fantasere om at køre japansk.
Glæd dig, der åbner sig en helt ny verden af driftssikkerhed i de "antikke"
japanere
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Palle Bugtrup (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 13-07-08 20:25 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1f8p7u846n2x7$.y079k4snrk7f.dlg@40tude.net...
> On Sun, 13 Jul 2008 14:02:37 +0200, Palle Bugtrup wrote:
>
>> Der må være en måde at måle vakuum på?? - hmm!
>
> Hjælper ikke at måle vacuum, for det er lufthastigheden, (under hullet i
> spjældet), der hæver spjældene.....
Well - der var noget jeg ikke var med på, det vil jeg skænke
opmærksomhed.
> Jup, der er en luftkanal ind til blanderøret, der er stoppet, eller en
> eller anden har sat alt for store dyser/strålerør i. Det som Du gør ved at
> fjerne fjedrene, er at udmagre blandingen ved at sænke lufthastigheden i
> venturien under spjældene.
Ingen tvivl om at blandingen var meget for fed.
> Glæd dig, der åbner sig en helt ny verden af driftssikkerhed i de
> "antikke"
> japanere
Det vil jeg gerne tro!
Hilsen,
Palle
| |
Steen Gruby (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 13-07-08 16:39 |
|
Hej Palle.
>
> Cyklen har kørt 58.000 lange kilometer - den tæller kun 900 mtr. pr. km.
> Der er fuld kompression, kan ikke lige huske hvor mange BAR, men næsten
>fuldt viserudslag på måler.
Fint nok.
Det jeg lurede på var om den stod klods i ventilerne, så den mistede
pusten når den blev varm, men det tyder det vel ikke på når den arter
sig fint når den mangler fjedrene.
> Indsugn.gummi ser lidt mørnet ud udefra, men virker solidt indvendigt
>med en følende finger.
>
Lidt dieselstart omkring gummiet afslører utætheder omgående.
Hvis du sprøjter lidt på gummiet og den stiger i omdrejningstal er den
utæt.
>
> Jeg er sådan set også enig i, at det er som at gi' medicin for smerter i
>stedet for at behandle årsagen.
>
Det var også der jeg ville hen.
> Men med en sådan lettere bedaget Japaner ser jeg ikke de store problemer
>i at bruge en nødløsning, hvis en omkostningstung reparation trænger sig på.
> Var maskinen min egen, så jeg ikke skulle skæve til tidsforbrug, var det
>en anden sag.
>
Det kan jeg godt sætte mig ind i, men jeg er opdraget til at søge
årsagen for en hver pris - Det må betegnes som en erhvervsskade
> - Og den kører faktisk så eminent, at den har en lillebitte chance for at
>få mig til at fantasere om at køre japansk.
>
Du skal vaske din mund med brun sæbe )
> - Go' søndag,
>
I lige måde.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Palle Bugtrup (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 13-07-08 20:32 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:pm7k74dsdtqv6uelg4r804d2fh5a542if0@4ax.com...
> Hej Palle.
>>
>> Cyklen har kørt 58.000 lange kilometer - den tæller kun 900 mtr. pr.
>> km.
>> Der er fuld kompression, kan ikke lige huske hvor mange BAR, men næsten
>>fuldt viserudslag på måler.
>
> Fint nok.
> Det jeg lurede på var om den stod klods i ventilerne, så den mistede
> pusten når den blev varm, men det tyder det vel ikke på når den arter
> sig fint når den mangler fjedrene.
>
>> Indsugn.gummi ser lidt mørnet ud udefra, men virker solidt indvendigt.
> Lidt dieselstart omkring gummiet afslører utætheder omgående.
> Hvis du sprøjter lidt på gummiet og den stiger i omdrejningstal er den
> utæt.
Selvfølgelig, - enkel prøve.
>> Men med en sådan lettere bedaget Japaner ser jeg ikke de store
>> problemer
>>i at bruge en nødløsning, hvis en omkostningstung reparation trænger sig
>>på.
>> Var maskinen min egen, så jeg ikke skulle skæve til tidsforbrug, var
>> det
>>en anden sag.
>>
> Det kan jeg godt sætte mig ind i, men jeg er opdraget til at søge
> årsagen for en hver pris - Det må betegnes som en erhvervsskade
Den egenskab kan jeg godt li'.
>> - Og den kører faktisk så eminent, at den har en lillebitte chance for
>> at
>>få mig til at fantasere om at køre japansk.
>>
> Du skal vaske din mund med brun sæbe )
Du kan måske nøjes med tandbørsten?
>> - Go' søndag,
>>
> I lige måde.
> --
>
> Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
| |
Armand (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-07-08 16:47 |
|
Palle Bugtrup skrev:
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:n77i749b5airia0fhs6gttdqlkni3hfhs7@4ax.com...
>> On Sat, 12 Jul 2008 23:02:18 +0200, "Palle Bugtrup"
>> <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> wrote:
>>
>> Jeg er enig med Orla.
>> At fjerne fjedrene er symtombehandling - Fejlen er ikke fundet.
>> Hvis det vacuum motoren produceret ikke er i stand til at hæve
>> stemplerne er der noget galt.
>>
>> Der er mange muligheder:
>> Revnede indsugningsgummi.
>> Manglende komperssion.
>> Har du taget et kompressionscheck på den?
>>
> Cyklen har kørt 58.000 lange kilometer - den tæller kun 900 mtr.
> pr. km.
> Der er fuld kompression, kan ikke lige huske hvor mange BAR, men
> næsten fuldt viserudslag på måler.
> Indsugn.gummi ser lidt mørnet ud udefra, men virker solidt
> indvendigt med en følende finger.
>
> Der må være en måde at måle vakuum på?? - hmm!
>
> Jeg er sådan set også enig i, at det er som at gi' medicin for
> smerter i stedet for at behandle årsagen.
>
> Men med en sådan lettere bedaget Japaner ser jeg ikke de store
> problemer i at bruge en nødløsning, hvis en omkostningstung reparation
> trænger sig på.
> Var maskinen min egen, så jeg ikke skulle skæve til tidsforbrug,
> var det en anden sag.
>
> - Og den kører faktisk så eminent, at den har en lillebitte chance
> for at få mig til at fantasere om at køre japansk.
>
Den MÅ halte et eller andet sted uden den fjeder - omend ikke andet så
omkring forbruget :-|
Fjederen er til for at kunne regulere i.h.t. lav eller høj
understøms-hastighed(*) og uden vil spjældet flyve helt i top ved den
mindste gasgivning, og hvad skal di tdligere justering af dysenålen så
være til for ?? Faktisk er der ikke engang noget der holder nålene nede
når fjedrene er væk
Rent faktisk tror jeg at du med lidt fin-hørelse vil kunne høre at
vacuum-stemplerne nærmest klinger under tomgang når de banker skiftesvis
helt i top og bund i takt med indsugnings-slagene =
En periodisk fejl lidt ude af landevejen, kan heller ikke henføres til
dé fjedre, så se nu lige at få dem kastet i igen :-|
Jeg fik heller ikke nogen respons på det med vacuum i tanken??
(*):
"C.V." står for Constant Velocity og hentyder til at konstruktionen
gavner en vedvarende hastighed i luftstrømmen under det sekundære spjæld
- At det sker v.h.a. det lavtryk der opstår lige under spjældet (og som
transformeres gennem et par huller i bunden; opigennem spjældets indre
og op i klokken på oversiden af membranen) gør ikke karburatoren til en
vacuum-karburator, hvis funktion er anderledes!
--
Armand.
| |
Palle Bugtrup (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 13-07-08 20:53 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:487a2350$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den MÅ halte et eller andet sted uden den fjeder - omend ikke andet så
> omkring forbruget :-|
> Fjederen er til for at kunne regulere i.h.t. lav eller høj
> understøms-hastighed(*) og uden vil spjældet flyve helt i top ved den
> mindste gasgivning,
Spjældet's egenvægt holder det i balance. Tydeligt set fra
luftfilteråbning.
og hvad skal di tdligere justering af dysenålen så
> være til for ??
Kompensere for spjældets formindskede modstand.
Faktisk er der ikke engang noget der holder nålene nede
> når fjedrene er væk
Dem har jeg låst med låseringe.
> Rent faktisk tror jeg at du med lidt fin-hørelse vil kunne høre at
> vacuum-stemplerne nærmest klinger under tomgang når de banker skiftesvis
> helt i top og bund i takt med indsugnings-slagene =
Nu bevæger de sig jo ikke i tomgang.
> En periodisk fejl lidt ude af landevejen, kan heller ikke henføres til dé
> fjedre, så se nu lige at få dem kastet i igen :-|
Nej, den lyder lidt underlig, mon den blev kvalt i benzin?
> Jeg fik heller ikke nogen respons på det med vacuum i tanken??
Undskyld, men det er jo noget af det første man checker.
> (*):
> "C.V." står for Constant Velocity og hentyder til at konstruktionen gavner
> en vedvarende hastighed i luftstrømmen under det sekundære spjæld - At det
> sker v.h.a. det lavtryk der opstår lige under spjældet (og som
> transformeres gennem et par huller i bunden; opigennem spjældets indre og
> op i klokken på oversiden af membranen) gør ikke karburatoren til en
> vacuum-karburator, hvis funktion er anderledes!
Det er jeg så med på nu, - tak for inform.
> Armand.
Hilsen,
Palle
| |
Ukendt (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-07-08 16:36 |
|
On Sat, 12 Jul 2008 23:02:18 +0200, Palle Bugtrup wrote:
> - Går ikke? - Hvad tænker du på?
Friktionen vil hurtigt ende med at spjældene vilkårligt bliver hængende
oppe :-/
> Gamle SU karburatorer har samme virkemåde. Hvornår de blev fundet på?? -
En _komplet_ SU har fjedre!
--
mvh
Orla Pedersen, med mange SU på samvittigheden
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Palle Bugtrup (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 13-07-08 21:00 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:58ih9adevbil.104vyaydw0rys.dlg@40tude.net...
> On Sat, 12 Jul 2008 23:02:18 +0200, Palle Bugtrup wrote:
> Friktionen vil hurtigt ende med at spjældene vilkårligt bliver hængende
> oppe :-/
Det forhindrer vægten.
> En _komplet_ SU har fjedre!
Det vil jeg ikke lige bestride, jeg mener nu, at den kun har hydraulisk
dæmpning.
> mvh
> Orla Pedersen, med mange SU på samvittigheden På MC?? -
> Triumph Thunderbird havde den godt nok.
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08
Hilsen,
Palle
| |
Ukendt (13-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-07-08 21:17 |
|
On Sun, 13 Jul 2008 21:59:34 +0200, Palle Bugtrup wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:58ih9adevbil.104vyaydw0rys.dlg@40tude.net...
>> Friktionen vil hurtigt ende med at spjældene vilkårligt bliver hængende
>> oppe :-/
>
> Det forhindrer vægten.
Vi får se, men det er nu sådan at fjederen er der af en grund..... Du har i
øvrigt alt for lav lufthastighed i din venturi uden fjedre, og dét kan
blive et problem ved 50-100% last.
>> En _komplet_ SU har fjedre!
> Det vil jeg ikke lige bestride, jeg mener nu, at den kun har hydraulisk
> dæmpning.
Det har de også, og lige udenom dæmperen sidder fjederen, inde i "klokken"
>> mvh
>> Orla Pedersen, med mange SU på samvittigheden På MC?? -
>> Triumph Thunderbird havde den godt nok.
Mest Morris og Jaguar. Jaguar havde endog temperaturreguleret strålerør,
ganske genialt.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Palle Bugtrup (14-07-2008)
| Kommentar Fra : Palle Bugtrup |
Dato : 14-07-08 09:56 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:1svsk6m2z2zcy$.1jd8l5vwlbw98$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 13 Jul 2008 21:59:34 +0200, Palle Bugtrup wrote:
>
>> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:58ih9adevbil.104vyaydw0rys.dlg@40tude.net...
>
>>> Friktionen vil hurtigt ende med at spjældene vilkårligt bliver hængende
>>> oppe :-/
>>
>> Det forhindrer vægten.
>
> Vi får se, men det er nu sådan at fjederen er der af en grund..... Du har
> i
> øvrigt alt for lav lufthastighed i din venturi uden fjedre, og dét kan
> blive et problem ved 50-100% last.
Der er faktisk mangel på effekt dette område, - har været i den tid jeg
har kendt cyklen, men jeg tilskrev dette de - kun - 250 ccm.
- Men jeg er heller ikke tilfreds endnu, så fjedrene finder sikkert
deres rette plads
>>> En _komplet_ SU har fjedre!
Du har helt ret, - undskyld.
>> Det vil jeg ikke lige bestride, jeg mener nu, at den kun har hydraulisk
>> dæmpning.
>
> Det har de også, og lige udenom dæmperen sidder fjederen, inde i "klokken"
Well , - det så jeg så på billedet. - Jeg skal vist til at vænne mig
af med påstande, når jeg ikke er sikker, men kun formoder.
>>> mvh
>>> Orla Pedersen, med mange SU på samvittigheden På MC?? -
>>> Triumph Thunderbird havde den godt nok.
>
> Mest Morris og Jaguar. Jaguar havde endog temperaturreguleret strålerør,
> ganske genialt.
Første gang SU vakte min opmærksomhed for alvor, var da min daværende
genbo skiftede Record'en ud med Volvo Amazon Sport. Den havde kørt 1100 km
den morgen, han bad mig tage den med til byen for service. - Bare lyden!!!
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08
Hilsen - og tak! - hvad laver du egentlig i civil,
Palle
| |
Ukendt (11-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-07-08 08:16 |
|
On Thu, 10 Jul 2008 22:37:16 +0200, Armand wrote:
> Palle Bugtrup skrev:
>> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
>> meddelelse news:1gvj8zesoyejh$.197xpogqvz36s$.dlg@40tude.net...
>>>
>>>
>>> Ud med membraner og spjæld, tjek membraner for revner, og poler spjældene.
>>>
>>>> Benzintilførsel er OK, - og svømmerhusene bliver fyldt.
>>> Tøm svømmerhuse for vand.
>>>
>> Tak Orla
>>
>> Har nu overhauled the Mikunis, - så får vi se.
>>
> Hold da helt hundrede kæft!
> Point for det!!!
Nu har Palle, svjh., også passeret de 20
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
|
|