Opdragelse af kat.. Når vand ikke virker
Fra : OZ3BTO

Dato : 11-07-08 23:05

Havde besøg af mutter idag da kæresten skule lære at lave flæskesteg og det
var katten voldsomt intrasseret i

Min mor kommer også fra hjem med kat og snupper straks vandpistolen på
køkkenbordret og sender en stråle egfter kattene.. Den gamle mis forsvinder
som dug for solen men den bette coon giver sig straks til at jagte vandet..
Ja selv da der blev sprøjtet direkte på den ville den bare lege med det

Hvad gør man lige med sådan en kat ? :p

Skal måske lige indskydes at lukker man ikke døren til badeværelset når der
bades så hopper den altså med ibad

Fra : Anette

Dato : 12-07-08 00:35

OZ3BTO wrote:
.. Ja selv da der blev sprøjtet direkte på den ville
> den bare lege med det
>
> Hvad gør man lige med sådan en kat ? :p

He he - det er vist meget almindeligt for 'Coons at vand bare er dejligt.
Alternativ ?- prøv med en flad metaldåse med noget hårdt i - søm, skruer
....et eller andet der larmer.
Og ryst dåsen hårdt, så den larmer, når katten gør noget den ikke må. Ros
lige så snart katten holder op.

Det hjalp på min hund , da hun som uregerlig "teenager" stjal ALT på
bordene. Lightere, aviser, kuverter, tallerkener,dug, lysestager....alt
skulle hun have fat i - men hun blev forskrækket af lyden af metaldåsen.(
det var sådan en flad kagedåse-agtigt tingest vistnok fra noget chokolade,
med skruer i) og slap...."Yeaah hvor er du dygtig!!!!" Et par uger og så
have den stædige moster fattet pointen. Hun kan stadig finde på at kigge
intenst på en elller anden ting - men nu VED hun at hun ikke må tage den

/ Anette
www.philana.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-07-08 02:42

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> have den stædige moster fattet pointen. Hun kan stadig finde på at kigge
> intenst på en elller anden ting - men nu VED hun at hun ikke må tage den

Har sådan en prop legetøjs pistol .. Virker fremragende :p

Brugte vi også til den gamle kat da den skulle lære at lade ledninger osv.
ved anlæg og fjernsyn være .. Ikke så godt der med vand jo

Fra : lh

Dato : 12-07-08 05:46

> [...]
> finde på at kigge intenst på en elller anden ting - men nu VED hun at hun

Der hvor jeg går til hundetræning anbefales altid et bundt nøgler til at
rasle med når hunden gør noget den ikke må. Er par hunde der lige er ved at
skal slås bliver smidt et bundt nøgler ved siden af dem og sagt bestemt NEJ.
Som regel kan de stoppe det, da hundene bliver distraheret af lyden. Og husk
at rose når de så gør det de skal.
Om det kan bruges til katte også må komme an på en prøve.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 16:45

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og husk at rose når de så gør det de skal.
> Om det kan bruges til katte også må komme an på en prøve.

Hæhe det må du ikke skrive
Det var på den måde min farmor fik styr på sin gravhund.
OK hun startede med at smide nøglebundet i fjæset på hunden.
Det var ikke pænt, men det virkede.

Det var en sød korthåret gravhund derefter.

Hvis det ikke virkede med at rasle med nøglerne, så tog hun tænderne ud, og
knurrede med dem mellem fingrene. så løb bella ind under sofaen og var
rigtig bange.
Men sådan var min farmor. Hæhe.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-07-08 17:09

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke virkede med at rasle med nøglerne, så tog hun
> tænderne ud, og knurrede med dem mellem fingrene. så løb bella
> [...]

ROFL *Det* må godt nok have været et syn for guder. Kan da godt
forstå at vovsen blev bange.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan F

Dato : 12-07-08 05:38

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør man lige med sådan en kat ? :p
>
> Skal måske lige indskydes at lukker man ikke døren til badeværelset når

Køb en lille flaske pebermynteolie, og når der er gale streger i farvandet,
så skru hætten af og stik flasken op i snuden på udyret. Hvis det er et
bestemt sted, der er interessant, så sprøjt et par dråber pebermynteolie på
stedet. Olien pletter ikke, og fordamper på en halv times tid.

Den ene af mine havde den idé, at det der med at lade mig sove det var ikke
noget han lige havde tid til når han ville have opmærksomhed. Men 2 dage med
pebermynteolien stående ved sengen, så havde han fattet det.

Allan F