Fodring af vildkatte
Fra : Søren LH

Dato : 11-07-08 17:36

Hej,

Jer der fodrer vildkatte, hvad bruger i af foder? Nu har jeg jo to
vildkatte, som I kan se i det andet indlæg, og også to tamkatte, som ikke er
helt små, så nu synes jeg godt jeg kan begynde at se lidt på økonomien ved
køb af foder. Så jeg vil gerne have et forslag til at billigt foder til
vildkatte.

Mvh
Søren

Fra : Bjarne

Dato : 11-07-08 19:24

Søren LH skrev:
> [...]
> ikke er helt små, så nu synes jeg godt jeg kan begynde at se lidt på
> økonomien ved køb af foder. Så jeg vil gerne have et forslag til at

Vi har haft op til 13 katte, heraf 3 udekatte.
Vi har været meget glade for at købe stort ind af Happy Cat fra
www.zooplus.de. Det koster 27 kr. per kg, men rækker længere og er meget
sundere end det billige bras, man kan få i supermarkedet.

vh
Bjarne

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 12-07-08 19:52

> Jer der fodrer vildkatte, hvad bruger i af foder?

Hej - jeg får en del foder via ordningen hos Inges Kattehjem i Glostrup.
Hvis du selv kan hente foder der, så ring og bliv registreret som fodervært.
Der uddeles 2-3 gange om året, og det er som reglen de "gode" mærker - som
tørkost eller vådfoder. De får det af firmaerne, hvis det f.eks. skifter
ettiket, er ved at udløbe eller andet.

Ellers er jeg tilbuds-haj, og får direkte efter de gode tilbud - som der
heldigvis er mange af. Så man kan sige de katte jeg fodre, har meget alsidig
kost.

Og så får de faktisk også f.eks. leverpostejmadder, man får mange
rundtnommer af et stort rugbrød og en pakke leverpostej. De kan også godt
li' pasta og andet fra middagsbordet, men aldrig som basismad, kun som
ekstra...

Venlig hilsen
Heidi, Miver, Mulle, BajseLejse og plejekatten Tullemor med killingerne
Nynne, Lilleprinsen, Amalie og Mille
og fodervært for ca. 12 fritlevende katte.

Jeg håber mange vil handle i min net-butik http://choco.dk for det er her
jeg tjener penge til foder, dyrlæge mv. til de efterhånden mange katte :)

Fra : Søren LH

Dato : 12-07-08 20:02

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev i meddelelsen news:g5augb$162o$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> rundtnommer af et stort rugbrød og en pakke leverpostej. De kan også godt
> li' pasta og andet fra middagsbordet, men aldrig som basismad, kun som

Tak for tippet. Det er nu nok fortsat kun én vildkat, jeg skal fodre, for
jeg har lige fundet ud af at den anden er øretatoveret, og her fra
kvarteret. Jeg skal ringe til katteregistret mandag og finde ud af nærmere,
så kan den komme tilbage til sit hjem og vante foder .

Men Inges Kattehjem ligger ikke så langt fra mit arbejde, så den ordning vil
jeg da undersøge nærmere.

Mvh
Søren