Vildkatte
Fra : Søren LH

Dato : 11-07-08 17:33

Hej gruppe,

Må jeg præsentere mine to vildkatte: http://www.vizla.dk/fotos/vildkatte/

Vi gennem omkring et godt halvt år fodret en vildkat, den tabby på
billederne. Han hedder Bølle. Det startede med at Bølle kom ind om natten og
stjal mine tamkattes mad, så han er en herre der ved hvad han vil. Jeg
regnede med det er en han på grund af de flossede ører - sikkert mærket
efter diverse slåskampe med andre katte? Han er en kat, som nogle i
nabolaget ikke gad tage med, da de flyttede, har vi fundet ud af. Han er
ikke just køn, men det kan han jo ikke gøre for . Han er noget sky, men
min kone kan godt komme til at klappe haam.

Nu forleden havde han sørme følgeskab af en anden, mindre kat og spinklere
kat, og den har været med lige siden. Kan det være at Bølle er en hun, og at
hun har fået en killing i vinterens løb? Der er også en anden kat i
kvarteret med farevetegninger som den nye kat, så det kan være den anden
forælder.

Jeg må jo se at få indfanget begge katte og få dem neutraliseret.

Skulle jeg forsøge at få den nye kat helt tam, og så afsætte den, eller er
der ingen der vil have sådan en kat?

På det ene af billederne kan man se dem bliver fodret i carporten, og at min
ene tamkat holder øje med sceneriet fra bag et bilhjul .

Mvh
Søren

Fra : Battlefield's

Dato : 12-07-08 14:48

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> ene tamkat holder øje med sceneriet fra bag et bilhjul .

Hej Søren
Dejligt at I tager ja af de to vildkatte. Det er svært at svare på om Bølle
er en han eller hun, men for mig ser han ud som en han med det store
kraftige hoved, men måske er det bare en stor hun
Den lille er 99% sikkert en hun da den ser ud til at være tortie.
Det lyder godt at du vil prøve at indfange dem og få dem neutraliserede.
Held og lykke med projektet!
Hilsen Vibeke

Fra : Søren LH

Dato : 12-07-08 15:44

Fra : Battlefield's

Dato : 12-07-08 15:46

> [...]

Hej

Jeg ved det selvfølgelig ikke, men for mig ser den tortie ikke ud som en
killing, måske bare en ung hunkat. Hvis nu Bølle er en han passer det jo
også med at hun er mindre.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk