køresyge - eller katte der brækker sig i t~
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 16:20

Hej NG nu er min ferie slut.
Det tror jeg mine katte er glade for.
De har været i pension medens jeg har festet.

Nå men til problemet.
Den ene brækkede sig , i transportkassen, 5 min før vi kom til pensionen.
Og her da vi tog hjem, desamme. 5 min. for vi var hjemme.

Jeg tror jeg prøver at kører en anden vej næste gang.

Eller Hmm skal jeg faste dem før køreturen, eller er der et vidundermiddel ?

Eller skal jeg vælge den korte tur, der ikke kører langs vandet som jeg kan
lide
Hæhe, den anden tur er vist lige så lang, men kedelig og uden så mange sving

Råd modtages .

Nu skal det lige siges at det var i tirsdags de blev hentet.

Og den der ferie var lidt hård for mig, og min krop, Roskilde Festigval

Så vi har haft lidt kvalitetstid sammen. Hæhe, mig og miverne.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 16:38

Jeg glemte lige at skrive at der er ca 40 min kørsel derop, til pensionen.
Og ham der brækker sig i kassen ælsker at se nye ting

Der kan nu godt gå lidt længerer tid i transportkassen.
For den anden kat jeg har, vil ikke have ændringer i sit liv.

Så såsnart han hører transportkasserne rasle, der er han under sengen.

Det kan koste op til 15 min exktra. tid for stakkels Rocke.

Kosmos ved jeg vinder ver gang, men skal lige vise at han er utilfreds med
situtiationen.

Mvh Allan

Fra : Allan F

Dato : 11-07-08 17:24

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det kan koste op til 15 min exktra. tid for stakkels Rocke.
>
> Kosmos ved jeg vinder ver gang, men skal lige vise at han er utilfreds med

Prøv at lade transportkassen stå fremme, med et hundetæppe i bunden. Så
vænner de sig til den, og vil måske endda bruge den som 'sovehule'. Jeg har
i hvert fald ingen problemer med at putte mine i kassen (indtil videre kun
til dyrlægen).

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 17:36

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har i hvert fald ingen problemer med at putte mine i kassen (indtil videre

Hej Allan
Du kan tro at den står fremme hele tiden.
Og den, de, bliver brugt.

Det er jo en dejlig hule sådan en transportkasse.
Næe og de står med låger på
Næe det er først når de flyttes den ene kat bliver opmærksom.
Opmærksom = under sengen.

Hehe jeg kommer vist til at leve med det.
Og det gør kattene også.

Men det der med bræk i kassen vil jeg og Rocke gerne undværer.
Så er der gode råd ?

Mvh Allan

Fra : Tina.

Dato : 11-07-08 21:28

> Men det der med bræk i kassen vil jeg og Rocke gerne undværer.
> Så er der gode råd ?

Hvor stort er problemet egentlig? Er det 2x på et år det sker eller er det
ofte?
Var der varmt ved misserne? Kører de sidelæns/står deres transportkasser på
tværs af køreretningen?

Har du prøvet samme strækning/køretid med en pause undervejs, og sørge for
frisk luft (i bilen) og skygge (parkering i skyggen) til misserne i pausen?

- Tina

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 15:41

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du prøvet samme strækning/køretid med en pause undervejs, og sørge for
> frisk luft (i bilen) og skygge (parkering i skyggen) til misserne i

Hej Tina
Nej det er ikke et stort problem.
Men det må da værer extra ydmygende for en kat at skulle sidde i sit eget
bræk.
Så det er derfor.
Heldigvis har jeg et gammelt håndklæde i bunden af transportkasserne.
Jeg har nu ofte tænkt hvorfor de var der, altså håndklæderne, og nu fandt
jeg ud af det.
De er der så så kattene kan skrabe dem over evt. uheld på turen.
lærte jeg det igen.

Mvh Allan

Fra : Tina.

Dato : 12-07-08 23:15

> [...]

> Nej det er ikke et stort problem.
> Men det må da værer extra ydmygende for en kat at skulle sidde i sit eget

Prøv at vende det med din dyrlæge engang ved lejlighed, eller inden de næste
gang skal i pension. Det skulle ikke være helt umuligt, om ikke denne har
løsningsforslag til problemet.

> [...]
> jeg ud af det.
> De er der så så kattene kan skrabe dem over evt. uheld på turen.

Det er godt at være slave - man lærer ofte noget nyt

Jeg har aldrig haft en køresyg kat, så det er ikke et problem jeg har
personlig erfaring med. En køresyg hund (i katte-størrelse) i familien blev
kureret for sin køresyge fra det ene øjeblik til det andet, da han kom ud af
transportboksen og sat i en sele på bagsædet. Det er nu to år og rigtig
mange kilometre på vejene siden, og han har ikke været køresyg en eneste
gang.
Kan man mon sætte en kat i sele under kørslen? Når små hunde kan, kan katte
vel også? - Altså de seler, der sættes fast på bilens eksisterende seler.

- Tina

Fra : Kate

Dato : 19-07-08 16:27

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> wrote in

> [...]
> 'sovehule'. Jeg har i hvert fald ingen problemer med at putte mine
> i kassen (indtil videre kun til dyrlægen).

den virker desværre ikke her. Doughnut vil nok altid hade
transportkasser

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 19-07-08 16:26

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Så såsnart han hører transportkasserne rasle, der er han under
> sengen.

Derfor snupper jeg altid Doughnut først, for hun er den sværeste og den
der lugter lunten først. Mowgli og Lante gider ikke, men er relative
nemme at få ind i kassen alligevel

Fra : Denise

Dato : 12-07-08 10:17

Allan G wrote:
> [...]
> Festigval
> Så vi har haft lidt kvalitetstid sammen. Hæhe, mig og miverne.

Jeg ville bare ikke give dem mad et stykke tid inden bilturen. Den bliver
åbenbart lidt køresyg. Men ja, hvor tit skal de ud og køre ?
Hvad sagde de forresten til pensionen mon, har du nogen ide om det,
hvorlænge var de væk og opfører de sig specielt.
Har aldrig selv prøvet det, og tør heller ikke hehe

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 15:55

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorlænge var de væk og opfører de sig specielt.
> Har aldrig selv prøvet det, og tør heller ikke hehe

Pensionen har de begge prøvet før.
Den har jeg brugt i ca 15 år.

Jeg har prøvet privat pasning, og jeg har det bedst, i maven, når jeg ved de
er spærret inde et godt sted.

Det sjove er at det er Rocke der ælsker nye udfordringer, der bliver
køresyg.
Kosmos lægger sig til at sove i kassen. Og ham skal jeg altid fange under
sengen når han skal i transportkasse.

Så Rocke kan tåle et ophold på pension, Han kan faktikst lide det Kosmos
hader det.
Kosmos vil ikke have nogen som helst ændring i sit liv.
Sådan er han.

Men er det ikke dejligt som der er forskel på deres personligheder

Hmm de sidder i pasager stolen med ansigtet mod mig.
Det er en gulpladebil jeg kører i.

Det passer lige med at en kasse på sædet og med nedfældet handskerum, der
er der støtte til en kasse merer.
Så er de under airbaggen i passagersiden. det er vist en god ting.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 12-07-08 18:29

Allan G wrote:

> [...]
> er der støtte til en kasse merer.
> Så er de under airbaggen i passagersiden. det er vist en god ting.

Takker for svar.
Når vi transporterer sættes kassen nogle gange på langs og andre gange så de
har ansigtet mod os. Måske kan du prøve at sætte den på langs, men det kan
jeg ikke greje om du kan i bilen..
Ja det er dejligt der er forskel på katte, alle vores har også vidt
forskellige personlighed

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 12:23

> Allan G wrote:
Hej Denise
Det er her jeg har valgt at sende dem i fængsel
www.kameludl.dk

Men tag og ring til Hanne og kig forbi, det er en fin ide til en køretur på
din MC

Det var den første pension jeg ringede til, og kiggede på.

Så når du har kigget så fortæl mig om mit valg var rigtigt

Hun gør det at hun lige kigger nye katte an, og hvis de kan klare det, så
ryger de ud i stor fællesgård.
Når en kat ankommer til fællesgård så holder den lav profil, for den ser en
masse katte.
Det den ikke ved at alle de andre katte har det på samme måde Det virker
fint.

Hehe men ring til hanne og tag forbi, det er et besøg værd.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 14-07-08 17:50

Allan G wrote:
> [...]
> virker fint.
>
> Hehe men ring til hanne og tag forbi, det er et besøg værd.

Nååå den, ja den har eksisteret i mange år og er vist ret populær. Men jeg
tør ikke alligevel, og lige pt er det ikke aktuelt.
Ja, det er sikkert en god tur på motorcykel hehe.

--
Hilsen Denise