Mis med gigt
Fra : Zita Palmquist

Dato : 11-07-08 13:49

Hej.

Vi har en hunkat på 14 år.
Hun har desværre fået lidt gigt i hofter og bagben.
En enkelt gang har hun haft svært ved at gå og så ud som om, hun havde
smerter.

Hos vores dyrlæge fik hun smertestillende dråber.
Hun er nu frisk igen og spiser og spinner, som hun plejer.

Er der ellers noget vi kan gøre for at hjælpe hende?

Med venlig hilsen
Zita Palmquist
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tinka Vera

Dato : 11-07-08 15:11

> [...]
> Hun er nu frisk igen og spiser og spinner, som hun plejer.
>
> Er der ellers noget vi kan gøre for at hjælpe hende?

Jeg har - 7, 9, 13 - endnu ikke selv haft katte med gigt, men jeg har
læst, at man kan afhjælpe gigtsmerter hos dyr med guldakupunktur (hedder
det vist). Så vidt jeg ved, er der en del dyrlæger, der bruger det.

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 15:52

"Tinka Vera" skrev i en meddelelse

> [...]
> læst, at man kan afhjælpe gigtsmerter hos dyr med guldakupunktur (hedder
> det vist). Så vidt jeg ved, er der en del dyrlæger, der bruger det.

Og Hmm om det virker ved jeg ikke.
Og den Dyrelæge jeg har valgt udførrer det også.

Jeg mener nu selv at det er noget helse flip, men man ved aldrig.

Jeg er godt tilfreds med alt jeg har spurt om dernede hos den dyre læge.
og de behandlinger kattene har fået.
Så måske, der er noget om at det virker.

Jeg er glad for min lokale dyrlægepraksis

Og jeg var ikke bleg for at prøve det. på en af kattene.

Mvh Allan

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-07-08 18:00

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så måske, der er noget om at det virker.
>
> Jeg er glad for min lokale dyrlægepraksis
>
> Og jeg var ikke bleg for at prøve det. på en af kattene.

Jeg har læst på flere hundesider, at det har haft effekt på hunde med HD,
men jeg har ikke personlige erfaringer med det, og ved heller ikke, om det
virker på katte.

mvh Anelise

Fra : Anette

Dato : 11-07-08 11:45

On 11 Jul., 14:48, Zita Palmquist <zitapalmquistKA...@BAKKEmail.dk>
wrote:
> [...]
> Hun er nu frisk igen og spiser og spinner, som hun plejer.
>
> Er der ellers noget vi kan gøre for at hjælpe hende?

Hej,

vi har nogle gange passet en 20+ årig hunkat med gigt. Hun fik drysset
en smule glucosamin over sin (våde) mad. Jeg ved dog ikke, om det kan
købes som granulat her i landet.

mvh

Anette

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-08 19:36

"Anette" <AltidSommer@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> drysset en smule glucosamin over sin (våde) mad. Jeg ved dog
> ikke, om det kan købes som granulat her i landet.

Jo det kan man sagtens. Man kan få det mange steder. Her er lige et
link hvor de sælger glucosamin til hunde. Der står nederst at man
også sagtens kan bruge det til katte, heste og mennesker.

http://dogcity.dk/pleje-46/fodertilskud-87/biopet-glucosamin-250g-1936.html

Der er iøvrigt flere i hundegruppen der bruger Arthroflex (tror jeg
nok det hedder) til deres hunde. Det er noget af det samme d.v.s.
det kan mildne gigt hos ældre hunde og katte, men det ved Anelise og
Marie mere om end jeg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-07-08 20:16

> [...]
> det hedder) til deres hunde. Det er noget af det samme d.v.s. det kan
> mildne gigt hos ældre hunde og katte, men det ved Anelise og Marie mere om

Hej

ja, det er rigtigt, jeg har i mange år brugt Arthrocare, der nu har skiftet
navn til Combicare til mine hunde, forebyggende mod gigt. Jeg køber det over
nettet hos www.anivet.dk
Arthroflex, som er et lignende præparat, hedder nu Flexvital og kan købes i
netshoppen hos www.netdyredoktor.dk

mvh Anelise

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 12-07-08 00:11

Hej Zita

Jeg har en kat med samme problem....jeg fik fra dyrlægen noget tørfoder fra
Hills- direkte til "gigt-katte " Underligt han ikke foreslog dette. Det har
iøvrigt hjulpet på min kat, hun er blevet mærkbar mere mobil,,,dejligt for
hende.

Hilsen Majbritt

Fra : Zita Palmquist

Dato : 12-07-08 15:36

> [...]
> Hills- direkte til
> iøvrigt hjulpet på min kat, hun er blevet mærkbar mere mobil,,,dejligt for

Hej Majbritt.
Tak for dit svar.
Det vil jeg da spørge dyrlægen om.
Venlig hilsen
Zita.

Fra : Denise

Dato : 12-07-08 18:32

Majbritt Hågensen wrote:
> [...]
> tørfoder fra Hills- direkte til "gigt-katte " Underligt han ikke
> foreslog dette. Det har iøvrigt hjulpet på min kat, hun er blevet

Ja, det er også rigtigt, Hills J/D er værd at prøve.
Det fandtes sikkert ikke dengang vi gik på Synoquin kapsler, som jeg dog
stadig vil anbefale som supplement. Men virker maden er det jo ulige
nemmere, hvis missen kan lide det.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 12-07-08 10:32

Zita Palmquist wrote:
> [...]
> Hun er nu frisk igen og spiser og spinner, som hun plejer.
>
> Er der ellers noget vi kan gøre for at hjælpe hende?

Ja for søren det er der. Køb nogle Synoquin kapsler på www.vetmedic.com
da der kun findes til hunde her og det er ikke til at dosere, da det er
kapsler som skal spises hele. Man giver 1 hver dag ( holder den lidt under
det varme vand så glider de hurtig ned hos missen)
Vores gamle Molly havde gigt og haltede, tror det var i år 2000. Vi startede
med produktet efter råd fra Husum dyreklinik, da de havde meget gode
erfaringer med hunde. Pludselig stoppede importen af kapslerne til katte og
jeg købte dem så på nettet. Hurtig ekspedition og et glas holder 3 måneder.
Molly fik det fint og havde faktisk ikke gigt problemer overhovedet indtil
sin død i 2007 som 18-årig, så det kan virkelig varmt anbefales.
Og det indeholder også Glucosamin.
Du kan læse en masse om det på Google, hvis du søger under Synoquin Cat -
her er et tilfældigt link
http://www.nutrecare.co.uk/prod5.asp?prod_id=1451&id=154&grpid=1451&msg=&offset=#prod_anchor
og at jeg køber det hos vetmedic er en tilfældighed, men det kommer i
postkassen i løbet af 3-4 dage, så fin service.
Prøv det

--
Hilsen Denise