Sårfidus.
Fra : Pwh

Dato : 11-07-08 11:45

Angel havde reddet sig et sår i nakken opdagede jeg for nogle dage siden.
Det er ca på størrelse med en 2 krone, og pelsen var vokset ned i midten
i en hård kage som jeg ikke ville kunne fjerne uden unødig vold.
Der var noget betændelse i siden af såret, så jeg ville helst have fjernet
den kage af blod/betændelse/pels som sad i midten for at kunne rense ordentligt.
Fik så den geniale ide i aftes at lade kagen bløde op natten over med en
god klat pattesalve, det virkede perfekt. Kagen kunne let trækkes af
her til morgen så jeg kunne få renset grundigt og det kan gro sammen fra
bunden af, den omkringliggende pels har jeg self klippet væk nu.

/Jens (som burde værer dyrelæge)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-07-08 13:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her til morgen så jeg kunne få renset grundigt og det kan gro sammen fra
> bunden af, den omkringliggende pels har jeg self klippet væk nu.

Det lyder som den helt rigtige behandling. Hvis der fortsat er betændelse i
såret, er klorhexidin til sårrens ret effektivt.

Hvordan går det med hendes skulder efter operationen ?

mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 11-07-08 14:08

A. S. Nielsen, skrev:

> Det lyder som den helt rigtige behandling. Hvis der fortsat er
> betændelse i såret, er klorhexidin til sårrens ret effektivt.

Klorhexidin og pattesalve er fast inventar i husapoteket
Jeg synes bare lige jeg ville give fidusen med at få opløst
sårkagen videre, ingen grund til at bruge vold hvis man kan
med lidt snilde

> Hvordan går det med hendes skulder efter operationen ?

Det går rigtigt godt, Angel er fulstændigt haltfri nu.
Faktisk blev hun slet ikke opereret, de lukkede hende op
og kunne ikke finde nogen ledmus, men kun meget irrerteret væv.

Jeg testede hende igennem igår på en lang tur til Volden hvor
hun også fik lov til at svømme og lege lidt med pind.
Det klarede hun til UG
Hun skal have 2 indsprøjtninger mere med Cartrophen som
åbenbart er et genialt middel til behandling af den slags.
Så jeg er alt i alt meget fortrøstningsfuld, må nok bare tage
lidt mere hensyn til den svaghed hun åbenbart har i fremtiden
og drosle ned for alt for meget boldhoppe/løberi.

/Jens

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-07-08 15:07

> [...]
> lidt mere hensyn til den svaghed hun åbenbart har i fremtiden
> og drosle ned for alt for meget boldhoppe/løberi.

Det glæder mig at høre. Tillykke med det.

mvh Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-07-08 15:56

> [...]
> her til morgen så jeg kunne få renset grundigt og det kan gro sammen fra
> bunden af, den omkringliggende pels har jeg self klippet væk nu.

jeg har gjort det de gange der har været behov for den slags, at jeg har
gennemvædet en tot vat med kamillethe, fingervarmt og siddet med hunden og
holdt det på, til jeg kunne komme i dybden og rense med klorhexidin.
kamillen har også gode egenskaber mht. sår og skrammer.

Det lyder godt med hendes skulder!.
-nogen gange har man lov at være heldig!.

Mvh. Marie