Wake On Lan
Fra : Nederbasse

Dato : 11-07-08 08:06

Hejsa

Skal man bruge en kommando eller et program hvis man vil bruge WOL?
Jeg har googlet lidt men syntes ikke jeg kan finde det jeg leder after
Neder

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-07-08 08:18

On Fri, 11 Jul 2008 09:05:48 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>Skal man bruge en kommando eller et program hvis man vil bruge WOL?
>Jeg har googlet lidt men syntes ikke jeg kan finde det jeg leder after

Korrekt. Du skal bruge et program der kan broadcaste en Magic Packet
på netværket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN

Selv bruger jeg værktøjet PowerOff der kan hentes her:

http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/PowerOff.shtml

Bemærk: at WOL skal aktiveres på netkortet / i BIOS. Og så skal du
anvende netkortet fysiske MAC-adresse (Det er ikke nødvendigsvis den
samme MAC-adresse som windows anvender).

<mlr>

Fra : Ole C

Dato : 11-07-08 08:21

Nederbasse skrev blandt andet:

> Skal man bruge en kommando eller et program hvis man vil bruge WOL?
> Jeg har googlet lidt men syntes ikke jeg kan finde det jeg leder after

Det er en funktion der sættes til i BIOS.

--
vh
Ole C

Fra : brian

Dato : 11-07-08 09:34

> [...]

>Skal man bruge en kommando eller et program hvis man vil bruge WOL?
>Jeg har googlet lidt men syntes ikke jeg kan finde det jeg leder after

Prøv at kigge her http://www.depicus.com/
og så huske det de andre allerede har skrevet.

Vær OBS på at ikke alle routere og switche vil acceptere at
broardcaste wol pakker.
Min nuværende linksys ser ikke umiddelbart ud til at ville og min
tidligere netgear ville heller ikke.

Brian

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-07-08 19:03

brian <no@no.dk> wrote in

<snip>

> Vær OBS på at ikke alle routere og switche vil acceptere at
> broardcaste wol pakker.
> Min nuværende linksys ser ikke umiddelbart ud til at ville og min
> tidligere netgear ville heller ikke.

Skulle det knibe kan man vel altid sætte en hub på det rigtige sted.

Men nogle routers har indbygget en WOL. Det har f.eks de 4Net routers
som Aldi solgte for ikke så længe siden.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-07-08 21:56

On 2008-07-11, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Skulle det knibe kan man vel altid sætte en hub på det rigtige sted.

En hub kan ikke erstatte en router, der ikke vil lukke directed
broadcasts igennem.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-07-08 23:21

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote in

<snip>

> En hub kan ikke erstatte en router, der ikke vil lukke directed
> broadcasts igennem.

Hvem har osse sagt den skulle det?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-07-08 10:11

On 2008-07-11, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Hvem har osse sagt den skulle det?

Jeg ved godt at kontekst kan være enormt svært nogle gange, men der stod
bl.a. "router" i det du svarede på.
Det er endda ret genialt at du også formåede at klippe det væk i dit
svar samtidig med at du spurgte til det, du har nogle evner ud over det
sædvanlige.

--
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 18:49

On 11 Jul 2008 18:02:38 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Men nogle routers har indbygget en WOL. Det har f.eks de 4Net routers
>som Aldi solgte for ikke så længe siden.

Og af lige præcis den årsag sidder en gammel hub mellem router og
switch.

Skidt med hastig hed mod wan siden den kan jo sagtens følge med

Fra : Nederbasse

Dato : 15-07-08 09:35

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Skal man bruge en kommando eller et program hvis man vil bruge WOL?
> Jeg har googlet lidt men syntes ikke jeg kan finde det jeg leder after
> Neder

Nu har jeg prøvet PowerOff men jeg kunne godt tænke mig noget der var mere
simpelt eller kunne gemme indstillingerne.
Jeg troede der var en DOS kommando der kunne skrives i en batch fil eller et
script

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-07-08 13:27

"Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote in

<snip>

> Jeg troede der var en DOS kommando der kunne skrives i en batch
> fil eller et script

Det er der osse: shutdown.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Nederbasse

Dato : 15-07-08 14:58

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote in
>
> <snip>

> Det er der osse: shutdown.
>

> --
> 2GB RAM should be enough for anyone.

Jeg tvivler på at skriver jeg shutdown på min pc tænder jeg en anden
men igen, -man kan aldrig vide

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-07-08 18:48

"Nederbasse" <gukliguk@derover.com> wrote in news:g5iadr$1o4s$1
@newsbin.cybercity.dk:

<snip>

> Jeg tvivler på at skriver jeg shutdown på min pc tænder jeg en anden
> men igen, -man kan aldrig vide

Med det du laver er alt muligt.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-07-08 18:44

On Tue, 15 Jul 2008 10:35:11 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

> [...]
>simpelt eller kunne gemme indstillingerne.
>Jeg troede der var en DOS kommando der kunne skrives i en batch fil eller et

Du kan bruge PowerOff som kommandolinie program i en .BAT fil - Kig
under Command-line options her:

http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Din .BAT fil skal ligne noget i retning af:

@echo off
<sti til PowerOff> wol -mac <den relevante MAC-adresse>

God fornøjelse...

<mlr>