Parsing af søgeord
Fra : Frowning Freezer

Dato : 11-07-08 09:29

Ebay's søge-felt er ret cool idet man kan tilpasse en query til at give lige
præcis det resultat man ønsker. F.eks. kan man skrive:

(vw, volkswagen) (bug, beetle) (floor mat*, floormat*) -(jetta, passat,
rabbit, carpet) -160260094403 -"stock photo"

Dette betyder:

1. contains "vw" OR "volkswagen", AND
2. contains "bug" OR "beetle", AND
3. contains words beginning with "floor mat" OR "floormat", AND
4. does NOT contain any of the words "jetta" OR "passat" OR "rabbit" OR
"carpet", AND
5. excludes item ID 160260094403, AND
6. does NOT contain the phrase "stock photo".

Men hvordan ville man parse denne søgestring i PHP, således at man får de
forskellige dele og kan generere en tilsvarende SQL sætning til database
query'en?

Allan

Fra : Martin

Dato : 11-07-08 13:03

Frowning Freezer wrote:
> [...]
> forskellige dele og kan generere en tilsvarende SQL sætning til database

preg_match, der skal bare læres lidt regular expressions, så er den
faktisk rimelig overkommelig...

MEN er det "pengene/tiden" vær at lave det, altså tror du virkelig folk
vil bruge det?

Personligt så er det meget sjældent jeg bruger nogle af minus
funktionerne i google, engang imellem bliver det til " " funktionen, men
det er stortset også alt...

Fra : Frowning Freezer

Dato : 11-07-08 13:09

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> preg_match, der skal bare læres lidt regular expressions, så er den
> faktisk rimelig overkommelig...

Ja det er muligt det bare er den vej man skal gå... regular expressions er
jo dejlige, så måske man bare skal sætte sig ned og komme i sving...

> MEN er det "pengene/tiden" vær at lave det, altså tror du virkelig folk
> vil bruge det?

Jeg vil helt sikkert! Godt klar over de fleste nok er for dovne til at sætte
sig ind i det, men webbet bruges jo også af os som er lidt mere avancerede
og gerne vil gøre ting optimalt... Og det er virkelig en powerful
mekanisme...

> Personligt så er det meget sjældent jeg bruger nogle af minus funktionerne
> i google, engang imellem bliver det til " " funktionen, men det er
> stortset også alt...

Jeg bruger konstant minus på ebay, men det er rigtigt - på Google bruger jeg
det næsten aldrig - men måske jeg burde gøre det...

Allan