Løbegård i lille have?
Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 10-07-08 13:04

Jeg har en lejlighed med en lille have i en ejerforening. Kunne godt
tænke mig at få den indhegnet,ihverfald noget af den,men ejerforeningen
siger at man kun må ha' noget der er max. 1.80 højt og der er squtte
meget plads for sønnike eller mand at bevæge sig ind på når de skal ind
til misserne. Så skal de jo på det nærmeste være sammenklappede eller
kraftigt duknakkede Det ser også sådan lidt mast ud for mig,men jeg
vil helst ha' top på,da det er nogle små udbryderkonger jeg har her
Vil kattene ikke synes at det er lidt mini,når de indtil nu har været
vant til at være over det hele. Grunden til at jeg gerne vil ha' dem i
løbegård, er at der pludselig er kommet voldsomt mange katte i
kvarteret, og jeg er træt af at bekymre mig om katteslagsmål og andre
ting
Nogle gode foreslag,ideer eller tips ønskes,tak

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 13:54

Gertrud Hovgaard wrote:
> [...]
> bekymre mig om katteslagsmål og andre ting
> Nogle gode foreslag,ideer eller tips ønskes,tak

Hej Gertrud

Prøv at gå ind på min profil på gruppens hjemmeside, der kan du se billeder
af den løbegård jeg har lavet til Buster.

Jeg har selv en meget lille have, 45 m2 ialt, og løbegården fylder en
tredjedel, den er 1.6m høj.

Hedder Louise Krarup på hjemmesiden

Louise

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 10-07-08 14:31

> [...]

> af den løbegård jeg har lavet til Buster.
>
> Jeg har selv en meget lille have, 45 m2 ialt, og løbegården fylder en

Hej Louise.

Ja,det ser rigtigt godt ud,det der er lavet hos dig...har du selv lavet
det???
Hvad sagde Buster til,pludselig at blive begrænset,hvis man kan sige
sådan.
Koster det mange *potepenge* , sådan en løbegård?

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 14:50

Gertrud Hovgaard wrote:

> [...]
> sådan.
> Koster det mange *potepenge* , sådan en løbegård?

Hejsa

Buster synes det var dejligt med løbegarden, for han havde været fuldstændig
indekat i 2½ måned inden, efter at have været fritløbende.
Jeg ved faktisk ikke hvad den kostede, da jeg havde nogle til at betale for
mig, men det har ikke været volsomt. Udgifterne er lægterne, hønsenettet og
beslagene. Jeg vil dog foreslå en anden type hegn, da Buster rent faktisk
har kunnet lave hul i dette hegn Jeg har dog bare lappet det, så han med
sikekrhed igen kan blive på den rigtige side af hegnet.......,
I arbejdstimer er der nok brugt ca 25 timer i alt.
Designet er hjemmegjort, udfra min have.

Louise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 10-07-08 15:03

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billeder af den løbegård jeg har lavet til Buster.
>
> Jeg har selv en meget lille have, 45 m2 ialt, og løbegården fylder en

hej Gertrud

jeg har også fået lavet en lille kattegård i min gårdhave, den blev lavet af
en lokal handymand for ca. 2.000 kr. incl. materialer. Der er brugt
volierenet på trærammer, der så siden er samlet. Den enkelte ramme sidder
blot fast med 2 skruer i tagudhænget. Der er ikke boret huller i muren.
Når det engang skal fjernes, skal hullerne i udhænget blot spartles og
males, så kan man ikke se, der har været en kattegård.

Du kan se billeder af kattegården i mit album i kattegruppen (Anelise Schou
Nielsen).

Alle fire katte tilbringer mange timer dagligt derude, en af dem overnatter
der ofte.

mvh Anelise

Fra : Kate

Dato : 10-07-08 19:17

Gertrud Hovgaard <gizmoKATTE@BAKKEpc.dk> wrote in

> [...]
> er træt af at bekymre mig om katteslagsmål og andre ting
> Nogle gode foreslag,ideer eller tips ønskes,tak

Nu ved jeg selvfølgelig ikke *hvor* lille din have er, men min er ikke
særligt stor, dog stor nok til en terasse med plads til bord og 4 stole
og en græsplæne det tager ca 10 min at slå
Jeg har ikke top på min løbegård, eller indhegning, men "bare" fået sat
el på toppen. Godt nok har 2 af mine 3 katte været ovre, men nu ved de
at det gør nas og de gør de ikke mere, alligevel nyder de at have
muligheden for at gå ind og ud,næsten som det passer dem. Næsten fordi
jeg ikke har kattelem, så de må vente på mig hvis døren er lukket.
Her fungerer det til alles tilfredshed

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 10-07-08 21:31

> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Den er nok på størrelse med din,men jeg kender mine udbryderkonger,de
lader sig ikke stoppe af elhegn,no way
Men jeg må undersøge om der findes nogen handyman der kan sætte det op.
Hvis der er nogen der kender nogen, der kender......som kan lave sådan
noget kvikt her i Nordsjælland,må I gerne gi' et pip fra jer

Fra : Kate

Dato : 10-07-08 21:44

> [...]
> det op. Hvis der er nogen der kender nogen, der kender......som
> kan lave sådan noget kvikt her i Nordsjælland,må I gerne gi' et

Ja, jeg ved godt der er forskel på katte, men jeg havde hørt godt om
elhegn. Hvis du vil kan du gå ind på min hjemmeside, http://oliwer.dk
og kigge under haven, der er billeder af hvordan det er lavet.

Ang. handymen, desværre kender jeg ikke rigtigt nogle, derfor valgte
jeg at betale mig fra det og selvom det var dyrt, så har jeg ikke
fortrudt et sekund.

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 10-07-08 22:08

> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Jeg takker alle for gode tips og billeder,nu vil jeg prøve at kaste mig
ud i en dy tænketank og finde ud af mål og type. Tak,tak