Hundesvømning for første gang
Fra : Mona og Kim

Dato : 10-07-08 19:17

Som led i Bullers genoptræning efter korsbåndoperationen, var vi igår ude og
svømme.
Det foregik på Karmdal arabians & wellnes. http://www.karmdal.dk/ Det virker
som et rigtigt dejligt sted.

Buller fik redningsvest på da det var første gang. Han røg godt nok også
under første gang han skulle i så han spruttede og hakkede noget på første
omgang. Anden gang han skulle i var han mere rolig og uden at ryge under.
Han fik 4 længder mere og et gik over alt forventning. Han kunne faktisk
svømme uden bare at plaske forvildet afsted. Da han kom op var han bare
færdig. Helt færdig. Han trak vejret som om han havde spurtet 5 km.
Der var ros fra indehaveren som syntes han svømmede rigtigt godt. Bassinet
er 2 meter bredt og 25 meter langt. Så det blev til omkring 150 meter ialt.

Han var godt nok træt da vi kom hjem. En times tid efter gik han mere eller
mindre i seng og sov til solen stod op i morges. Han har været lidt stiv i
hans ben igår og her til morgen med det har aftaget sig. Så succes.
Nu skal vi bare have noget muskelmasse på det dårlige ben igen så er det mit
indtryk at vi igen kan slippe ham løs med de andre rødder.

Så med denne oplevelse havde vi intet problem med bestille tid igen til
Mandag.

Jeg har smidt lidt billeder af timen op her:
http://picasaweb.google.com/voresbillede159/Buller

Mvh.

Kim og Buller

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-07-08 19:34

"Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der var ros fra indehaveren som syntes han svømmede rigtigt godt. Bassinet
> er 2 meter bredt og 25 meter langt. Så det blev til omkring 150 meter

fedt med billeder til!
jeg er glad for, at i gør så meget for at få ham i form igen, det er ikke
alle der ville vælge den løsning..
Han skal nok blive fit for ballade igen.
Han ser trods alt ud til at have rimelig styr på det, ser ikke videre berørt
ud i ansigtsudtrykket..
Jeg gad godt prøve at få mine i sådan et bassin, er sikker på at min han
ville elske det, mens min tæve ville dø af skræk.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Mona og Kim

Dato : 10-07-08 20:05

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:48765609$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> "Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse

> fedt med billeder til!

Ja ikke.

> jeg er glad for, at i gør så meget for at få ham i form igen, det er ikke
> alle der ville vælge den løsning..
> Han skal nok blive fit for ballade igen.

Har man A er det nødvendigt at sige B. Og kan det hjælpe ham over det lidt
hurtigere er de 40 kr som en 1/2 time koster ikke noget at snakke om.
Desuden giver det lidt mere ro her hjemme når han kommer af med engang super
koncentreret energi.

> Han ser trods alt ud til at have rimelig styr på det, ser ikke videre
> berørt ud i ansigtsudtrykket..

Det tror jeg nu alligevel nok han var. Men nok lidt i positiv retning. Men
det var jo første gang og jeg er overbevist om at han bliver typen som selv
springer i.

> Jeg gad godt prøve at få mine i sådan et bassin, er sikker på at min han
> ville elske det, mens min tæve ville dø af skræk.. (-;

Jeg må tilstå at jeg ikke var sikker på hvilken retning Buller ville trække
i da vi kom ud i hallen. Men som jeg var inde på tror jeg at det bliver
elsker det retningen. Men det vil næste gang jo nok vise.

Mvh.

Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-07-08 19:40

"Mona og Kim" <no@mail.dot> skrev i en meddelelse

> Så med denne oplevelse havde vi intet problem med bestille tid
> igen til Mandag.

Det har da uden tvivl været en rigtig god oplevelse for Buller,
ellers havde han nok ikke svømmet så langt. 150 meter er lige godt
en pæn strækning.

> http://picasaweb.google.com/voresbillede159/Buller

Mange tak for synet. Dejlige billeder. Jeg er især faldet for det
billede hvor han "siger" - "Det var ikke mig", det er bare skønt.

Jeg er også sikker på at pengene til både operation og træning er
givet godt ud. Godt at han har et par gode "forældre".
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mona og Kim

Dato : 10-07-08 19:59

> [...]
>
> Det har da uden tvivl været en rigtig god oplevelse for Buller, ellers
> havde han nok ikke svømmet så langt. 150 meter er lige godt en pæn

Det er vi også sikre på. Da han kom op var det ikke noget med at prøve at
komme væk fra hallen eller fra bassinet. Det tolker vi som at det ikke var
så skræmmende en oplevelse for ham.

> Mange tak for synet. Dejlige billeder. Jeg er især faldet for det billede
> hvor han "siger" - "Det var ikke mig", det er bare skønt.

Der havde han lige været igang med sin pilekurv. Det ses tydeligt på det
lille stykke pil som han prøver at skjule i mundvigen Og det var jo
forbudt.

> Jeg er også sikker på at pengene til både operation og træning er givet
> godt ud. Godt at han har et par gode "forældre".

Ja. Vi har det sådan at kan det hjælpe hunden og vi har pengene så er der
frit spil. Alt har selvfølgeligt en grænse.
Han er igen begyndt at jorde sine pivedyr og vil meget gerne "springe" på
dem. Så det er gået gevaldigt fremad de seneste 8-10 dage.

Mvh
Kim

Fra : Lone & Peter i Hauru~

Dato : 10-07-08 22:08

Sikke dejlige billeder.
Vi går også til svømning med vores to hunde (puddel og lhaso apso). Vi blev
anbefalet det efter at vores lhaso apso fik opereret sit ene knæ og hun er
virkelig blevet godt genoptrænet. Hun har svømmet regelmæssigt siden
september én gang om ugen og selvom det nu "kun" er for at vedligeholde
muskulaturen og selvfølgelig også fordi hundene (og vi) nyder det og tager
det som en lille udflugt, så fortsætter vi med vores ugentlige ture i
hunde-svømmehallen. Håber I bliver ligeså glade for denne positive
motionsform som vi er blevet.

V.H. Lone.

Fra : Winther

Dato : 12-07-08 18:02

Mona og Kim wrote:
> Som led i Bullers genoptræning efter korsbåndoperationen, var
> vi igår ude og svømme.
> Det foregik på Karmdal arabians & wellnes.
> http://www.karmdal.dk/ Det virker som et rigtigt dejligt sted.

Tror nok jeg så jer den mandag, det var nemlig også første gang for min
hund. Synes det er super godt, da hundene svømmer ligeud, og billigt er det
da også i forhold til andre steder. Ja min hund fandt også ud af at hun
kunne svømme.
Der ligger et videoklip fra tirsdagen efter på min profil på hundegalleriet,
der var vi 3 hunde afsted.

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Mona og Kim

Dato : 13-07-08 14:23

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
>
> Vh. Winther
>
> Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne

Ja det er sjovt at se at de kan svømme.
Vi var der ude onsdag og skal igen imorgen mandag. Så det har ikke været os
du har set.

Mvh.

Kim

Fra : Winther

Dato : 13-07-08 16:16

Mona og Kim wrote:
> [...]
>
> Ja det er sjovt at se at de kan svømme.
> Vi var der ude onsdag og skal igen imorgen mandag. Så det har

Nej, det har det ikke været, det var en mandag jeg var der, men hunden
lignede