Scandinavisk Campingpas
Fra : Mogens

Dato : 09-07-08 19:05

Hejsa

Er der stadig noget der hedder et internationalt campingpas og/eller kan man
nøjes med det almindelige skandinaviske pas?

Skal have et par overnatninger i tyskland og italien...

Mvh
Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-08 19:20

>Skal have et par overnatninger i tyskland og italien...

Synes at have erfaret/oplevet at de i udlandet er lodret ligeglad med
campingpas, hvorimod de i DK vil have det for enhver pris.

Har indtil videre levet uden campingpas, men en tur til Bornholm
ødelagde det.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-07-08 20:19

"Mogens" <det_ville_du_gerne_vide@men.nej> writes:

> Er der stadig noget der hedder et internationalt campingpas og/eller kan man
> nøjes med det almindelige skandinaviske pas?
>
> Skal have et par overnatninger i tyskland og italien...

Vi har overnattet en enkelt gang i Tyskland og en enkelt gang i
Schweiz uden campingpas. I Schweiz ville de gerne se vores almindelige
pas, i Tyskland kom vi mens campingfatter var på vej i seng, så vi fik
at vide at vi bare kunne slå os ned hvor det passede os, så klarede vi
resten dagen efter. Begge gang var med telt.

Mvh Trine

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-07-08 22:45

"Mogens" <det_ville_du_gerne_vide@men.nej> skrev i meddelelsen
> [...]
> man nøjes med det almindelige skandinaviske pas?
>
> Skal have et par overnatninger i tyskland og italien...

Campingpasset er gældende i alle skandinaviske lande, samt de fleste
europæiske, med undtagelse af Estland, Letland, Litauen, Kaliningrad, Polen,
Tjekkiet, Slovakiet, Ungarn, Østrig, Bosnien, Serbien, Makedonien, Albanien,
Rumænien og Bulgarien.
Så det skulle ikke give problemer.

Kurt

Fra : Jan Boegh

Dato : 11-07-08 08:01

Mogens wrote:

> Er der stadig noget der hedder et internationalt campingpas og/eller
> kan man nøjes med det almindelige skandinaviske pas?
>
> Skal have et par overnatninger i tyskland og italien...

Har aldrig haft brug for det i Italien.

vh
Jan
--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Poul

Dato : 17-07-08 20:56

Lige hjemkommet fra Italien....de vil kun se et almindeligt pas!
vh

Poul

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-07-08 18:53

> [...]
> man nøjes med det almindelige skandinaviske pas?
>
> Skal have et par overnatninger i tyskland og italien...

Har aldrig nogensinde haft brug for et campingpas uden for Danmarks grænse
(den mod syd)

har i øvrigt heller aldrig rigtig forstået hvad det skal gøre godt for
udover at fylde en eller anden organisations lommer

Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-07-08 20:00

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> har i øvrigt heller aldrig rigtig forstået hvad det skal gøre godt for
> udover at fylde en eller anden organisations lommer

Tja, vi har været på mange pladser i udlandet, hvor vi med dcu passet fik
rabatter på mellem 10 og 20 %. Så var de penge jo hurtigt tjent hjem. Det er
nok lidt svært at få denne rabat uden campingpasset.
Venligst lad være med at starte en ny diskussion om man skal være medlem af
dcu eller ej. Det er mit valg og jeg er godt tilfreds med de fordele jeg
har. Ulemperne ser jeg bare bort fra, da jeg forsøger kun at finde de
positive ting i livet

Kurt

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-07-08 12:43

Kurt B. Andersen wrote:

> Tja, vi har været på mange pladser i udlandet, hvor vi med dcu passet
> fik rabatter på mellem 10 og 20 %. Så var de penge jo hurtigt tjent
> hjem. Det er nok lidt svært at få denne rabat uden campingpasset.

Næh, det er min oplevelse at man kan få de samme rabatter uden passet
(Spanien). I Italien har jeg aldrig hverken set eller hørt om interesse for
campingpas. Og så er der vel strengt taget ikke tale om at det er et DCUpas,
men ICCpasset?

vh
jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-07-08 06:35

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rabatter på mellem 10 og 20 %. Så var de penge jo hurtigt tjent hjem. Det
> er nok lidt svært at få denne rabat uden campingpasset.

Tjae, nu er det jo nemt at give rabat hvis man kender rabatten inden man
sætter prisen. Og når jeg kan undvære et campingpas, så er det jo fordi jeg
ikke camperer i Danmark. De pladser jeg bruger i Tyskland ligger ca 50%
under hvad jeg skal betale for at campere i DK, og når prisen er rimelig så
interesserer evt rabatter ikke mig

> [...]
> af dcu eller ej. Det er mit valg og jeg er godt tilfreds med de fordele
> jeg har. Ulemperne ser jeg bare bort fra, da jeg forsøger kun at finde de

Hvorfor blander du nu DCU medlemsskab ind i diskussionen. Jeg forholdt mig
til campingpas generelt, som jo også udstedes af andre end DCU. Er det da
DCU der stopper pengene i lommen????
Det tror jeg faktisk ikke, men da jeg jo aldrig har kunne få et svar på hvem
der får pengenen og hvad de bruges til skal jeg da ikke kunne sige det med
sikkerhed.

Peter