MS Windows
briani 27239
Vista genstarter selv efter opdatering
Fra : MooreHojer

Dato : 10-07-08 21:29

Hej NG

En ting der altid har irriteret mig ved XP var når man havde brugt windows
update, kunne den ikke forstå betydningen af "genstart senere" men blev ved
med at bede én om det igen og igen...

Da jeg stiftede bekendskab med Vista var det da også oplevelse at man kunne
vælge hvor lang tid der skulle gå før plageånden kom igen...
men men men... det er jo microsoft så hvis man ikke ser at den beder en
vælge interval så lukker den automatisk alle programmer og genstarter...
har nu oplevet det et par gange mens jeg har siddet med et fuldskærmsprogram
og derfor ikke set beskeden fra Vista, og pludselig lukker alle programmer
ned og data går tabt...

Kan man slå denne selvtægt fra i Vista?

--
MooreHojer

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-07-08 21:37

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> wrote in message
> [...]
> fuldskærmsprogram og derfor ikke set beskeden fra Vista, og pludselig
> lukker alle programmer ned og data går tabt...

Kontrol Panel (med classic view) > Windows update > Change settings

Ændre til f.eks "Download updates, but let me choose whether to install
them" eller hvad et nu hedder på dansk.

Bjarne K.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-07-08 22:38

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev

> Kontrol Panel (med classic view) > Windows update > Change settings
>
> Ændre til f.eks "Download updates, but let me choose whether to install
> them" eller hvad et nu hedder på dansk.

For en gangs skyld ordret oversat til dansk.
"Hent opdateringer, men lad mig vælge, om de skal installeres".

Har dog aldrig haft brug for det, da min Vista som standard (altså uden at
jeg har rørt ved indstillingerne på dét punkt) først installerer
opdateringerne, når jeg lukker computeren. (Sikkerheds-ikonet vises lige
over "Luk"-knappen og giver en bobletekst a la: "Installerer opdateringer og
lukker derefter computeren")