Hardisk med s-vhs eller scart stik til at ~
Fra : john

Dato : 10-07-08 20:42

Hej Ng,

Jeg leder efter en hardisk boks hvor jeg kan ligge .Avi film ned på og så
afspille dem direkte på tv'et uden brug af Pc.

Ved ikke hvad jeg skal lede efter på nettet, men har hørt at det findes...

Ville være super praktisk når nu man skal på ferie med ungerne og - eller
bare daglig brug

Mvh,
John

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-07-08 21:22

john wrote:

> Jeg leder efter en hardisk boks hvor jeg kan ligge .Avi film ned på og
> så afspille dem direkte på tv'et uden brug af Pc.

Du har brug for noget i stil med denne
<http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344915>

Du kan montere en intern IDE harddisk, bruge en ekstern USB disk, eller
du kan trække et netværkskabel til din filserver/NAS hvis du har sådan en.

Popcorn Hour er fremtidssikret i forhold til dine behov, idet det også
kan afspille HD video (Matroska format eksempelvis; fremtidens AVI).

En billigere [1] løsning kunne være den hardware afspiller som Aldi
solgte for et års tid siden, Bluetinum <et eller andet>. Du kan sikkert
finde en billig brugt fordi folk opgraderer til Popcorn Hour.

[1] Det skal dog siges at 1200 kr sindsygt billigt for Popcorn Hour.
Andre steder koster den 1500-1800 kr.

--
Jesper Lund

Fra : Mads

Dato : 10-07-08 21:59

On Thu, 10 Jul 2008 21:42:05 +0200, "john" <prozak@mail.dk> wrote:

> [...]
>afspille dem direkte på tv'et uden brug af Pc.
>
>Ved ikke hvad jeg skal lede efter på nettet, men har hørt at det findes...

Jeg har en Icy Box MP303S fra RaidSonic.
http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases_gal.php?pid=2_8
   http://shg.dk/p/2111892
   http://shg.dk/p/2111893

Den klarer DivX og Xvid filer, ISO filer af here DVD film, billeder og
MP3 filer. Desuden har den fjernbetjening, så den er meget nem at
bruge.

Du skal selv indstallere en harddisk i den, men har du en gammel disk
liggende, så er der jo sparet penge der.
Icy Box mediaafspillerne kan fåes både til SATA diske og til IDE
diske, men desværre passer den enkelte afspiller kun til en type
diske, så du skal bestemme dig inden du køber.
MP302 fås til både IDE og SATA diske
MP303 er kun til SATA

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-07-08 06:30

john skrev bl.a.:

> Jeg leder efter en hardisk boks hvor jeg kan ligge .Avi film ned på
> og så afspille dem direkte på tv'et uden brug af Pc.

Alternativet er en billig DVD afspiller med USB indgang. Jeg har lige købt
een i føtex bare for at få denne tilslutning. På den måde kan man afspille
de fleste formater direkte fra en ekstern USB harddisk.

Claus

Fra : john

Dato : 13-07-08 17:24

Tak for jeres info/bud, jeg må lige undersøge hvad der er bedst for mig.

Tak
John

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-07-08 13:04

"john" <prozak@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ville være super praktisk når nu man skal på ferie med ungerne og - eller

Jeg bruger en Freecom Media Player 3.5 (Nu på 3. år) med en 200 GB harddisk.

Den kan viser AVI og ikke mindst VOB filer.

Fungere som en DVD afspiller men med harddisk og ethernet streamning (som
med f.eks. en Synology).

Kan varmt anbefales.

Hilsen

Jacob