Datalæsning på afmeldt simkort
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-07-08 19:17

Er der nogen her der har en ide om hvordan man aflæser data på afmeldt
simkort - enten med Nokia Data Suite eller gnokii.

Eller bare et par søgeord, der kan google mig på vej?

--
Lars Kongshøj

Fra : Anders

Dato : 09-07-08 19:27

Hvad er det for en type data du skal have aflæst ?

Fra : simon

Dato : 09-07-08 19:36

Lars Kongshøj skrev:
> Er der nogen her der har en ide om hvordan man aflæser data på afmeldt
> simkort - enten med Nokia Data Suite eller gnokii.
>
> Eller bare et par søgeord, der kan google mig på vej?

Ved ikke lige om du kan læse et helt simkort med disse programmer,
når det sidder i telefonen.
Ellers er der andre løsninger, hvor man køber en simkortlæser.
Jeg købte en universal kortlæser i Aldi for 3-4 mdr. siden, der
også havde en simkort læser + et program, der kunne læse og skrive
på det.
Men prøv. f.eks. at kikke her:
http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=96302
Der medfølger software.

Du kan muligvis få fat i en sådan/lignende andre steder til en billigere
penge.

mvh
simon
--
lær Picasa Billedbehandling på
www.erling-simonsen.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-07-08 19:59

Tak til begge.

Det drejer sig primært om at få aflæst tlf-bogen.

SMS mv. går jeg ud fra ligger i telefonens hukommens, så det skulle vel
ikke være et problem?

Jeg har det fint med at købe en ekstra dims elektronik - men man skulle
tro at det var muligt med tlf + software?

/Lars

Fra : Anders

Dato : 09-07-08 20:38

Er det dine kontakter ?

Fra : Max

Dato : 09-07-08 20:51

Hej Lars

> Det drejer sig primært om at få aflæst tlf-bogen.

Kan du ikke flytte telefonbogen fra SIM kortet og over i
telefonens hukommelse ?

--
Mvh Max

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-07-08 22:48

> Kan du ikke flytte telefonbogen fra SIM kortet og over i
> telefonens hukommelse ?

Jo, måske. Nu har jeg i hvert fald fået Nokia PC Suite til at snakke med
tlf., men programmet vil vist ikke læse direkte fra sim.

Nå jeg må vist seng - tak til dig og de andre

/Lars

Fra : Anders

Dato : 10-07-08 04:36

Hvis simkortet er afmeldt, så er der vidst ikke så meget at gøre....

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-07-08 22:14

"Anders" <anders.forst@gmail.com> wrote:

>Hvis simkortet er afmeldt, så er der vidst ikke så meget at gøre....

Jeg bruger et afmeldt SIM kort til backup af telefonbog.

Kortet kan selvfølgelig ikke give adgang til mobilnettet, men alt omkring
telefonbog osv virker stadigvæk.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav