HTC Touch Diamond, erfaring ?
Fra : Kim

Dato : 08-07-08 09:02

I som har købt subj. Vil i dele ud af jeres erfaring ?
Er den så god som de lover ?

Mvh, Kim

Fra : Jebir

Dato : 09-07-08 16:27

>I som har købt subj. Vil i dele ud af jeres erfaring ?
> Er den så god som de lover ?

Uden at have haft mere end et par dage med den vil jeg sige at jeg er
temmelig imponeret - i samme åndedrag skal det siges, at jeg ikke før har
haft en lignende telefon så det kan have nogen indvirkning på det

Jeg har stadig ikke talt så meget i den - men er ret imponeret over de
øvrige funktioner (HUSK dog for alt i verden at tegne abbn på "surf-pakken"
hos 3 hvis du køber her igennem - taler af bitter erfaring! hehe).

Telefonen kører Win Mobile 6.1 og jeg har ikke - som det ellers var
beskrevet i nogle af de tidlige tests - oplevet at telefonen er "frosset"
eller noget.
Der er et par små ting i den som helt klart er lagt i som lir, men som er
meget sjove at lege med - blandt andet spillet "teeter" som er et gammeldags
kuglespil hvor du skal vippe telefonen for at få en kugle til at trille
igennem en bane, og telefonen ryster når kuglen rammer en væg o.lign - og
selv om det er ren lir, så er det gennemført. Desuden virker Touch-Flo 3D'en
også upåklageligt.
Den indbyggede gps fungerer også ganske udemærket (har dog lagt et egentligt
gps-program i frem for google maps som den er født med) - man skal dog
huske, at det ER en telefon, ikke en decideret gps, så der er en smule
misvisning, har dog ikke oplevet noget af betydning.

Eneste minus jeg pt kan sætte en finger på er batteriet. Godt nok er
telefonen brugt meget de sidste par dage, men jeg mener stadig det er
voldsomt at jeg har opladet den 2 gange siden lørdag eftermiddag (+ en gang
inden jeg tog den i brug, som der var beskrevet i papirerne).

Men som sagt - jeg er meget imponeret - helt sikkert en værdig afløser for
min efterhånden godt udtjente N73

- Jebir

Fra : Kim

Dato : 11-07-08 16:14

"Jebir" <mikkel@jebir.dk> skrev i meddelelsen

> Men som sagt - jeg er meget imponeret - helt sikkert en værdig afløser for
> min efterhånden godt udtjente N73

Tak til Jebir.

Mvh, Kim

Fra : Jebir

Dato : 11-07-08 19:26

> Tak til Jebir.
>
> Mvh, Kim

- Det var så lidt... kunne dog egentlig godt tænke mig at høre nogle andres
tanker, men sådan skal det åbenbart ikke være

- og forresten, htc'en kører stadig upåklageligt

Jebir

Fra : dk@dk.invalid

Dato : 12-07-08 14:03

On Fri, 11 Jul 2008 20:25:44 +0200, "Jebir" <mikkel@jebir.dk> wrote:

> - Det var så lidt... kunne dog egentlig godt tænke mig at høre nogle andres
>tanker, men sådan skal det åbenbart ikke være

Jeg kan da godt smide lidt erfaring ind..

Har haft min i en lille uges tid (med abbo hos 3). Min oplevelse af
den er gået fra "Sej", over "Hmmm - var det mon alligevel et fejlkøb?"
til det nuværende "Okay fon".

Det skal siges at jeg primært bruger min fon som PIM (kalender, mails
etc.) og som afspiller af musik og podcast.

"Vi" er ved at vænne os til hinanden (touch-interfacet er ikke altid
lige pålideligt) og jeg er så småt ved at have den "tilpasset" til
mig.

Tilpasset vil bl.a. sige at jeg har smidt lidt ekstra programmer ind
(f.eks. et alternativt kalender-program) og har tweaket lidt
performance-ting og ikke mindst ændret funktionerne for de to knapper
fra "Telefon" og "Planet 3" til Communication manager og kalender så
jeg har direkte adgang til at slå wifi og bluetooth til/fra efter
behov, da de suger batteri så det vil en ting.

Generelle indtryk:

Touch-interfacet skal man lige vænne sig til, og det fungerer ikke
altid lige responsivt. På det område kan den IKKE slå iphone. Specielt
ude i siderne kræver det en sikker hånd (eller nok mere præcist "en
sikker finger").

On-screen tastatur som erstatning for det fraværende fysiske fungerer
godt nok. Der er flere forskellige at vælge imellem lige fra et
"almindeligt" telefontastatur til flere varianter af almindelige
tastaturer.

Opera-browseren fungerer overraskende godt. Tvivler på at
internet-surf på en så lille skærm kan gøres meget bedre.

Det meget omtalte "vejr" er en grafisk lækkerbidsken som føjer til
wauw-effekten, men gælder det danske byer er der ligesom bare *så*
meget mere information i lige at gå på nettet og besøge DMI's byvejr

Jeg synes ikke Touch-FLO interfacet er så sløvt som flere har klaget
over.

Apropos sløvt, så er der også mange som har klaget over at fonen
bliver sløv med tiden og må genstartes. Jeg vil klart anbefale at folk
konfigurer windows mobile til at lukke programmer ned når man "krydser
ned". Ellers bliver de liggende i hukommelsen og kører videre.

Man kommer ikke uden om at der under overfladen ligger en windows
mobile med alt hvad det medfører. Det er dog ikke noget der generer
mig. Nærmest tværtimod. Der er masser af udvidelsesmuligheder og fonen
spiller bare sammen med min windows (Vista).

GPS'en virker som forventet. På en fon er den primært beregnet til
"hvor er jeg egentlig, og er der nogle pizza-barer i nærheden?".
Fremragende for turister til fods. Man kan selvfølgelig via google
maps få kørselsvejledning, men vil man ha' "turn-by-turn" navigation
må man investere i rigtig navigations-software til den (eller endnu
bedre, købe en ægte GPS-klods til bilen).

Batteri-levetiden er min eneste virkelig alvorlige anke. Det er bare
ikke godt nok. Da jeg ynder at bruge trådløs øresnegl kommer det
medfølgende batteri forholdsvis hurtigt til kort.
Jeg er ikke i tvivl om at batteriet holder meget længere hvis man bare
blot ringer og sms'er lidt en gang imellem i løbet af en dag - men det
er ligesom ikke derfor man køber en fon med bluetooth,
højhastighedsinternet og GPS. Det er en ommer!

Og endelig - man er næsten nødt til at sammenligne med iphone (hvilket
jeg har haft lejlighed til), selv om de efter min mening ikke
umiddelbart kan sammenliges.

iPhonen er urørlig på touch-funktionalitet (brugervenlighed) og til en
vis grad også på design.

Når valget for mit vedkommende er faldet på diamanten i stedet for
iphonen, skyldes det primært prisen og at iPhonen ikke kan bruges som
mobilt modem og ejheller understøtter A2DP (trådløst stereo).

Jeg har været langt omkring i min nye fon allerede, så uddybende
spørgsmål er velkomne.

Fra : Kim

Dato : 16-07-08 21:27

Takker for input.
Er noget i tvivl, om jeg skal hoppe på Diamanten,
eller vente på Samsung Omnia SGH-I900.

Mvh, Kim

Fra : jakob.huttel@gmail.c~

Dato : 15-07-08 09:23

Hej

On 12 Jul., 15:03, d...@dk.invalid wrote:

> [...]
> jeg har direkte adgang til at slå wifi og bluetooth til/fra efter
> behov, da de suger batteri så det vil en ting.

Jeg er på vej til at købe mig en diamond og kunne godt bruge lidt
input til hvilke ekstra-programmer I har installeret. Jeg har haft en
touch og en s730 og har i begge tilfælde leget med at installere
ekstra programmer.

Og d...@dk.invalid: Hvilket kalender-program har du valgt i stedet
for?

Hvilke andre programmer kan I anbefale?

/Jakob

Fra : Jebir

Dato : 15-07-08 17:26

> [...]
>input til hvilke ekstra-programmer I har installeret. Jeg har haft en
>touch og en s730 og har i begge tilfælde leget med at installere

- Sad lige og tænkte på at spørge om det samme, så kigger lige med her

Som sagt, så har jeg lagt et egentligt GPS-program ind frem for google maps,
og vil næsten vove den påstand at jeg ville være tryg ved at tage HTC'en med
på ferien som GPS - er faktisk temmelig imponeret over den efter at have
prøvet den nogle gange... (er dog stadig træt at batteriet - man kommer godt
nok ikke langt omkring på GPS'en uden en bil-lader hehe)

Men ja - jeg kigger lidt med og håber at få lidt input til "must-have"
software til Diamond'en... Om det så er til opsætning af telefon, at gøre
hverdagen lettere eller ren og skær lir er i og for sig underordnet

- Jebir

Fra : tr

Dato : 13-08-08 15:23

Hej...
Jeg kan se i har noget forstand på HTC Diamond, så håber i kan hjælpe mig.
Jeg kan ikke installere de programmer som jeg lægger ind, uden at pakke dem
ud, cab-filer, men jeg kan ikke komme længere end at få dem over på intern
lager i telefonen. Hvad gør jeg derfra, har prøvet at trykke på dem, men
uden resultat.
Mvh tr

Fra : dk@dk.invalid

Dato : 13-08-08 20:08

On Wed, 13 Aug 2008 16:22:48 +0200, "tr" <totris@aab-net.dk> wrote:

> [...]
>lager i telefonen. Hvad gør jeg derfra, har prøvet at trykke på dem, men

cab-filen skal over på fonen. Et klik på cab-filen skulle gerne starte
installationen.

Fra : tr

Dato : 14-08-08 20:07

den er jeg med på, men der sker ikke en disse og de skal jo ikke pakkes ud,
så et eller andet gør jeg sikkert forkert
te

Fra : tr

Dato : 14-08-08 20:20

Glemte at skrive, at det vel er ok at lægge dem over på intern lager?
tr

Fra : dk@dk.invalid

Dato : 15-08-08 07:11

On Thu, 14 Aug 2008 21:19:34 +0200, "tr" <totris@aab-net.dk> wrote:

>Glemte at skrive, at det vel er ok at lægge dem over på intern lager?

Jep

Fra : Root Kit

Dato : 16-07-08 05:26

On Tue, 15 Jul 2008 08:22:57 -0700 (PDT), jakob.huttel@gmail.com
wrote:

>Og d...@dk.invalid: Hvilket kalender-program har du valgt i stedet
>for?

Agenda Fusion 8
http://www.developerone.com/agendafusion/

Fra : SpookiePower

Dato : 17-08-08 05:41

Hvordan er den at skrive sms'er på ?
Rammer man to taster med sin tommelfinger,
eller virker det som det skal ?

Fra : tr

Dato : 17-08-08 12:52

Hej...
Jeg syntes den er lidt svær at skrive på, men det er måske bare tilvænding
der skal til.
Mvh tr

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-08-08 13:55

> Hvordan er den at skrive sms'er på ?
> Rammer man to taster med sin tommelfinger,
> eller virker det som det skal ?

Hvis man vil bruge fingrene til at skrive sms'er med, så skal man nok bruge
det tastatur som ligner en normal telefon, dvs, med abc på 2, def på 3 osv
samt brug af ordbog. Hvis man vælger qwerty-tastatur, så skal man bruge
stylus for at ramme præcist. Jeg taster ikke selv så mange sms'er, men
umiddelbart tror jeg ikke at man kan skrive lige så hurtigt på den som på en
almindelig mobiltelefon, selv om jeg synes hastigheden er rimeligt ok med
stylus på qwerty.

--
signing off.. Martin Sørensen