MS Windows
briani 27239
Opdatering vil ikke blive "inde"?
Fra : Sven

Dato : 10-07-08 15:08

Hej.
Jeg får ca hvert 2. minut en besked fra Windows Update, at jeg mangler en
vigtig opdatering, nemlig
"Sikkerhedsopdatering til Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2
(KB936181)"

Den går i gang med at installere den, og efter ca 20 sek (og en del skrumlen
på harddisken) skriver den "Installation fuldført", og jeg kan klikke "luk"
på knappen, men efter ca 2 minutter efter får jeg besked om, at jeg mangler
en vigtig opdatering, nemlig
"Sikkerhedsopdatering til Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2
(KB936181)"

Og så starter det forfra. Jeg aner ikke hvad XML Core er, eller om det er
noget jeg har. Hvordan kan jeg blive fri for denne opdatering, eller få den
installeret for alvor, uden at slå automatiske opdateringer fra?

Windows XP Pro SP3

Sven

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-07-08 18:50

Hej Sven, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> får jeg besked om, at jeg mangler en vigtig opdatering, nemlig
> "Sikkerhedsopdatering til Microsoft XML Core Services 4.0 Service

Prøv at slå automatikken fra og installere halvautomatisk, så at sige,
altså ved manuelt at gå ind på Windows/Microsoft Update.

Se <http://support.microsoft.com/kb/936181> for nærmere beskrivelse.
(Dit fænomen er nævnt lidt nede i artiklen, så du kan slippe for at
læse alt det om fejlmeddelser i starten af denne).

Det lyder som dét.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Sven

Dato : 11-07-08 19:46

> (Dit fænomen er nævnt lidt nede i artiklen, så du kan slippe for at
> læse alt det om fejlmeddelser i starten af denne).

Yep. Det hjalp. Tak for hjælpen!

Sven