Religionskrig ??
Fra : Jesper

Dato : 10-07-08 10:11

Jeg ved dette spørgsmål kan starte en krig mellem AMD og Intel, men jeg
prøver alligevel.

Jeg skal nok snart have en ny maskine, men hvilken CPU bør jeg gå efter??

Jeg har set et tilbud på en AMD Athlon 64x2. Har den nogen fordele i forhold
til en Intel Core2Duo, og selvfølgelig også gerne fordelene de anden vej
rundt.

Det er efterhånden ret lang tid siden jeg opgraderede, og har ikke fulgt
særligt meget med i hvad der skete på markedet med CPU'er og derfor mit
spørgsmål.

Skulle nogen sidde med en god løsning på en maskine til under 3500 kr (excl
grafikkort+HD) så kunne jeg godt være interesseret i et link til den.

Mvh, og tak for hjælpen

Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-07-08 10:30

"Jesper" skrev

> Jeg ved dette spørgsmål kan starte en krig mellem AMD og Intel, men jeg
> prøver alligevel.

Egentlig ikke :)
Hver type har deres gode/dårlige sider

> Jeg skal nok snart have en ny maskine, men hvilken CPU bør jeg gå efter??

Hvad skal du bruge maskinen til

> Jeg har set et tilbud på en AMD Athlon 64x2. Har den nogen fordele i
> forhold til en Intel Core2Duo, og selvfølgelig også gerne fordelene de
> anden vej rundt.

Det bedste bud er at kikke på tomshardware's charts
http://www.tomshardware.com/charts/processors/3d-studio-max-9,369.html

Det kan også vise dig om du skal gå efter flere end to kerner (afhængig hvad
du skal lave på PC'en)

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 19:45

Glem AMD.
Intel har alt det du mangler, og skulle
den være et par hundrede dyrere, hvad gør det så ?
Det er da fedre med et Intel produkt frem for AMD.
AMD er gået i stå da de købte ATI, som også er gået i stå.
Du kan finde AMD baserede maskiner, som yder
bedre end INTEL og omvendt.
Så følg dit hjerte og køb Intel. Dem det hele startede med sådn cirka.
AMD har altid bare været en god kopi.

Fra : Jesper

Dato : 10-07-08 20:46

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre end INTEL og omvendt.
> Så følg dit hjerte og køb Intel. Dem det hele startede med sådn cirka.

Som mit indlæg starter med i emnelinien, så vil jeg ikke starte en
religionskrig. Alligevel så syntes jeg nu lige, at din kommentar må stå for
dit eget udsagn. Går vi helt tilbage fra starten af, så er jeg faktisk ikke
sikker på at Intel var de første, men de blev de største, og siden hen kom
AMD så til. Med andre ord, så er det ikke altid de første der er bedst. Jeg
har i mange år kørt med AMD processorer, og har da også prøvet Intel's så en
sammenligning har jeg da kunnet gøre mig. AMD har, efter de kom over de
første par forhindringer og startede XP-serien, været en smule foran, men
Intel er kommet godt igen, hvorefter AMD så har overtrumfet dem, og Intel så
kommer tilbage igen. Sådan vil det nok blive ved med at være i mange år, og
jeg tvivler på, at andre producenter vil komme på markedet. Jeg er også så
gammel, at jeg har prøvet en Cyrix, men det skal jeg så med det samme sige,
at jeg var meget glad for, den ikke sad i min maskine.

Alt afhængig af konfigurationer vil man nok kunne få det resultat man gerne
vil have i forskellige test, så det var sådan set derfor jeg spurgte efter
erfaringer fra det virkelige liv, og spurgte om hvilken processor der skulle
vælges lige netop nu. Spørger jeg om et halv år, kan svaret være et helt
andet.

Uanset hvad, så er jeg glad for alle indlæg, men vær ikke blind for, at der
kan være alternativer til den processor man har kørt med i årevis. Et skifte
til en anden producent kunne være et løft, men så sandelig også et mareridt.

Jeg håber du forstår, at det er ikke en kritik af dig, Intel eller AMD, men
et lille opråb til, at man skal være åbensindet og kunne se fordele og
ulemper ved alle ting.

Mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 21:31

> Som mit indlæg starter med i emnelinien, så vil jeg ikke starte en
> religionskrig. Alligevel så syntes jeg nu lige, at din kommentar må stå
> for dit eget udsagn.

Ja selvfølgelig ???
Hvad havde du regnet med ??
Det var blot min anbefaling til dig
-Ikke noget krig her tak.

> Går vi helt tilbage fra starten af, så er jeg faktisk ikke sikker på at
> Intel var de første, men de blev de største, og siden hen kom AMD så til.

Intel satte det hele i gang for alvor og har
dermed været pioneren bland CPU-designs.

> [...]
> efter erfaringer fra det virkelige liv, og spurgte om hvilken processor
> der skulle vælges lige netop nu. Spørger jeg om et halv år, kan svaret

Korrekt. Derfor jeg nævnte, du burde købe en Intel
da den kan tilbyde dig alt du ønsker. Vælger du AMD,
vælger du second-bedst og har dermed gået på kompromis
og måske sparet et par kroner. Der kan ikke gives et entydigt
svar på dit spøgsmål da andre faktorer i din PC kan være
af mere afgørende betydning end AMD eller Intel. Men set
på CPU delen isoleret, så mener jeg du er bedst kørende med
Intel.

> [...]
> skifte til en anden producent kunne være et løft, men så sandelig også et

Mareridtet behøver sandelig hverken at være AMD eller Intel-betinget.

> Jeg håber du forstår, at det er ikke en kritik af dig, Intel eller AMD,
> men et lille opråb til, at man skal være åbensindet og kunne se fordele og
> ulemper ved alle ting.

Opråb, jatak:,o)
Men pt ser jeg flest fordele ved Intel.
Er ræd for, AMD's løb er kørt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-08 23:33

Eque wrote:

> Intel satte det hele i gang for alvor og har
> dermed været pioneren bland CPU-designs.

Nå?

AMD er ellers meget ældre end Intel.

Og hvis 64-bit instruction set er det lige der understøttes af Windows?

> da den kan tilbyde dig alt du ønsker. Vælger du AMD,
> vælger du second-bedst og har dermed gået på kompromis

AMD har en mere fremtidssikret teknologi. Intel har ikke rokket sig
siden Pentium. Det er ren silicium og stadig gammeldags FSB. Ingen anden
CPU-producent i verden i dag anvender så forældet teknologi - ingen.

> Er ræd for, AMD's løb er kørt.

Det er det kun hvis ikke Intel bliver idømt kæmpebøder for deres urene
trav på flere markeder verden over.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 09:59

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Nå?
>
> AMD er ellers meget ældre end Intel.

Men Intels 'grundprincipper' trækkes selv
de nyest systemer med idag:

> Og hvis 64-bit instruction set er det lige der understøttes af Windows?

64-bit er en væsentlig nyere ting, når vi snakker 'begyndelsen'..

> AMD har en mere fremtidssikret teknologi.

"fremtidssikret" ?
I en branche, hvor alt udvikler sig konstant. Get real.

> Intel har ikke rokket sig
> siden Pentium. Det er ren silicium og stadig gammeldags FSB. Ingen anden
> CPU-producent i verden i dag anvender så forældet teknologi - ingen.

Sært AMD ikke rykker mere hvis dêt er tilfældet og det afgørende..

> Det er det kun hvis ikke Intel bliver idømt kæmpebøder for deres urene
> trav på flere markeder verden over.

Whatever. Intel står for de fleste som
den ægte vare, og AMD som en billig efterligning.
Thats it.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 12:04

Eque wrote:

> 64-bit er en væsentlig nyere ting, når vi snakker 'begyndelsen'..

Men 64-bit er fremtiden.

> "fremtidssikret" ?
> I en branche, hvor alt udvikler sig konstant. Get real.

Ja, fremtidssikret. Intel benytter sig af forældet teknologi, teknologi
som alle andre forlængst har forladt. Både IBM (PPS og Cell), Sun
Microsystems, Toshiba og AMD anvender SOI. De anvender også HyperTransport.

> Sært AMD ikke rykker mere hvis dêt er tilfældet og det afgørende..

AMD har stået lidt i stampe overfor forbrugerne af to årsager. For det
første brugte de en masse tid og ressourcer på at udvikle en massiv
parallel-CPU der blev skrinlagt fordi Windows ikke ville kunne udnytte
den og dernæst skiftede de til 65nm og ny CPU-familie i ét hug. Man
ændrer ikke 2 ting på samme tid, hvis man vil have fuldstædigt kontrol
over processerne.

> Whatever.

Du billiger massiv bestikkelse fra Intels side for at holde AMD ude af
visse markeder?

> Intel står for de fleste som
> den ægte vare, og AMD som en billig efterligning.
> Thats it.

Og det kan du dokumentere?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 08:39

> Men 64-bit er fremtiden.

Det var Vista jo også.
64-bit ser vi ikke meget til, selvom
det ikke er nyt som sådan mere.

> [...]
> som alle andre forlængst har forladt. Både IBM (PPS og Cell), Sun
> Microsystems, Toshiba og AMD anvender SOI. De anvender også

Sært Intel klarer sig trods alt. Smarte begreber uden egentlig brugbar
effekt er der nogle som åbenbart satser på.

)

> Du billiger massiv bestikkelse fra Intels side for at holde AMD ude af
> visse markeder?

Ja, væk med dem.
Og lad advokaterne om det andet.

> Og det kan du dokumentere?

Sådan er det bare.
De fleste af vores kunder vælger Intel
og vi planlægger helt at udfase AMD, da
det ikke er et ønske hos forbrugerne længere...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-07-08 14:36

Hej Eque, du skrev i dk.edb.hardware:

> De fleste af vores kunder vælger Intel
> og vi planlægger helt at udfase AMD, da
> det ikke er et ønske hos forbrugerne længere...

I kan så gøre, som min ekspusher [1], <http://www.roberts.dk/>, gjorde
i perioder gennem adskillige år. Han havde et skilt i vinduet:

"Vi fører ikke AMD, blæksprutter og andet, der retteligt burde sælges
hos Fætter BR"

[1] Det der eks er ikke med min gode vilje, men efter 17-18 år samme
sted flyttede han til Vejle i eftersommeren 2005. Hans mangeårige
kæreste boede der, og han havde længe villet skippe biksen, da han han
var tekniker og ikke sælger. Han er oprindelig uddannet hos DanaData,
og efter de fem år blev han træt af det og startede kort efter bulen på
hjørnet af Nørre Alle og Gl. Munkegade.

80% af tiden gik med at snakke med butikskunder, 20% med teknikarbejde.
80% af indkomsten kom fra det sidste, 20% fra det første. Når man
lægger til, at han nærmest var allergisk overfor sælgerrollen, er det
sådan set forståeligt nok, at han skippede den del. Og han kunne jo
lige så godt være tekniker i Vejle som i Århus (hvorimod hendes job
ikke var geografisk fleksibelt).

Men han nåede da at samle min nuværende pc for mig (dec. 2004).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 15:30

Eque wrote:

> 64-bit ser vi ikke meget til, selvom
> det ikke er nyt som sådan mere.

Det er kun hvis man fedter rundt med Windows. Alle andre
operativsystemer har været 64-bit i meget lang tid.

> Sært Intel klarer sig trods alt. Smarte begreber uden egentlig brugbar

Intel klarer sig fordi de bestikker hardwareproducenter over hele verden
til at holde AMD ude. Det er Microsoft i 90'erne om igen.

> )

Men du forholder dig ikke til årsagerne.

> Sådan er det bare.

Dokumentation tak.

> De fleste af vores kunder vælger Intel
> og vi planlægger helt at udfase AMD, da

Jeres kunder?

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 21:17

> Det er kun hvis man fedter rundt med Windows. Alle andre
> operativsystemer har været 64-bit i meget lang tid.

For nogen er det jo alfa og omega.
Nørderne eks.

> Intel klarer sig fordi de bestikker hardwareproducenter over hele verden
> til at holde AMD ude. Det er Microsoft i 90'erne om igen.

Fint.
Sålænge AMD er med til at holde priserne nede
kan de gøre hvad de vil.

> Men du forholder dig ikke til årsagerne.

Der er sikkert mere end to årsager.

læs på www.

> Jeres kunder?

Nej. Vores forhandlere.
Efterspørgslen er Intel.

> Dokumentation tak.

Vi har +100 forhandlere over hele norden,
og det gir' et fornuftigt prej på hvad der er
hot og snot.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 21:31

Eque wrote:

> læs på www.

Du kan ikke gokumentere noget. Varm luft er alt hvad du har.

> Nej. Vores forhandlere.

Det kan enhver komme og sige.

> Vi har +100 forhandlere over hele norden,

Det kan enhver komme og sige.

Dokumentation tak.

Bevis nu at det ikke bare er varm luft du lukker ud!

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 21:53

> Du kan ikke gokumentere noget. Varm luft er alt hvad du har.

De facts jeg finder og viderebringer, er
hentet fra nettet hver og een.
Modsat dig, så er det ikke noget jeg
finder på for forgodtbefindende og hvad
der lige passer ind i krammet. Dêt er
forskellen på dig og mig.
Skal da beklage, hvis jeg ikke lige har
websiden tilgængelig i det omfang
du efterspørger dem.

)

)

> Dokumentation tak.
>
> Bevis nu at det ikke bare er varm luft du lukker ud!

For tåber som intet fatter eller tegner deres eget
verdensbillede, er beviser sådan set
irrellevante.
Men jeg vil da overveje at gøre mere ud
af mine kildeanvisninger i det omfang jeg
finder det nødvendigt og tidsmæssigt muligt.

Fra : _

Dato : 14-07-08 22:55

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg vil da overveje at gøre mere ud
> af mine kildeanvisninger i det omfang jeg
> finder det nødvendigt og tidsmæssigt muligt.

Husk, at Poulsen altid har ret.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 23:03

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> Husk, at Poulsen altid har ret.

Omtalte har ingenting.
Og det siger jo sig selv,
når man ikke har noget at ha' det i.

Men enhver klovn har jo sit publikum....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-07-08 20:06

_ wrote:

> Husk, at Poulsen altid har ret.

Nej, jeg vil bare gerne have diverse påstande dokumenteret, især fra
Eque er der kendt for at lukke varm luft ud i religionskrige.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 21:09

> Nej, jeg vil bare gerne have diverse påstande dokumenteret, især fra
> Eque er der kendt for at lukke varm luft ud i religionskrige.

Du siger dermed, du udelukkende går efter indholdet
i religionskrige i grupperne ?
Meget useriøst og meget sigende !

Jeg, derimod, jeg kommenterer bare de ting,
folk fejlagtigt har fået et forkert indtryk af, netop
af årsager som dig og ham den anden Vræl eller
hvad han kalder sig.

I kan lige så godt lære det.
Der ER en anden dagsorden end dên
fejlopfattelse, i to, specielt, vil fortælle
omverden, og dem som orker at vise
jer dên interesse at læse med.

Fra : Jesper

Dato : 12-07-08 12:17

> Whatever. Intel står for de fleste som
> den ægte vare, og AMD som en billig efterligning.
> Thats it.

Jeg gætter på, at din bil er en Ford. De var de første til at sætte tingene
på samlebånd, og få en hurtig produktion igang, og siden hen har alle andre
mærker kopieret systemet, på den ene eller anden måde.

Sagt på en lift anden måde, så er det altså ikke altid dem der er først med
tingene , der så også har det bedste produkt. Som min indledning også
antyder, så er det religionskrig, hvilket jeg venligst frabad mig.

Hvilket produkt der er det bedste, kan man diskutere herfra og til
uendlighed uden at blive enige, men det er jo sådan set også det der holder
markedet igang. Hvis kun ÉT produkt blev solgt, var der nok ikke det store
udvalg, priserne ville være noget højere end de er i dag, og udviklingen
ville nok ikke gå så hurtigt.

Derfor bliver EOD på denne linie i tråden !!!

Jesper

Fra : Kenneth

Dato : 12-07-08 15:32

Jesper wrote:
> Som
> min indledning også antyder, så er det religionskrig, hvilket
> jeg venligst frabad mig.

Det er der nærmest lagt op til bare pga. trådnavnet.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Wraith

Dato : 14-07-08 02:16

"Jesper" <jesper.jacobsen@post.cybercity.dk> wrote in

> Jeg gætter på, at din bil er en Ford.

HOV HOV Jesper :D
Jeg er sikker på han IKKE kører Ford, fordi så ville han nok have lært at
sætte sig ind i tingene inden han blamerer sig med usandheder, forkerte
udsagn og RIGTIG dårlige informationer.

TIL EQUE....
For det første er det at sammenligne AMD og Intels CPU lidt lissom at
sammenligne æbler og kartofler. Det er ganske rigtigt at begge dele kan
spises, men det gør det jo ikke til "det samme"

Arkitekturen i de respektive CPUer er MEGET langt fra hinanden, hvilket
basalt vil sige at de ikke kommunikere på samme måde.

AMD lavede CPU'er længe før Intel begyndte at rode med det, men i starten
var Intels bedre. Det prisleje de satte dengang har flere gange været ved
at køre dem konkurs, da folk ikke gider bruge flere penge på dårligere
produkter.

Intel har ikke været pionerer inden for CPUer...Ikke engang tæt på.
De gik med ble da AMD konstruede deres første instruktionssæt til CPU, og
de går stadig med ble den dag i dag...i forhold til.

At skrive at det er et kompromis at købe AMD, viser at du har fattet hat
af hvad der sker rundt om dig. De er idag LIGE VÆRDIGE!!!! JEg kunne
gentage det ord, men du fatter det sandsynligvis ikke...Men Intels CPUer
er rent faktisk gået hen og blevet så gode at de kan betragtes som
ligeværdige, HVIS man lige glemmer prisen og det fakt at AMD stadig kan
få mere ud af mindre. Intels CPUer skal presses for at yde optimalt.
E8400 er noget af det ypperste de har lavet overhovedet, og i samme
prisklasse overfor an AMD for den røvfuld...det er FAKTA!

Du er grunden til at Religions krige opstår fordi du ikke fatter en skid
af hvad der foregår, du er som en abe der prøver at forstå en
opvaskemaskine.
Der er intet af det du siger der er fakta, blot din forudintagede
holdning som er baseret på din forståelse (Eller mangel på samme).

Og når Jesper VENLIGT prøver at vise dig stien, holder du på dine
fejlagtige kriterierog kommer med totalt tomme svar og tror du er
pissesmart. Eksempel

JP> AMD har en mere fremtidssikret teknologi.

EQ> "fremtidssikret" ?I en branche, hvor alt udvikler sig konstant.
Get real.

hvad er det du liige prøver at give udtryk for andet end "Jeg aner ikke
hvad du snakker om, og fremtidssikret er et ord jeg ikke forstår"

Lad mig belære dig lidt selvom det er spild af tid.
"Fremtidssikret" er et relations-ord. Det relaterer til det givne emne.
Emnet er CPU. Ergo kan fremtidssikret i relation til CPU ALDRIG betragtes
som værende et forkert/dårligt udtryk da selve begrebet relaterer til
hele branchens grundværdier (Altså at alting går hurtigt)

Prøv at lade være med at rejse dig fra potten inden du er færdig med at
pisse.

"The reason i see farther than other men, is because i'm standing on the
shoulders of giants"

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 09:41

"Wraith" <not@available.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var Intels bedre. Det prisleje de satte dengang har flere gange været ved
> at køre dem konkurs, da folk ikke gider bruge flere penge på dårligere

Dokumentêr den påstand.
Intel blev grundlagt 1 år før AMD hvis det er dêt, og
producerede den første kommercielle CPU i 1971, AMD
kom med i 1975 da de efterlignede Intels x86 teknologi
da de ikke havde succes med deres andre forretninger.
Altså, AMD startede for alvor med at kopiere Intel..
Desuden er Intel først med dualcore både til stationære
og bærbare maskiner. AMD følger så bare efter..

> Intel har ikke været pionerer inden for CPUer...Ikke engang tæt på.
> De gik med ble da AMD konstruede deres første instruktionssæt til CPU, og
> de går stadig med ble den dag i dag...i forhold til.

Hvis det var så afgørende og så suverænt, hvorfor har AMD så ikke
større markedsandel ?
"Der er ingen tvivl om at Intel er verdens største producent af computer
processorer med en markedsandel på næsten 80%."
http://www.comon.dk/news/amd.kaemper.for.overlevelse_35955.html
http://www.pcworld.com/article/140843/first_tests_amds_phenom_cpu_wont_scare_intel.html

> At skrive at det er et kompromis at købe AMD, viser at du har fattet hat
> af hvad der sker rundt om dig.

Det er altid Intel, som kommer med det nye først.
AMD har altid hængt på bagvognen.

> De er idag LIGE VÆRDIGE!!!! JEg kunne
> gentage det ord, men du fatter det sandsynligvis ikke...

På bærbare markedet er Intel suverænt de bedste.
Centrinoplatformen udvilkes konstant, og det er
en billig-oplevelse at købe en AMD-baseret bærbar
sålænge Intel er en mulighed.

> Men Intels CPUer
> er rent faktisk gået hen og blevet så gode at de kan betragtes som
> ligeværdige

Ligeværdige ligefrem ?
Store ord.
Sært markedsandelen er så lille for AMD,
hvis deres produkter er så gode..

> Du er grunden til at Religions krige opstår fordi du ikke fatter en skid
> af hvad der foregår, du er som en abe der prøver at forstå en
> opvaskemaskine.

Ja, eller sammenligne æbler og kartofler...

> Der er intet af det du siger der er fakta, blot din forudintagede
> holdning som er baseret på din forståelse (Eller mangel på samme).

Nej. Mine udtalelser er sammenfatninger hentet fra nettet.
At du så finder en AMD cpu som banker Intel i een eller
anden ligegyldig disciplin er fint nok, men tegner ikke det
hele billede. AMD ER en billig efterligning af den ægte vare.

> Og når Jesper VENLIGT prøver at vise dig stien, holder du på dine
> fejlagtige kriterierog kommer med totalt tomme svar og tror du er
> pissesmart. Eksempel

Stien ?
Den sti i har valgt at træde sammen i håb om at
det fører noget fornuftig med sig ?? ,o)

> Get real.
>
> hvad er det du liige prøver at give udtryk for andet end "Jeg aner ikke

Det står da soleklart.
AMD's teknologi er ikke mere fremtidssikret, end
til den næste genration kommer. Er du fattesvag oveni købet ?

> Emnet er CPU. Ergo kan fremtidssikret i relation til CPU ALDRIG betragtes
> som værende et forkert/dårligt udtryk da selve begrebet relaterer til
> hele branchens grundværdier (Altså at alting går hurtigt)

Hvorfor så nævne AMD har en mere fremtidssikret teknologi
hvis det ikke holder, begreberne uanset ?

> Prøv at lade være med at rejse dig fra potten inden du er færdig med at
> pisse.

De sure opstød står alene for jeres regning.
Det er surt at blive belært, når man er usikker
i sin sag.

> "The reason i see farther than other men, is because i'm standing on the
> shoulders of giants"

"De, der skriver klart, har læsere; de, der skriver uklart, har
kommentatorer"

Fra : Wraith

Dato : 14-07-08 10:58

"Eque" <-> wrote in news:487b10fc$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> hele billede. AMD ER en billig efterligning af den ægte vare.

> "De, der skriver klart, har læsere; de, der skriver uklart, har

Det anede mig at du intet forstår.
Og du kan sørme også quote tekst ud af sammenhæng.
Dygtig dreng, gå nu hen og leg med dine perler.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 21:12

> Det anede mig at du intet forstår.
> Og du kan sørme også quote tekst ud af sammenhæng.
> Dygtig dreng, gå nu hen og leg med dine perler.

Taber.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-08 15:51

Eque wrote:
> producerede den første kommercielle CPU i 1971, AMD
> kom med i 1975 da de efterlignede Intels x86 teknologi
> da de ikke havde succes med deres andre forretninger.

Du skal vist læse på historien igen.

IBM krævede mere end én leverandør til deres PC'er, så AMD blev udvalgt
til at levere licensproducerede Intel-CPU'er.

> Hvis det var så afgørende og så suverænt, hvorfor har AMD så ikke
> større markedsandel ?

Fordi Intel bestikker producenterne - hvor svært er det dog at fatte???

> Det er altid Intel, som kommer med det nye først.
> AMD har altid hængt på bagvognen.

Hvem var de første til at hive mere ydelse ud end clockfrekvensen
umiddelbart antyder?

Hvem lancerede det 64-bit instruktionssæt som Microsoft understøtter i
deres 64-bit udgaver af Windows?

> Sært markedsandelen er så lille for AMD,
> hvis deres produkter er så gode..

Du er faktaresistent.

> Nej. Mine udtalelser er sammenfatninger hentet fra nettet.

Så læser du på nettet som en vis herre læser Biblen.

> hele billede. AMD ER en billig efterligning af den ægte vare.

Læs lidt mere på historien.

> AMD's teknologi er ikke mere fremtidssikret, end
> til den næste genration kommer. Er du fattesvag oveni købet ?

Du er, det står helt klart efter dette indlæg.

> Hvorfor så nævne AMD har en mere fremtidssikret teknologi
> hvis det ikke holder, begreberne uanset ?

Intels teknologi rammer en mur inden alt for længe. Så må Intel til at
skaffe sig erfaringer med den teknologi der er medvirkende årsag til at
feks. Cell er så vanvittig hurtig og effektiv. SOI er buzz-word'et.

> Det er surt at blive belært, når man er usikker
> i sin sag.

Hvem belærer og hvem er faktaresistent?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 21:47

> Du skal vist læse på historien igen.

Såeh ?

> IBM krævede mere end én leverandør til deres PC'er, så AMD blev udvalgt
> til at levere licensproducerede Intel-CPU'er.

"In 1975. That same year, it introduced a reverse-engineered clone of the
Intel 8080 Microprocessor."

Ergo. Intel var først ude og AMD måtte så klone sig frem.

> Fordi Intel bestikker producenterne - hvor svært er det dog at fatte???

Dem der har penge kan.
Dem der mangler penge kan ikke.
Sådan er business.
Intels partnere kan jo bare sige nej, hvis
de føler der er noget umoralsk i deres
måske kryptiske aftaler.

> Hvem var de første til at hive mere ydelse ud end clockfrekvensen
> umiddelbart antyder?

AMD ?
Hvem kæmper for at overleve IDAG ?

> Hvem lancerede det 64-bit instruktionssæt som Microsoft understøtter i
> deres 64-bit udgaver af Windows?

http://www.version2.dk/artikel/6875?rss
"Mens AMD i løbet af 2006 hentede kraftigt ind på Intel i kraft af at have
satset på x86 med 64 bit understøttelse og flerkerne-processorer tidligere
end Intel, så har Intel i løbet af 2007 lanceret nye generationer af chips,
mens AMD har haft svært ved at få dets nye chips i produktion."

> Du er faktaresistent.

Det er fakta Intel ligger over 80%.

> Så læser du på nettet som en vis herre læser Biblen.

Nej. Jeg opsummere forskellige kilder så du får
tegnet et totalbillede istedet for at klaske enkeltheder
på bordet som dit 64-bit eventyr.,o)

> Læs lidt mere på historien.

-og AMD startede med at 'skille en INTEL cpu ad for at se...:"

> Du er, det står helt klart efter dette indlæg.

Tror aldrig der har stået noget klart for dig i det hele taget.

> Intels teknologi rammer en mur inden alt for længe. Så må Intel til at
> skaffe sig erfaringer med den teknologi der er medvirkende årsag til at
> feks. Cell er så vanvittig hurtig og effektiv. SOI er buzz-word'et.

Hehe..tror du selv på dêt ?
Det er AMD som kæmper for overlevelse.

> Hvem belærer og hvem er faktaresistent ?

Jeg belærer ud fra fakta.
Du absorberer ikke fakta.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-07-08 14:59

Hej Wraith, du skrev i dk.edb.hardware:

> Intels CPUer skal presses for at yde optimalt.

Ja, men de kan faktisk fortsætte ved at håndtere instruktioner
reliabelt under imponerende højt pres, jf. fx
<http://news.softpedia.com/news/7GHz-Pentium-6202.shtml>

> E8400 er noget af det ypperste de har lavet overhovedet, og i samme
> prisklasse overfor an AMD

Ingen var vist benægtet, at AMD sælger noget billigt

> for den røvfuld...det er FAKTA!

Jeg kommer til at tænke på Claus' indlæg,
<news:4878d5b6$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>, men vil som ham
blande mig udenom.

Til syvende og sidst ved *vi* jo alle, hvad *vi* er overbevist om er
bedst. Så hvorfor ikke, som flere har gjort, lade det være ved det.

Der er jo reelle problemer nok til, at man ikke behøver at bruge tid på
noget så ligegyldigt som at forsvare den ene multinationale koncerns
fortræfffeligheder fremfor den anden. Pepsi eller rigtig cola?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jens G

Dato : 14-07-08 15:28

On Mon, 14 Jul 2008 15:59:25 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

> [...]
>noget så ligegyldigt som at forsvare den ene multinationale koncerns
>fortræfffeligheder fremfor den anden. Pepsi eller rigtig cola?

Til syvende og sidst skal vi vel også være glade for at der er
konkurrence. Det giver både hurtigere udvikling og billigere priser.
Selv om udviklingen gerne for min skyld måtte gå lidt langsommere.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Wraith

Dato : 15-07-08 15:30

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote in

> Der er jo reelle problemer nok til, at man ikke behøver at bruge tid på
> noget så ligegyldigt som at forsvare den ene multinationale koncerns
> fortræfffeligheder fremfor den anden. Pepsi eller rigtig cola?

Lad os blot slutte af med (Altså dem af os der fatter hvad "Slutte af"
betyder) konstatere at:

Eque er total tåbe

Jesper har vundet med udtrykket "Faktaresistent" (Der måtte jeg en tur ned
og bide i gulvtæppet)

Coca Cola ER i særklasse

Eque er total tåbe

Jesper kommer i mange nuancer, men fortrinsvis i den heldige genre.

Ford er bare en bedre bil.

Og til syvende og sidst at Eque bare er en tåbe (Som har erhvervet retten
til at stryge direkte i mit filter)

Vi andre kan jo så sammenligne de fakta som rent faktisk er fakta, og ikke
bare en internet søgning på det vi gerne vil "bevise"
Skulle vi alle debatere på det grundlag, var der jo slet ingen grænser hvor
mange faktuelle sandheder der ville dukke op.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 21:05

> Lad os blot slutte af med (Altså dem af os der fatter hvad "Slutte af"
> betyder) konstatere at:

Dine rygklappekammerater ???

> Eque er total tåbe

Dine metoder er naive og helt til grin.
Du forsøger at få dine skulderklappe-venner til at følge
dine overbevisninger, og slår om dig med
ord som tåbe og andet godt, i håb om, de
dermed ikke tør sige deres oprigtige mening,
for tænk sig, at få Wraith (læs: Vræl) & Co. på nakken.
Dermed er du totalt til grin og givetvis en
svagpisser af format.

> Jesper har vundet med udtrykket "Faktaresistent" (Der måtte jeg en tur ned
> og bide i gulvtæppet)

Debatter handler ikke om at vinde, med mindre
du og dit slæng må føle sig som en flot
jubelidioter og tabere af format.

> Coca Cola ER i særklasse
>
> Eque er total tåbe

Du overbeviser ingen med simple gentagelser.
Du beviser bare, du er på ren og skær taberniveau.

> Jesper kommer i mange nuancer, men fortrinsvis i den heldige genre.

Hvad ved du om det ?
Du evner ikke at skælne mellem de fine nuancer.
Derfor er skulderklappevenner det eneste du ånder
og lever for. Du tør ikke ha' din egen mening, men skal
citere andre pga. dine egne mangler er så åbentlyse.

> Og til syvende og sidst at Eque bare er en tåbe (Som har erhvervet retten
> til at stryge direkte i mit filter)

*PLONK*...er det ikke sådan man gør, når man har opgivet ævred' ???
Dermed er du endnu en stortaber, som må gi' op. Klart når krudtet er vådt.

> Vi andre...

Dig og dine kneppedukker ??

> kan jo så sammenligne de fakta som rent faktisk er fakta,

Fakta er, AMD ikke har vundet i det lange løb.
Eller noget løb i dethele taget.
Deres dårlige markedsandel siger ALT. Simpelthen ALT.
Men dig og dit slæng er jo som altid ganske naive.

> og ikke
> bare en internet søgning på det vi gerne vil "bevise"

Det gør tydeligvis ondt på dig, at jeg netop ikke anvender
personlige antagelser, blot opsumemrer det der siges om emnet på nettet
Derfor skulle den nævnes, hwa' ??

> Skulle vi alle
> debatere på det grundlag, var der jo slet ingen grænser hvor
> mange faktuelle sandheder der ville dukke op.

Nu har menneskeheden heldgivis flere sider end dem
du lige synes om.
Tak for kaffe en nar.

Fra : Wraith

Dato : 16-07-08 19:15

"Eque" <-> wrote in news:487d02e7$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Dine rygklappekammerater ???

Jeps alle os der ikke er enige i dine såkaldte fakta. (Hvilket jo så er
alle andre pånær dig)

> *PLONK*...er det ikke sådan man gør, når man har opgivet ævred' ???
> Dermed er du endnu en stortaber, som må gi' op. Klart når krudtet er
> vådt.

Nej der er igen noget du har misforstået. Det er et filter man bruger på
tosser som dig, der absolut intet fatter. Nogen kalder dem trolls, men den
betegnelse passer ikke rigtigt på dig. Faktisk tvivler jeg på at der er en
betegnelse for sådan en som dig, men slår man op under narrøv, ja så er der
da et billede.

> Tak for kaffe en nar.

Jeg ved det, men af en eller anden grund tolererer vi dig stadig

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 20:11

> Jeps

Dig og menigheden.

> Nej der er igen noget du har misforstået. Det er et filter man bruger på
> tosser som dig, der absolut intet fatter.

Here we go again. Man er synligvis løbet tør
for synonymer, og må genbruge de ord, man
synes virker ekstra stærke.
Du tegner et ganske veg og særdeles
svagt billede af dig som person.

> [...]
> betegnelse for sådan en som dig, men slår man op under narrøv, ja så er

...og man blir' ved med at smide om sig med negativer,
fordi man er SÅ meget ramt af kritikken, at man indirekte
påkalder sig hjælp fra sine skulderklappevenner fordi man
inderst inde godt ved, man er oppe mod noget man ikke
rigtig kan spille op til. Så opfører børn sig som det du
er ekstrem habil til at opvise færdigheder i.
Synes dog du synger den samme sang om igen,
og det er (igen) tegn på manglende kommunikationsevner..

> Jeg ved det, men af en eller anden grund tolererer vi dig stadig

"Vi"..,o)))
Du ER åbenbart en lille tam, ordfattig og simpel nougat-fyr.
Fred være med dig og dine disciple. RIP.

Fra : Wraith

Dato : 20-07-08 00:58

"Eque" <-> wrote in news:487e47e0$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> "Vi"..,o)))
> Du ER åbenbart en lille tam, ordfattig og simpel nougat-fyr.
> Fred være med dig og dine disciple. RIP.

Se der misforstod du igen...PÅ TRODS af at jeg snakkede dit sprog.
Men slå nu nogen af alle de svære ord op som du brugte, for der er helt
øjensynligt en del af dem du fatter hat af.
Skulle jeg endelig bruge et ord om dig fra mit vokabelarie....tjaaa så
ville narcisistisk og bipolar afgjort være en del af sætningen. Men sådan
er jeg jo ikke.

Angående et billede der tegner sig. Kigger man rundt på alle de tråde du
har deltaget i, ja så er der ganske rigtigt et billede der danner sig på
nethinden,
Siger...Lille dreng på onkring 14 der pga sin svage fysiske fremtoning må
sidde og udleve alle hans sølle fantasier bag en skærm, hvor han kan gemme
sig trygt og sikkert.

Jeg ved godt du er uenig, men jeg sagde jo heller ikke at du var sådan,
blot at du fremstår sådan....

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 21:53

> Se der misforstod du igen...PÅ TRODS af at jeg snakkede dit sprog.

Se, der misforstod du igen.
Du KAN ikke tale mit sprog.
Du har ganske enkelt ikke evnerne til at kommunikere.

> Men slå nu nogen af alle de svære ord op som du brugte, for der er helt
> øjensynligt en del af dem du fatter hat af.

Det glæder mig, du synes mit ordvalg falder dig svært.

> Skulle jeg endelig bruge et ord om dig fra mit vokabelarie...

Hehe...lyder flot..,o)
Helt nye toner.
Man aner et vagt fremskridt.
Men dog et skridt.

> .tjaaa så
> ville narcisistisk og bipolar afgjort være en del af sætningen.

Man brillierer.
Man er jo også nødt til at smide 'noget' på bordet
når man i dên grad er trængt !
Glædeligt er det dog, din pludselige forøgelse af dit
lixtal ikke imponerer mig synderligt.
Dine forsøg udi formuleringens kunst er sært
påtaget, og det virker ærlig talt temmelig dumt og særdeles søgt.

> Siger...Lille dreng på onkring 14 der pga sin svage fysiske fremtoning

Jeg ligger i 90-kg klassen...
Flot høj fyr i 30'erne...hvis det da interesserer dig..??

> må
> sidde og udleve alle hans sølle fantasier bag en skærm, hvor han kan gemme
> sig trygt og sikkert.

Jeg holder mig aldrig tilbage, men sådan må din forvrædne
opfattelse naturligvis være, da din fortrængningsevne umuligør
et klarsyn af et vist naturligt omfang.

> Jeg ved godt du er uenig, men jeg sagde jo heller ikke at du var sådan,
> blot at du fremstår sådan....

Ja, jeg KAN ikke andet end være uening da jeg hverken
er 14 år eller har en direkte bemærkelsesværdig fysisk fremtoning
hvilket min kampvægt på et stykke under de 100 kg. nødvendigvis
må understrege...

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 08:43

"Jesper" <jesper.jacobsen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gætter på, at din bil er en Ford.

Godt gættet. Nice at se, du følger med.

> De var de første til at sætte tingene på samlebånd, og få en hurtig
> produktion igang,

Det er sandt nok.

> og siden hen har alle andre mærker kopieret systemet, på den ene eller
> anden måde.

Et samlebånd, eller princippet deraf, er den samme
nu som dengang.

> Sagt på en lift anden måde, så er det altså ikke altid dem der er først
> med tingene , der så også har det bedste produkt. Som min indledning også
> antyder, så er det religionskrig, hvilket jeg venligst frabad mig.

Du kan ikke regne med, at noget du frabeder blir' overholdt
i en nyhedsgruppe. Tingene udvikler sig.

> [...]
> det store udvalg, priserne ville være noget højere end de er i dag, og
> udviklingen ville nok ikke gå så hurtigt.

Nvidia har dog stadig rimelige priser, selvom AMD ejede
ATI efterhånden er en sjældenhed.

> Derfor bliver EOD på denne linie i tråden !!!

Du kan ikke stoppe verden..))

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-07-08 23:44

"Eque" <-> wrote:

> Intel satte det hele i gang for alvor og har
> dermed været pioneren bland CPU-designs.

Det var sådan set IBM der satte det igang da de valgte Intel som
underleverandør.
Samtidig var DOS sådan en gang lort, så man blev nødt til at lave programmer
direkte til BIOS/Hardwaren.
Dermed opstod begrebet 'IBM kompatibel', for programmerne var afhængig af
hardware arkitekturen.
Så det er årsagen til man blev nødt til at 'kopiere' Intel, da der ellers
ikke var nogle programmer der ville virke.
I øvrigt er Itanium processorerne udviklet af HP, hvor Intel bare er
'fabrikken'.

Stig Johansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 07:56

Stig Johansen wrote:

> Det var sådan set IBM der satte det igang da de valgte Intel som
> underleverandør.

Og kun fordi Motorola ikke havde tid. Motorola er iøvrigt også ældre end
Intel.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:05

> Og kun fordi Motorola ikke havde tid. Motorola er iøvrigt også ældre end
> Intel.

Uanset hvad i prøver på, så ER Intel,
bogstaveligt talt, kernen blandt moderne dages PC'ere.
Og så kan i lytte til Jesper Poulsen alt det i evner.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-07-08 23:43

"Eque" <-> skrev i meddelelsen ...

> Uanset hvad i prøver på, så ER Intel,
> bogstaveligt talt, kernen blandt moderne dages PC'ere.
> Og så kan i lytte til Jesper Poulsen alt det i evner.
Jeg synes at de her religionskrige er enormt sjove, fordi
netop dem der sværger til Intel og aldrig vil bruge en AMD
netop har brug for at AMD er oppe og køre for fuld damp.

Hvorfor? Jo fordi hvis der var monopol på cpu og gpu ville
udviklingen gå meget langsomere og prisen på deres produkter
ville være dobbelt så høje. Igrunden burde Intel antusiaster købe
AMD ved hver fjerde maskine netop for at holde konkurencen
oppe. Og hvorfor så ikke omvent? Jamen AMD freaks holder jo
konkurencen oppe og Intel til ilden.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:04

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> for programmerne var afhængig af
> hardware arkitekturen.
> Så det er årsagen til man blev nødt til at 'kopiere' Intel, da der ellers
> ikke var nogle programmer der ville virke.

Så er det jo ikke så meget ved siden af som sådan..

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-07-08 14:40

"Eque" <-> wrote:

> "Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> Så er det jo ikke så meget ved siden af som sådan..

Der er noget der tyder på, at du ikke kender baggrunden/historien.
Prøv evt. at beskrive scenariet anno '78-'85 ?

Stig Johansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-07-08 23:40

Jesper wrote:

> religionskrig. Alligevel så syntes jeg nu lige, at din kommentar må stå for

Lyt ikke for meget til Eque. Han blæser altid en storm op uanset i
hvilken gruppe han skriver og uanset hvilket emne han vælger at
kommentere på.

> [...]
> til en anden producent kunne være et løft, men så sandelig også et mareridt.

AMD har jo HT som et bindeled mellem memorycontrolleren og CPU-kernerne.
Netop HT er stærkt medvirkende til at memorycontrolleren kan clockes
uafhængigt af CPU'en, hvilket igen giver større fleksibilitet mht.
sammensætning af hardware. Fordelen bliver endnu større hvis man går
efter et overclock, da CPU'en kan overclockes uafhængigt af RAM.

Min Athlon64 kører med 20% overclock i kombination med Kingston
ValueRAM. RAM'en er ikke overclocket en snus.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 10:03

> Lyt ikke for meget til Eque. Han blæser altid en storm op uanset i
> hvilken gruppe han skriver og uanset hvilket emne han vælger at
> kommentere på.

Lyt ikke for meget til Jesper Poulsen.
Han har sin egen mening, og 'angribes' han
af andre, så er helvedet løs. Og uanset hvilket
emne der diskuteres, så tåler han ikke andres
indlæg.

> [...]
> sammensætning af hardware. Fordelen bliver endnu større hvis man går
> efter et overclock, da CPU'en kan overclockes uafhængigt af RAM.

At overclocke viser bare, man ikke havde råd til at
købe det rigtige fra starten af.

> Min Athlon64 kører med 20% overclock i kombination med Kingston
> ValueRAM. RAM'en er ikke overclocket en snus.

Nyttig viden ?
Not !
Blot igen et bevis på, at "det fatter gør..", (læs: Jesper Poulsen)
er det andre hellere må følge..)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-07-08 12:08

Eque wrote:

> At overclocke viser bare, man ikke havde råd til at
> købe det rigtige fra starten af.

Eller også viser det at man ønsker det optimale af sit system. Bare
fordi du ikke kan finde ud af det behøver du jo ikke at rakke det ned -
eller gør du?

> Nyttig viden ?

Ja. Meget, faktisk.

> Not !

??

> Blot igen et bevis på, at "det fatter gør..", (læs: Jesper Poulsen)
> er det andre hellere må følge..)

Jeg skriver blot hvad der er muligt. Du kan ikke finde ud af det og så
er den vel ikke længere - udover at du ikke tør indrømme det.

EOD.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 08:29

> Eller også viser det at man ønsker det optimale af sit system. Bare
> fordi du ikke kan finde ud af det behøver du jo ikke at rakke det ned -
> eller gør du?

Igen. Overclockning er fordi man endten er naiv teenager
eller ikke havde råd til at købe det rigtige fra starten af.
INGEN anbefaler overclockning, og da slet ikke hvis
man vil ha optimal stabilitet ud af sit sytem.

> Jeg skriver blot hvad der er muligt. Du kan ikke finde ud af det og så
> er den vel ikke længere - udover at du ikke tør indrømme det.
>
> EOD.

Jeg tror faktisk de fleste er ret så ligeglade med
hvordan du går og hygger dig med dit overclockning.
Du ville gerne, jeg ikke kan finde ud af det, og det
tegner på din egen usikkerhed. Længere er den vel ikke..

Fra : Jesper

Dato : 12-07-08 12:30

> At overclocke viser bare, man ikke havde råd til at
> købe det rigtige fra starten af.

Okay, men at købe en knallert, motorcykel, bil eller andet, og så tune det,
er så også at "man ikke køber det rigtige fra starten"
OC er ganske enkelt for at se hvad en given processor KAN præstere, og ikke
hvad den normalt præsterer. Du vil da så heller ikke komme og fortælle mig,
at hvis du kan købe en - eksempelvis - 3ghz CPU for 1200 kr der kan OC'es
til 3,8 ghz uden problemer, så vil du da ikke gå ud og købe en 3,4 ghz til
1600 kr - vel ????? Det skal så lige medtages, at her er jeg fuldstændig
uinteresseret i, om der står Intel eller AMD på toppen af den. Begge mærker
kan OC'es hvis man finde de rigtige processorer.

> Nyttig viden ?
> Not !
> Blot igen et bevis på, at "det fatter gør..", (læs: Jesper Poulsen)
> er det andre hellere må følge..)

Kom nu ud af børnehaven !!! Lad være med at slå hinanden i hovedet med
dårlige argumenter som disse, og læg nogen FAKTA på bordet i stedet for.

EOD

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 08:35

> OC er ganske enkelt for at se hvad en given processor KAN præstere, og
> ikke hvad den normalt præsterer.

Teenagedrenge piller ved deres knallert.
Teenagedrenge piller ved mulitiplieren mv.
Folk som ikke havde råd til at købe eks. dên
130 HK's Tdi', køber en 105 HK og får den chippet..ja.

> [...]
> eksempelvis - 3ghz CPU for 1200 kr der kan OC'es til 3,8 ghz uden
> problemer, så vil du da ikke gå ud og købe en 3,4 ghz til 1600 kr - vel

Prisen på en CPU idag er så billig, at jeg vil købe den CPU
som jeg synes har bedst performance til prisen.
Og da jeg ikke er gamer, er det fløjtende ligegyldigt,
om det er en 3 eller 3.8'er..
Du er stadig i barnets drømmeland og vil opdage, at
med årene gider du ikke dêt ræs længere.
Desuden er kr. 400,- småpenge, hvis man satser
på stabilitet frem for at leve med den risiko der altid
er for ustabilitet og varmt system når man overcloker.

> Det skal så lige medtages, at her er jeg fuldstændig uinteresseret i, om
> der står Intel eller AMD på toppen af den. Begge mærker kan OC'es hvis man
> finde de rigtige processorer.

Ja, frem med blyanten og tegne 'en lus' som det var populært
i XP-dagene...Jeg er heldgivis forbi den fase i mit liv,
hvor den slags var interessant.

> Kom nu ud af børnehaven !!! Lad være med at slå hinanden i hovedet med
> dårlige argumenter som disse, og læg nogen FAKTA på bordet i stedet for.

Jeg har kun fakta og gode argumenter at komme med.
For flertallet af PC brugere idag, tænker ikke i overclockningsbaner,
det er kun nørder og teenagedrenge. Prisen på en fornuftig CPU er
så lav, det er utopi at bøvle med dêt for normale voksne mennesker.

Fra : Wraith

Dato : 16-07-08 19:29

"Eque" <-> wrote in news:487b01a8$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Teenagedrenge piller ved deres knallert.
> Teenagedrenge piller ved mulitiplieren mv.
> Folk som ikke havde råd til at købe eks. dên
> 130 HK's Tdi', køber en 105 HK og får den chippet..ja.

Ja og du sidder bare og piller...

> [...]
> om det er en 3 eller 3.8'er..
> Du er stadig i barnets drømmeland og vil opdage, at
> med årene gider du ikke dêt ræs længere.

HAHAHAHAHAHA sikke dog en tåbe. Magen til bøvl har jeg da sjældent hørt,
du er sgu lige gået fra idiot til narrøv. Du sidder der og prøver at
pådutte alle dine totalt lamme holdninger, og så pointerer du oven i
købet at du er af den ældre klasse. Du har altså lever RIGTIGT længe, og
fatter stadig intet.....

> Desuden er kr. 400,- småpenge, hvis man satser
> på stabilitet frem for at leve med den risiko der altid
> er for ustabilitet og varmt system når man overcloker.

Ja hvis man så ikke lige husker at man skal bruge en bedre køler, som man
iøvrigt altid skal da Box versioner med kølere rent faktisk aldrig holder
i længden. Men det kommer vel osse bag på dig at de vil tjene penge.
For os der rent faktisk IKKE sparer penge fordi vi OCer men blot vil have
det optimale, ja så er varme faktisk slet ikke et problem.
Men indrømmet...Den gang du var ung...der kunne det godt være
det...Gamle!

> Jeg er heldgivis forbi den fase i mit liv,
> hvor den slags var interessant.

Ja fasen med intellektuelt udvidelse sprang du vist osse over

> [...]
> det er kun nørder og teenagedrenge. Prisen på en fornuftig CPU er
> så lav, det er utopi at bøvle med dêt for normale voksne mennesker.

De gode argumenter?? Hvor var de?? Du har ganske rigtigt skrevet en
masse, men argumenter....endsige gode argumenter, dem er der stadig en
seriøs mangel på.
Det flertal du snakker om, burde det ikke kunne ses her? JEg mener, der
er INGEN der er enig med dig her...INGEN!! så dit flertal er vist lidt
lissom det flertal Ny Alliance stiller med. IKKE EKSISTERENDE.

VI ER NØRDER, og vi er stolte af det, det beviser vi blandt andet ved at
have fakta iorden. Faktisk finder du ikke meget andet end nørder i disse
grupper, da det tager en hvis grad af forståelse at finde rundt i
newsgroups. Så så langt er du da nået.

Og du kan under ingen omstændigheder udtale dig på andres vegne.
Så når du skriver "Normale voksne" bedes du venligt holde dig til at
udtale dig på egne vegne. For du er hverken voksen, normal, eller den
mindste smule intelligent.

Tag nu og smut ned i ældreboligen gamle, det er bocchia dag, så kan du
lege med dine kugler, sammen med andre, der heller ikke kan holde dig ud.

Flejnert

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 20:31

> Ja og du sidder bare og piller...

Vil du lege med ?

> HAHAHAHAHAHA sikke dog en tåbe.

Du kan ikke lide de sandheder, jeg smider direkte
in your face !
Dine udtryk afslører dig totalt. Hvergang.

> Magen til bøvl har jeg da sjældent hørt,

Ramte jeg lige dêr, det gør allermest ondt ?
-På sigt ?
Eller er du blot et evigt legebarn som blir'
nødt til at opføre sig barnligt resten af livet,
fordi du har oplyst dine omgivelser om,
at det 'fatter gør', og så er du nødt til at
akte sådan for good.

> du er sgu lige gået fra idiot til narrøv.

Kan du se...du har nu forsøgt en provokation
ad 3 omgange, netop for dermed at bevise,
du ikke kan formulere dig entydigt eller særlig
præcist, eller fordi jeg rammer dig så hårdt
hvert eneste gang, at du er nødt til at komme
dig over det, mens sætningerne skrider frem.))
Ja, sikken tåbelig opførsel/reaktion.

> Du sidder der og prøver at
> pådutte alle dine totalt lamme holdninger,

Tillægsord er nu noget Vræl prøver at
gøde sine udtalelser med. Nice try.
Virker ikke særligt overbevisnede.
Nærmere en gennemskueliggørelse
af du ikke nyder angreb.

> og så pointerer du oven i
> købet at du er af den ældre klasse.

Jeg behøver ikke pointere noget som helst.
Jeg er heldigvis kun i 30'erne endnu:,o)

> Du har altså lever RIGTIGT længe, og
> fatter stadig intet.....

Jeg fatter mere end du nogensinde
evner at drømme om.

> Ja hvis man så ikke lige husker at man skal bruge en bedre køler,

Åh ja, for Vræl mener jo at ville fortælle alt og alle,
varmen er det altafgørende. Men har magter ikke
at indse, der er andre faktorer end varmen:,o))

> For os der rent faktisk IKKE sparer penge fordi vi OCer men blot vil have
> det optimale, ja så er varme faktisk slet ikke et problem.

Ah...

> Men indrømmet...Den gang du var ung...der kunne det godt være
> det...Gamle!

Du er en typisk såkaldt "fase 1" debattør. Når man blir'
trængt, så flyver det om sig med tillægsord.
Netop et bevis på, du er mindre bemidlet.

> Ja fasen med intellektuelt udvidelse sprang du vist osse over

Nej den blev sandelig også travet igennem,
men jeg fandt intet nyt...

> De gode argumenter?? Hvor var de?? Du har ganske rigtigt skrevet en
> masse, men argumenter....endsige gode argumenter, dem er der stadig en
> seriøs mangel på.

Nej. Flertallet af PC brugere, (som jeg skrev), overclocker ikke.
Kan du bevise det modsatte, vil du hermed omgående ha' omgivet
dig med en vis grad af respekt.

> Jeg mener, der
> er INGEN der er enig med dig her...INGEN!! så dit flertal er vist lidt
> lissom det flertal Ny Alliance stiller med. IKKE EKSISTERENDE.

Ny Alliance, ja, du minder mig sku' om HængeNassar...har alt
og dog INTET i munden.
Jeg gentager: Flertallet af PC brugere aner intet om overclockning.
Så kan du komme med dine grupperelaterede medksribenter, men
det rykker ikke en disse ved, at FLERTALLET ikke aner, hvad
overclockning er for en størrelse. Men som nørd forventer du
jo det er en usandhed.)

> VI ER NØRDER, og vi er stolte af det,

Ej, nu er du sku' for langt ude.) Gider
ikke engang reflektere mere på dêt..

> Så når du skriver "Normale voksne" bedes du venligt holde dig til at
> udtale dig på egne vegne.

Tak..,o)
Er nu klar over, unormale mindre begavede enheder
som dig ikke taler et ikke-nørdet, voksent sprog.
Disse færdigheder tror jeg ikke engang du vil opnå
i det liv, du givetvis har tilgode.

> Tag nu og smut ned i ældreboligen gamle,

På baggrund af dine stolte traditioner værende
en ÆGTE NØRD og være STOLT af det,
så kan man ikke engang forsøge at tage dig
det mindste seriøs..
Du underskrev dermed din egen dødsdom
om du vil..

> det er bocchia dag, så kan du
> lege med dine kugler, sammen med andre, der heller ikke kan holde dig ud.

Så så søde..er det nu du skal ha' læst højt ?
Næh du. Kom igen når du er klar og har
mere i hatten at byde på !

Fra : Optimus Prime

Dato : 17-07-08 08:54

Wraith skrev:
> Det flertal du snakker om, burde det ikke kunne ses her? JEg mener, der
> er INGEN der er enig med dig her...INGEN!! så dit flertal er vist lidt
> lissom det flertal Ny Alliance stiller med. IKKE EKSISTERENDE.

Erhm, jeg er faktisk en af dem Eque snakker om... Jeg er bekendt med
overclockning, har prøvet at overclocke men nu om dage skænker jeg det
ikke mange tanker - netop fordi CPU-priserne er så lave at det ikke er
nødvendigt for den almindelige bruger.
Overclockning er, fra et produktions teknisk synspunkt interessant i
testøjemed fordi det giver en indikation af hvor stabile og holdbare CPU
designet er under stress - at finde den højeste frekvens et CPU-design
kan arbejde med viser noget om headroom i designstrukturen (hvis der
udtages en større mængde til test).
Som du åbenbart selv har opdaget, kan det være ganske spændede at lege
med - udover at kunne sige min kører hurtigere end din, så kan du også
være heldig at presse mere ydelse ud af CPU'en for de samme penge; men
det ændrer ikke på at CPU'en er designet, testet og specificeret til at
køre ved en bestemt frekvens - alt andet kan have indflydelse på
levetiden, stabiliteten mm. (omend der kan kompenseres ved
overdimentionerede køleprofiler etc.)
At dagens CPU typer så er ekstremt gode til overclockning viser at
udviklingen går i den rigtige retning med masser af headroom i designet
og mange overclockere nyder godt af dette; men bortset fra i en
edb-gruppe som denne, så er der altså langt i mellem dem blandt os
"normale" edb-brugere - så derfor giver Eque ret i hans påstand.

Inden du bliver personlig imod mig også, kan jeg da komme dig i forkøbet
og indrømme at jeg er midt i 30'erne og selvom nogen vil synes det er
oldgammel, så varer det (forhåbenlig) lidt før jeg skal på plejehjem.
Jeg er ingeniøruddannet (elektronik) og behøver absolut ikke af den
grund at være klogere end nogen andre her i gruppen; men jeg har da lidt
erfaring med edb, da jeg til daglig arbejder i en IT-afdeling hvor vi
drifter +3000 edb-arbejdspladser med tilhørende servere mm. - intet af
dette er overclocket, for det er ikke nødvendigt, det er ikke
risikoen/besværet værd og sidst men ikke mindst ville vores garanti
frafalde

Men forstår ikke de mange hård ord i denne tråd - hvorfor ikke glæde os
over vi er forskellige og har forskellige behov... og der er forskellige
producenter, som kan opfylde vores forskellige behov...
"Religion" er det helt rigtig ord her - folk som lider af en
(religiøs)overbevisning, af en eller anden årsag med død og pine pådutte
andre deres opfattelse... tak Gud, for du gjorde mig til atheist

Fra : Wraith

Dato : 20-07-08 02:27

Optimus Prime <optimus@prime.dk> wrote in news:487efab1$0$56793
> [...]

> overclockning, har prøvet at overclocke men nu om dage skænker jeg det
> ikke mange tanker - netop fordi CPU-priserne er så lave at det ikke er

Det er såmænd ikke det ENE postulat jeg har et problem med. Det kan
hverken påvises eller bevises hverken den ene eller den anden vej rundt.
Her i denne gruppe er hans "normale mennesker" seriøst i undertal.

> [...]
> edb-gruppe som denne, så er der altså langt i mellem dem blandt os
> "normale" edb-brugere - så derfor giver Eque ret i hans påstand.

Jeg er mere imod hans arrogante holdning, jeg har levet med den slags
alvidende tåber hele mit liv, og sjovt nok er der ingen af dem der
nogensinde har været medlem af Mensa. De mener godt nok selv de er, men
ved nærmere øjensyn er de sjovt nok aldrig på medlems listen.
Han starter en debat med at nedgøre alle der ikke har samme mening som
ham, hvorefter han påberåber sig total uskyldighed over reaktionerne, og
så bruger det endnu en gang til at nedgøre folk. Jeg syntes det er sjovt
at lege med sådanne børn ind imellem. Det sagt......

Jeg er ikke uenig i dine betragninger, og slet ikke måden hvorpå de er
fremført. Jeg synes dog du "glemmer" det fakta at alle cpu'er bliver
produceret med en 10-20% margin. Det vil sige at man rent faktisk ikke
overclocker de første 10% iht. Derefter er alle bets ganske rigtigt off.
Angående stabilitet og levetid er det også en saga blot. CPUer idag
bliver ganske rigtigt ustabile ved for høje frekvenser, men de skal
fandme sparkes hårdt før der opstår permanent skade. Det er rent faktisk
aldrig lykkedes for mig.

> [...]
> forkøbet og indrømme at jeg er midt i 30'erne og selvom nogen vil
> synes det er oldgammel, så varer det (forhåbenlig) lidt før jeg skal

Jeg er sådan omkring 10 år ældre end dig, så jeg havner der nok før dig.

> [...]
> intet af dette er overclocket, for det er ikke nødvendigt, det er ikke
> risikoen/besværet værd og sidst men ikke mindst ville vores garanti

Med 3000 maskiner ville jeg nok heller ikke spilde for meget tid med at
overclocke Jeg underviser selv i computer teknologi dog kun på
folkeskole niveau, så jeg har en del med overclocking da de fleste
skoleelever gerne vil have lidt ekstra, og det er en god introduktion til
hvordan hele historien bag teknologien og dens udvikling er.
Jeg tvivler dog seriøst på at nogen kan påvise en cpu har været
overclocket, hvis den ikek ligefrem er blowet pga det.

> Men forstår ikke de mange hård ord i denne tråd - hvorfor ikke glæde os
> over vi er forskellige og har forskellige behov...

Fordi det lige præcis er det Hr. Tåbe ikke fatter med hans "Intel er bare
bedre, og alle der ikke fatter det burde lukkes inde"

> tak Gud, for du gjorde mig til atheist

Jeg troede jeg var ateist indtil jeg fandt ud af jeg ikke havde noget at
stønne når jeg fik blow jobs

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-07-08 13:51

Wraith wrote:

> skoleelever gerne vil have lidt ekstra, og det er en god introduktion til

Hehe, jeg er ikke just skoleelev, men blot en "fattig fabriksarbejder"
med enorm studiegæld.

Anyway, mit overclock kom sig af at jeg for et halvt års tid siden ville
sikre mig en billig Athlon64 X2 3800+ S939 inden de forsvandt fra
markedet. X2 3800+ er imidlertid en 2GHz CPU og min 3500+ er på 2,2GHz.
Jeg vil ikke gå ned i clockfrekvens for at få en ekstra kerne, da ikke
alle programmer kan udnytte dual core til fulde.
Så skulle jeg have X2 3800+, skulle den også overclockes til 2,2GHz.
Først skulle jeg se om bundkortet overhovedet ville være med til
overclock og i den forbindelse lykkedes det mig at overclocke min 2,2GHz
3500+ til 2,64GHz. Den har så bare fået lov til at køre siden.
Jeg har et AM2-bundkort liggende sammen med en Athlon64 X2 5000+
(2,6GHz), som bare venter på at blive monteret. Den skal dog ikke
overclockes (endnu).

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 21:53

> Her i denne gruppe er hans "normale mennesker" seriøst i undertal.

Måske har vi normale mennesker ligefrem udført en direkte vildfarelse
ved at opholde os i denne gruppe ?
Du understreger totalt dit engagement i unormale personaler med
din netop overståede udtalelse om det svage mindretal i denne gtruppe.
Synd at trække sine skulderklappende venner med i faldet, synes du ikke ?

> Jeg er mere imod hans arrogante holdning,

Arrogante holdning ?
Hvor er det synd for dine omgivelser, de af dig skal
kaldes arrogange, blot fordi du troede du var enevælden..

> jeg har levet med den slags
> alvidende tåber hele mit liv,

- og du sidder blandt dem i denne gruppe, de,
du mener er NØRDER...

> og sjovt nok er der ingen af dem der
> nogensinde har været medlem af Mensa.

Ja, det er sjovt, man må hyle blandt de ulve man lever iblandt.
Lige børn leger bedst.

> De mener godt nok selv de er,

De mener, de selv er medlem af MENSA ?
Jeg tror faktisk det er dig, som ser på mennesker
på denne måde. Altså du dømmer dem.

> men
> ved nærmere øjensyn er de sjovt nok aldrig på medlems listen.

Haha...

> Han starter en debat med at nedgøre alle der ikke har samme mening som
> ham,

Jeg nævner bare, det er teenagere (måske omkring de 14)
som interesserer sig for overclockning.

> hvorefter han påberåber sig total uskyldighed over reaktionerne,

Nu er jeg ikke medlem af Mensa, men hvad mener du med at
jeg ligefrem påråber totalt udskyldighed over reaktionerne ?

> og
> så bruger det endnu en gang til at nedgøre folk.

Jeg gentager blot det jeg sagde før.,o)
Du tar' det til dig i en ny vinkel, vrider
det en gang mere, og gør skade på dig selv...

> Jeg syntes det er sjovt
> at lege med sådanne børn ind imellem.

Dem omkring de 14 som du trives iblandt og
har stor erfaring med ??
De er vel heller ikke medlem af Mensa..

> Jeg er ikke uenig i dine betragninger,

Nej måske ikke, men du ærgrer dig gætter jeg på,
han ikke var een du kunne få et klap på skulderen af.

> Jeg er sådan omkring 10 år ældre end dig, så jeg havner der nok før dig.

Rent mentalt står du stille og kunne faktisk få plads allerede nu.

> med overclocking da de fleste
> skoleelever gerne vil have lidt ekstra,

Dem på 14.)

> og det er en god introduktion til
> hvordan hele historien bag teknologien og dens udvikling er.

En hvad ?
Det er sku' ingen introduktion til NOGET som helst.
Du vil bare underbygge dine egne idêer om, hvad du
finder interessant i PC og CPU'ens udvikling..

> Fordi det lige præcis er det Hr. Tåbe ikke fatter med hans "Intel er bare
> bedre, og alle der ikke fatter det burde lukkes inde"

Intel ER bedre.
AMD er blot en billig efterligning.
De startede CPU produktionen med
at RE, dvs. reverse-engineering noget
Intel havde udviklet. Sådan er det.

> Jeg troede jeg var ateist indtil jeg fandt ud af jeg ikke havde noget at
> stønne når jeg fik blow jobs

tsk tsk..14 år...

Fra : Wraith

Dato : 28-07-08 23:58

> En hvad ?
> Det er sku' ingen introduktion til NOGET som helst.
> Du vil bare underbygge dine egne idêer om, hvad du
> finder interessant i PC og CPU'ens udvikling..

Som jeg startede med at sige mini....
Hvis du ikke kan følge med, så lad være med at blande dig.
Slå ordet "introduktion" op. At introducere.....

Jeg kan ikke tillade mig at introducere elever til mine egne holdninger, ej
heller viden jeg har erhvervet mig fra usikre kilder (Forestil dig jeg
skulle lære dem noget efter din doktrin.....Sådan er det, fat det!)
Nej vi som skolelærer er desværre ofte nødt til rent faktisk at vide noget
om det vi skal lære eleverne.
Jeg ved du har svært ved at fatte det, og endnu engang blot kaster dit
bedrevidende slam efter mig, men der er desværre for dig ting jeg bliver
nødt til at vide, og det ændrer sig ikke af en bedrevidende småfed og helt
igennem arrogant tåbe og hans ytringer på nettet.

Når du engang bliver voksen, mindre fatsvag og MEGET mindre faktaresistent,
ja så kan du måske bidrage med noget her i verden, indtil da bør du holde
lav profil, da der snart er mange intolerante polariserede og bedrevidende
fjolser ude i verden...Hvem ved måske bliver en af dem en dag træt af dig.

Held og lykke i fremtiden, hvis du altså har en. Ellers må du nok holde dig
til den lokale bæverdænge, hvor jeg er sikker på de lokale synes du er
verdens hersker. Her er du blot et intetsigende fjols....

Det betyder med andre ord at jeg ikke gider lege med dig mere. Så du kan
blive glad i din verden, da du er sikker på at få det sidste ord....Så må
vi håbe for dit ego at der rent faktisk er nogen der gider læse det

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 21:09

> Som jeg startede med at sige mini....

Se nu skal jeg lige opsummere hvad du havde gang i..du har
vidst været på ferie og samlet ny energi, hvilket også føltes tiltrængt.

> Hvis du ikke kan følge med, så lad være med at blande dig.

Det er dig som ikke kan følge med, og vil pådutte andre
dine egne interesser.

> Slå ordet "introduktion" op. At introducere.....

Slå ordene "trække ned over hovedet på folk..:"

> Jeg kan ikke tillade mig at introducere elever til mine egne holdninger,

I har vel en fri debat i klassen eller ?

> ej
> heller viden jeg har erhvervet mig fra usikre kilder

Så opfinder du hellere selv og nyder godt
af din erfaring med nørdeclocking'...

> (Forestil dig jeg
> skulle lære dem noget efter din doktrin.....Sådan er det, fat det!)

Der er jo ingen sammenligning i dêt. Du har en undevisningsplan
at følge, længere er den ikke !
Og vil du endelig lære eleverne om 'hvordan det startede',
så er din indgangsvinkel særdeles ringe..Fat det.
Ikke alle elever er så nørdet som dig !

> Nej vi som skolelærer

Her vestpå skal man aldrig stole på
hverken skolelærer eller politibetjente.

> er desværre ofte nødt til rent faktisk at vide noget
> om det vi skal lære eleverne.

Ikke sært det går skidt med skolegangen i lille danmark.
Med amatører som dig kan det jo kun gå sådan !

> Jeg ved du har svært ved at fatte det,

Du har ikke givet mig noget at fatte endnu.
Tror jeg kan vente forgæves.

> og endnu engang blot kaster dit
> bedrevidende slam efter mig,

Ja, for overclockning er nørde-slam.
Som du har nydt alle dage, og nu har
det dårligt med iforhold til din undervisning.
En nar med indre konflikter må du være !
Helt bestemt.

> men der er desværre for dig ting jeg bliver
> nødt til at vide,

Ja. FSB og Multipliere er ting du bør vide noget
om, når du mener det er gurndlaget for faget.)

> og det ændrer sig ikke af en bedrevidende småfed og helt
> igennem arrogant tåbe og hans ytringer på nettet.

Nej forhåbentligt ikke.
Enhver god debat medfører forskellige synspunkter
og holdninger, det uanset om man er en småpædofil,
gråhåret skolelære med fodformede sko som er i indre
splid med sig selv, sine holdninger, evner og omgivelser..

> Når du engang bliver voksen, mindre fatsvag og MEGET mindre
> faktaresistent,

Du har ikke graden af fakta med dig hjemmefra.
OG nyder godt af ordet faktaresistent, fordi den
gir' den følelsen af et overdådigt ordforråd, som
en lærer bør ha', hvilket du ikke har, og derfor
anvender alligevel:,o))

> ja så kan du måske bidrage med noget her i verden,

"Thi denne gruppe er min verden, og den mig må følge.."
tsk tsk.

> indtil da bør du holde
> lav profil,

Lav profil. Du tåler ikke modgang.
En dårlig egenskab i situationen "lærer"...

> da der snart er mange intolerante polariserede og bedrevidende
> fjolser ude i verden...Hvem ved måske bliver en af dem en dag træt af dig.

Det er dem i samme gruppen som dig.
De følelsesladede, triste, opfarende og dermed
mindre bemidlede.

> Held og lykke i fremtiden, hvis du altså har en.

Ja nu er det jo ikke MIT liv som står stille.

> Ellers må du nok holde dig
> til den lokale bæverdænge, hvor jeg er sikker på de lokale synes du er
> verdens hersker.

Nu har jeg sjældent, åbenbart modsat pædofilen, opholdt
mig sådant et sted så længe, jeg kan udtale mig om, hvordan
omgivelserne opfatter mig. Når man er sådan et sted et par gange
årligt, i værste fald, så er det for at more sig. Det er noget
glade, levende og kærlige mennesker gør når de er blandt venner.

> Her er du blot et intetsigende fjols....

Ja, du siger mig intet.
Men du har jo også din 'kreds'...

> Det betyder med andre ord at jeg ikke gider lege med dig mere.

Ja, en som skal lære fra sig og ser alt på denne verden som det
rene leg, bare man følger "vor far".
Du er bare en taber.

> Så du kan
> blive glad i din verden, da du er sikker på at få det sidste ord...

Sandheden vinder altid til sidst.
Og for at, åbenbart, at runde pænt af,
så er overclockning noget for små nørder
og teenagedrenge - dem du trives ibland dagligt.

>.Så må
> vi håbe for dit ego at der rent faktisk er nogen der gider læse det

Ja du har da vist en vis form for interesse, så min tilstedeværelse
har ikke været forgæves om du vil.
Jeg er dog ikke teenager...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-07-08 20:48

Jesper skrev bl.a.:

> Jeg skal nok snart have en ny maskine, men hvilken CPU bør jeg gå
> efter??

Det nuværende nummer af pcplannet har en test af processorer.

Claus

Fra : Jesper

Dato : 12-07-08 12:32

> Det nuværende nummer af pcplannet har en test af processorer.
>
> Claus

Se det var da endelig noget viden man kunne få noget ud af, i stedet for
diskussionen mellem AMD- og Intel-tilhængere. Der er ingen af dem der vil
give sig alligevel, så det er en ret død diskussion.

Jesper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-07-08 17:03

Jesper skrev bl.a.:

> Se det var da endelig noget viden man kunne få noget ud af, i stedet
> for diskussionen mellem AMD- og Intel-tilhængere. Der er ingen af dem
> der vil give sig alligevel, så det er en ret død diskussion.

Skriv til min mail og send en mailadresse, så skal jeg sende dig et link til
billeder af testen og konklusionen. Det er store filer direkte fra cam, da
jeg ikke har tid til at rode med det.

Iøvrigt er det interessant, at i kategorien multitasking er de 13
(tretten!!) top processorer i testen er Intel. Først som nummer 14 kommer
AMD

I den samlede konklusion kommer AMD også først på en 12. plads. Det kan der
være mange årsager til men det lader til at Intel Core 2 quad 9550 er kongen
(kr. 3700). Kun den meget dyre core 2 extreme (kr 6000) er bedre.

Claus

Fra : Georg

Dato : 12-07-08 12:08

Jeg har fornylig bygget en PC:
Motherboard: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Processor: AMD 4850e 45W 2.5 GHz Dual core
RAM: Kingston HyperX 2 x 1 GB 1.8 V
Harddisk: WD Caviar GP WD5000AACS 500 GB "Green Power"
PSU: Sea Sonic S12II-430
Cabinet: Antec NSK4000
DVD burner: PIONEER DVR-215DBK 20x/10xDL
OS: Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit

Specielt processor, bundkort, harddisk og
strømforsyning er jeg rigtigt godt tilfreds med.

Grunden til mit valg var at jeg gik efter en støjsvag
og energieffektiv løsning til en rimelig pris, som også
gerne må være egnet som (reserve) multimedia og HTPC,
og som kun bruges til spil i meget begrænset omfang.

Kombinationen af Gigabyte GA-MA78GM-S2H (evt et andet
780G basseret bundkort) og AMD 4850e 45W 2.5 GHz Dual
core synes ideel til mit formål.

Jeg er ikke religiøs på området og jeg mener at de nye
Intel processore er gode (i modsætning til de gamle P4
"varmeapparater").

Det er mit indtryk at leverandørerne prøver at
prissætte deres produkter så de matcher konkurrentens
m.h.t. ydelse/pris forholdet.

Når man vurderer processorer er det en god ide også at
skele til chipsetene.

I mit tilfælde var det kombinationen af 45W 2 x 2.5mHz
processor og 780G chipset som samlet gjorde udslaget -
begge dele til absolut rimelige priser.

George

Fra : Jesper

Dato : 12-07-08 12:36

"Georg" <georgeoftheseas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I mit tilfælde var det kombinationen af 45W 2 x 2.5mHz processor og 780G
> chipset som samlet gjorde udslaget - begge dele til absolut rimelige

Jeg skal sige, at jeg er heller ikke religiøs ang. CPU. Det eneste jeg
forlanger af den, er "value for money", og står der AMD eller Intel på
toppen er mig fuldstændig ligegyldigt.

Hvor meget gav du for hele dit setup ?? Ville det ikke have været lidt bedre
med 2X2 Gb RAM ?? Jeg ved godt at Windows har svært ved at udnytte mere end
3 Gb, så måske er det alligevel lidt overkill.

Jesper

Fra : Georg

Dato : 12-07-08 13:05

Jesper skrev:

> Hvor meget gav du for hele dit setup ?? Ville det ikke have været lidt bedre
> med 2X2 Gb RAM ?? Jeg ved godt at Windows har svært ved at udnytte mere end
> 3 Gb, så måske er det alligevel lidt overkill.

Jeg synes selv at hele maskinen blev forholdsvis billig
- især taget i betragtning af at strømforsyningen var
forholdsvis dyr og at jeg også købte vista (jeg
overvejede Linux men vaglte at "lege" lidt med linux på
den gamle maskine før jeg evt ville bruge det for alvor)

GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD 780G 565,00
AMD 4850e (2.5GHz) 1 MB L2 45W 494,00
Kingston ValueRAM GB 2 x 1 GB DUAL RAM 313,00
SATA2 500 GB WD CAVIAR GREENPOWER 525,00
Antec New Solution NSK4000 Kabinet 285,00
430W SEASONIC S12II-430 120mm 585,00
VISTA 32BIT HOME PREMIUM DK 685,00
PIONEER DVR-215DBK 20x/10xDL 222,00

Ialt 3.674,00 kr

Ganske billigt i betragtning af at der er for knap 900
kr kabinet+strømforsyning og for knap 700 kr styrersystem

Jeg overvejede 2x2 GB RAM, og jeg tror jeg ville købe
2x2 GB hvis jeg skulle købe igen (det er jo ikke så
dyrt) Der er plads til 4 stænger ram så jeg kan jo
udvide.. men jeg har ikke rigtigt mærket behovet.

George

Fra : Wraith

Dato : 29-07-08 00:05

Georg <georgeoftheseas@hotmail.com> wrote in

> [...]

> dyrt) Der er plads til 4 stænger ram så jeg kan jo
> udvide.. men jeg har ikke rigtigt mærket behovet.

Nu er Vista home 32bit faktisk ikke en dør bedre til adressere mere end 3Gb
end XP var. Vista'en brokker sig godt nok ikke over det på samme måde, men
den rapporterer selv at der sidder 3Gb selvom man sætter 4 eller mere, og
adresseringen af den sidste 1GB er faktisk umulig at sætte fingeren på.
Jeg har været ude for flere gange at spil crasher når det begynder at
udnytte de ekstra ram, og jeg havde sat mig for at undersøge om en simpel
render test ville give samme problemer...Men så kom SP1
Så iøjeblikket har jeg rigeligt at gøre med at snakke med Microsoft.dk om
mulige løsninger på sorte skærme efter opdatering.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 21:10

> Så iøjeblikket har jeg rigeligt at gøre med at snakke med Microsoft.dk om
> mulige løsninger på sorte skærme efter opdatering.

Hvorfor optage deres tid med dit pis ??