Foretrukne/Favoritter
Fra : Carsten

Dato : 09-07-08 13:34

Hej

Er der en her i gruppen der kan fortælle mig den hvor kommando ligger der
fortæller IE7 stien til den fil hvor
"Foretrukne/Favoritter" befinder sig.

Jeg ved godt den ligger i Documents & Settings på "C" drevet, men hvordan
ændrer man denne sti, så de "Foretrukne" automatisk bliver lagt ind på et
andet drev. Altså lidt i stil med den måde man ændrer lagringsmappe på for
e-mails??

venlig hilsen
Carsten

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-07-08 17:29

"Carsten" <skjul@tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>andet drev. Altså lidt i stil med den måde man ændrer lagringsmappe på for

Du flytter (ikke kopierer) bare mappen derhen, hvor du vil ha'
den liggende.

IE skal være lukket imens, næste gang du åbner IE, så finder den
selv den nye placering.
--
Kerim

Fra : Ole C

Dato : 09-07-08 17:43

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> Du flytter (ikke kopierer) bare mappen derhen, hvor du vil ha'
> den liggende.
>
> IE skal være lukket imens, næste gang du åbner IE, så finder den
> selv den nye placering.

Nemlig - som jeg har forklaret Carsten i Windows-gruppen, hvor han også
har stillet spørgsmålet.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 08:09

Ole C wrote:

> Nemlig - som jeg har forklaret Carsten i Windows-gruppen, hvor han også
> har stillet spørgsmålet.

Kunne I så ikke også foklare hvordan man gør, hvis man har reinstalleret
Windows og gerne vil have IE til at bruge den alternative placering?

Sådan som jeg læser Carstens indlæg så ønsker han en generel løsning der
virker for alle _hver_ gang.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 11-07-08 08:16

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Sådan som jeg læser Carstens indlæg så ønsker han en generel løsning
> der virker for alle _hver_ gang.

Sådan læser jeg ikke Carstens indlæg.
I Windowsgruppen, hvor han har stillet nøjagtig det samme spørgsmål, har
han da også erklæret sig helt tilfreds....

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-07-08 10:25

Ole C wrote:

> Sådan læser jeg ikke Carstens indlæg.

Måske fordi vi er nogle der altid søger generelle løsninger at vi læser
spørgsmål på den måde.

Det er måske en hemmelighed hvordan man laver den generelle løsning?

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 11-07-08 12:50

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Det er måske en hemmelighed hvordan man laver den generelle løsning?

Det kan vel nok lade sig gøre, men det har jeg ikke forholdt mig til.
Jeg har givet Carsten et svar på hans spørgsmål - som han har udtrykt
tilfredshed med.

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-07-08 16:49

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev :

>Kunne I så ikke også foklare hvordan man gør, hvis man har reinstalleret
>Windows og gerne vil have IE til at bruge den alternative placering?

Kopierer indholdet af backuppen ind på den »normale« placering og
flytter den så.
--
Kerim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-08 07:10

Jesper Poulsen skrev:

> Kunne I så ikke også foklare hvordan man gør, hvis man har reinstalleret
> Windows og gerne vil have IE til at bruge den alternative placering?

En omvej der burde virke:

1 Omdøb den gamle mappe med det indhold der skal genbruges.
2. Flyt den nye mappe som før beskrevet til den ønskede placering
(formodentlig den samme som før, men det er ikke nødvendigt).
3. Flyt indholdet fra den gamle og omdøbte mappe over i den nye.

Det er ganske utestet, og jeg bruger ikke OE.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-07-08 08:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er ganske utestet, og jeg bruger ikke OE.

Det gør jeg heller ikke, men familien gør desværre og dem supporterer jeg.

Jesper Poulsen