/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sv 650, motorstøj
Fra : Kennett


Dato : 08-07-08 21:19

Min "nye" Sv 650 (årgang 2001) har lidt problemer med motorstøj.
Det lyder ret metallisk og høres primært i tomgang eller ved lave
omdrejninger (under 3.000).
Det er også som om, det bliver værre når biken er blevet varm.
Læste på google at der ofte var problemer med knastkæde strammeren, men
ville også lige høre gruppen af eksperter her

- Kan det være knastkæde strammeren eller kan det være noget andet?

Er der grund til bekymring (skulle gerne ud og køre i morgen)?

På forhånd tak

/ Kennett



 
 
Birger Poulsen (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Birger Poulsen


Dato : 09-07-08 09:22


"Kennett" <Kennett@privat.dk> wrote in message
news:4873cbc9$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Min "nye" Sv 650 (årgang 2001) har lidt problemer med motorstøj.
> Det lyder ret metallisk og høres primært i tomgang eller ved lave
> omdrejninger (under 3.000).
> Det er også som om, det bliver værre når biken er blevet varm.
> Læste på google at der ofte var problemer med knastkæde strammeren, men
> ville også lige høre gruppen af eksperter her
>
> - Kan det være knastkæde strammeren eller kan det være noget andet?
>
> Er der grund til bekymring (skulle gerne ud og køre i morgen)?
>
> På forhånd tak
>
> / Kennett
>
>
Hyppig fejl (en af de få)
Jeg skiftede 1 stk på min ved 77.000 km.

Den er meget let at skifte, og kan kontrolleres inden du bestiller 1 eller 2
stk.
Check for slør mellem hus og aktuator (push rod).
----------------------------------------------------

Cam chain tension adjuster

.. With the spring holder bolt and spring removed from the cam

chain tension adjuster, release locking of the ratchet mechanism

® and push the push rod OO all the way in .

..

Install the gasket .

..

Install the cam chain tension adjuster (3 with "UP" mark faced

to the top of cylinder head .

..

Tighten the cam chain tension adjuster bolts to the specified

torque.

-----------------------------------------------------------------------
Den kostede 790 kr i 2006.

Birger
SV1000



Birger Poulsen (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Birger Poulsen


Dato : 09-07-08 09:40


"Kennett" <Kennett@privat.dk> wrote in message
news:4873cbc9$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Min "nye" Sv 650 (årgang 2001) har lidt problemer med motorstøj.
> Det lyder ret metallisk og høres primært i tomgang eller ved lave
> omdrejninger (under 3.000).
> Det er også som om, det bliver værre når biken er blevet varm.
> Læste på google at der ofte var problemer med knastkæde strammeren, men
> ville også lige høre gruppen af eksperter her
>
> - Kan det være knastkæde strammeren eller kan det være noget andet?
>
> Er der grund til bekymring (skulle gerne ud og køre i morgen)?
>
> På forhånd tak
>
> / Kennett
>
>
Tillykke med din nye cykel.
Hyppig fejl (en af de få)
Jeg skiftede 1 stk på min ved 77.000 km.

Den er meget let at skifte, og kan kontrolleres inden du bestiller 1 eller 2
stk.
Check for slør mellem hus og aktuator (push rod).
----------------------------------------------------

Cam chain tension adjuster

.. With the spring holder bolt and spring removed from the cam

chain tension adjuster, release locking of the ratchet mechanism

® and push the push rod OO all the way in .

..

Install the gasket .

..

Install the cam chain tension adjuster (3 with "UP" mark faced

to the top of cylinder head .

..

Tighten the cam chain tension adjuster bolts to the specified

torque.

-----------------------------------------------------------------------
Den kostede 790 kr i 2006.

Hvis det er knastkædestrammeren som støjer kan du roligt køre.

Birger
SV1000



Brian Lund Larsen (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 09-07-08 05:53

On Jul 8, 10:19 pm, "Kennett" <Kenn...@privat.dk> wrote:
> Min "nye" Sv 650 (årgang 2001) har lidt problemer med motorstøj.
> Det lyder ret metallisk og høres primært i tomgang eller ved lave
> omdrejninger (under 3.000).
> Det er også som om, det bliver værre når biken er blevet varm.
> Læste på google at der ofte var problemer med knastkæde strammeren, men
> ville også lige høre gruppen af eksperter her
>
> -    Kan det være knastkæde strammeren eller kan det være noget andet?
>
> Er der grund til bekymring (skulle gerne ud og køre i morgen)?
>
> På forhånd tak
>
> / Kennett

Det er pænt svært at sige ud fra den beskrivelse, men SV'erne har
kombi gear og kæde drevne knaster og det lyder altså af lidt også fra
ny.

Er det noget der lige er opstået?

--
// brian

Armand (09-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-07-08 15:59

Brian Lund Larsen skrev:
> On Jul 8, 10:19 pm, "Kennett" <Kenn...@privat.dk> wrote:
>>
> ..........men SV'erne har
> kombi gear og kæde drevne knaster og
>
A hva'ba'???
SV650 har da ganske amindeligt kædedrev á én kæde for hver topstykke :-|

--
Armand.

Kennett (10-07-2008)
Kommentar
Fra : Kennett


Dato : 10-07-08 21:34

Hej igen,

Nu fik jeg endelig knastkæde strammerne af.
Der er en del slør i dem, så jeg prøver at skifte dem.
Hvor kan det bedst betale sig at bestille dem?

/ Kennett

"Kennett" <Kennett@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4873cbc9$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Min "nye" Sv 650 (årgang 2001) har lidt problemer med motorstøj.
> Det lyder ret metallisk og høres primært i tomgang eller ved lave
> omdrejninger (under 3.000).
> Det er også som om, det bliver værre når biken er blevet varm.
> Læste på google at der ofte var problemer med knastkæde strammeren, men
> ville også lige høre gruppen af eksperter her
>
> - Kan det være knastkæde strammeren eller kan det være noget andet?
>
> Er der grund til bekymring (skulle gerne ud og køre i morgen)?
>
> På forhånd tak
>
> / Kennett
>
>



Brian Lund Larsen (11-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 11-07-08 14:21

On Jul 9, 4:59 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:> On Jul 8, 10:19 pm, "Kennett" <Kenn...@privat.dk> wrote:
>
> > ..........men SV'erne har
> > kombi gear og kæde drevne knaster og
>
> A hva'ba'???
> SV650 har da ganske amindeligt kædedrev á én kæde for hver topstykke :-|
>
> --
> Armand.

Hmm.. jeg antog det var det samme som på SV1000, bare i mindre
format :)

--

// brian

Armand (11-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-07-08 22:49

Brian Lund Larsen skrev:
> On Jul 9, 4:59 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> Brian Lund Larsen skrev:> On Jul 8, 10:19 pm, "Kennett" <Kenn...@privat.dk> wrote:
>>
>>> ..........men SV'erne har
>>> kombi gear og kæde drevne knaster og
>> A hva'ba'???
>> SV650 har da ganske amindeligt kædedrev á én kæde for hver topstykke :-|
>>
> Hmm.. jeg antog det var det samme som på SV1000, bare i mindre
> format :)
>
De to motorer har intet med hinanden at gøre. 1000'eren var den første
af de to og hed oprindelig "TL", men fik senere hæftet "SV" på sig i et
forsøg på at den floppende 1000' er V2 kunne lukrere på den populære
SV650'er!

Jeg har ikke før hæftet mig ved at TL/1000'eren havde pågældende
mellemaksel, som i bund og grund går ud på at fordele trækket til hver
side af de to cylindre, men på de ficher jeg har adgang til er der ingen
mellemaksel at se, selvom at krumtappens knast-tandhjul heller ikke er
så nøje defineret som f.eks. på ficherne til Honda VTR :-/

--
Armand.

Ukendt (12-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-08 19:33

On Fri, 11 Jul 2008 23:48:32 +0200, Armand wrote:

> Jeg har ikke før hæftet mig ved at TL/1000'eren havde pågældende
> mellemaksel, som i bund og grund går ud på at fordele trækket til hver
> side af de to cylindre,

Der er også den særegne deling fra et kædehjul, og over til to knaster i de
enkelte topstykker.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Armand (12-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-07-08 19:46

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 11 Jul 2008 23:48:32 +0200, Armand wrote:
>
>> Jeg har ikke før hæftet mig ved at TL/1000'eren havde pågældende
>> mellemaksel, som i bund og grund går ud på at fordele trækket til hver
>> side af de to cylindre,
>
> Der er også den særegne deling fra et kædehjul, og over til to knaster i de
> enkelte topstykker.
>
Heey!
Dét havde jeg heller ikke st mig til på de ficher. Mon ikke at det er
dét at Brian taler om så :-/
Anyhow, så matcher 650'erens konstruktion ikke den detalje!

--
Armand.

Ukendt (12-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-08 20:06

On Sat, 12 Jul 2008 20:45:42 +0200, Armand wrote:

> Anyhow, så matcher 650'erens konstruktion ikke den detalje!

Bestemt ikke

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

N/A (11-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-07-08 22:49



N/A (11-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-07-08 22:49



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste