"Tyske byer kræver miljømærkat..."
Fra : Torben

Dato : 07-07-08 14:52

Gælder det mon også for MC´er ??

"Tyske byer kræver miljømærkat:
Flere byer har indført miljøzoner i centrum. Du kan købe miljømærkerne hos
bl.a. FDM."

http://fpn.dk/motor/bil/article1386200.ece

/Torben

Fra : frølårsraketten

Dato : 07-07-08 15:53

"Torben" <T.Pedersen.Nakskov@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Gælder det mon også for MC´er ??

nej!

Fra : Ole

Dato : 07-07-08 16:01

frølårsraketten wrote:
> "Torben" <T.Pedersen.Nakskov@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> nej!

Jeg ville jo nok som den tøsedreng jeg er,
bede om dokumentation, evt. ringe til
den Dyske ambassade

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-07-08 16:25

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville jo nok som den tøsedreng jeg er,
> bede om dokumentation, evt. ringe til
> den Dyske ambassade

Saxet fra FDMs hjemmeside.
http://www.fdm.dk/medlem/ferie/feriebasen/Tyskland/veje/feinstaubplakette.htm

6. Hvilke køretøjer rammes?
Kørselsforbud i miljøzoner rammer først og fremmest biler med højt
udslip af skadelige stoffer, som derfor ikke har kunnet få en
miljømærkat: Dieselbiler med udstødningsniveauet Euro 1 eller ringere
(fra før midten af 1990'erne) samt benzinbiler uden katalysator (fra før
begyndelsen af 1990'erne), men også (ældre) biler med katalysator.
Generelt er motorcykler, trehjulede køretøjer, landbrugsmaskiner,
politibiler, brandbiler, ambulancer og invalidebiler undtaget fra
forbuddene.

--

Michael D

Fra : TWL

Dato : 07-07-08 16:12

Torben wrote:
> [...]
>
> "Tyske byer kræver miljømærkat:
> Flere byer har indført miljøzoner i centrum. Du kan købe miljømærkerne hos

Emnet var oppe 12-04-08 og der var en der havde fundet ud af at 2 og 3
hjulede køretøjer var undtagede.

Thomas

Fra : Carsten Jensen

Dato : 07-07-08 18:51

Ellers er det da meget nemt: Hvis det ikke er strengt nødvendigt, så find et
andet sted at køre hen.

Fra : Torben

Dato : 08-07-08 12:39

> Ellers er det da meget nemt: Hvis det ikke er strengt nødvendigt, så find
> et andet sted at køre hen.

Fantastisk svar.
Jeg er træt af sådanne svar, som ses igen og igen.

Det kunne jo være at man ikke ønskede at rende i problemer, og det kunne jo
ske at man uden det store besvær kunne anskaffe sig en mærkat, og derpå
besøge de byer man har planlagt.

Havde jeg spurgt om hvor stor promillegrænsen er, så var dit svar vel også
"...find et andet sted at køre hen"
Havde jeg spurgt om motor-tekniske spørgsmål, var de svar vel "...find dig
en anden motorcykel, hvis dit problem er så stort"

Jeg kan brække mig over dig og andre der kommer med dum-smarte bemærkninger
(for et svar er det ikke), når folk spørger om noget sagligt.

/Torben

Fra : Carsten Jensen

Dato : 08-07-08 13:09

> Jeg kan brække mig over dig og andre der kommer med dum-smarte
> bemærkninger
> (for et svar er det ikke), når folk spørger om noget sagligt.
>
> /Torben

Og jeg kan brække mig over idioter som dig. Hvis nu man lader være med at
besøge byer som gør det så besværligt som muligt at komme til dem, kunne det
jo være at andre lod være med at lave sådanne idiotiske ordninger.
Men så langt kan du jo nok ikke tænke, men du ved åbenbart en masse om
hvordan jeg svarer.

Fra : Armand

Dato : 08-07-08 17:04

Torben skrev:

> [...]
> Jeg kan brække mig over dig og andre der kommer med dum-smarte bemærkninger
> (for et svar er det ikke), når folk spørger om noget sagligt.

Rolig nu! Tyg lige en ekstra gang på hvor meget ordet "ellers" gør ved
dén sætning: Ellers hvad?: Hvis ellers køretøjet ikke kan få mærkat;
hvis ellers man ikke kan skaffe mærkaten; hvis ellers Berlin blot var et
alternativ, o.s.v. :-|

Sådan rent sagligt:
Her i huset er vi vane-besøgende i Berlin (á mindst 4 weekends årligt).
Da vi i år skulle anskaffe os et sådant mærkat til vores kun 3 år gamle
Peugeot HDi overraskede det mig at dén kun kunne tildeles et gult mærkat
(á godkendelse indtil 2009) p.g.a. fraværende partikelfilter.
Jég køber ikke ny bil for at kunne blive lukket indenfor byporten efter
næste år, og det er vel også dét at Carsten mener med at man som
alternativ kan finde sig et andet sted at køre hen hvis det bliver for
umuligt at komme ind i Berlin!?

Når man i en pengehungrende by som Berlin indfører en sådan regel uden
at undtage tilkørende udenlandske turister, så fortjener man IMO at
blive droppet af samme :-|

> Det kunne jo være at man ikke ønskede at rende i problemer, og det kunne jo
> ske at man uden det store besvær kunne anskaffe sig en mærkat, og derpå
> besøge de byer man har planlagt.

Jamen, dé argumenter falder helt udenfor Carstens "ellers"

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 08-07-08 19:17

I nyhedsmeddelelse: 48738fcb$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
skrev Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> følgende:
> [...]
> efter næste år, og det er vel også dét at Carsten mener med at man som
> alternativ kan finde sig et andet sted at køre hen hvis det bliver for

Så må du jo bare finde en overnatningsmulighed udenfor "hundehovedet" (indre
S-bahn ring) og tage offentlige transportmidler ind til bymidten. , for
du vil jo garanteret ikke undvære Berlin.

> Når man i en pengehungrende by som Berlin indfører en sådan regel uden
> at undtage tilkørende udenlandske turister, så fortjener man IMO at
> blive droppet af samme :-|

Omvendt kan man spørge hvorfor turisterne skulle have lov til at ødelægge
miljøet til skade for både dem selv og lokalbefolkning.

Nå! vi blev vist lidt OT - da MC'er jo helt er fritaget for plaketten.

--
Steen (Der sammen med fruen besøger Berlin flere gange om året - og har en
grøn plakette)

GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)